25 Reacties

2 maanden geleden

Wij hebben ons aangemeld bij kraamvogel! Verder geen ervaring mee. Het voelde wel goed

2 maanden geleden

Ik heb in oktober vorig jaar kraamzorg van de kraamvogel gehad. Was heel rommelig. We kregen steeds pas op de ochtend zelf te horen of en hoeveel uur die dag kraamzorg zou komen. Het was ons eerste kindje en ik had een keizersnede gehad. Dus dit was echt heel onrustig en niet fijn. De eerste dag hebben we maar 4 uurtjes iemand gezien 😭 We hebben in totaal toen 4 verschillende kraamverzorgenden gezien die week.. Wij kiezen nu voor een andere organisatie om deze redenen. Vanuit mijn centering pregnancy groep van toen hoorde ik veel positieve verhalen over Koru. Ik denk dat wij die maar eens proberen. Overigens ben ik in het najaar buiten vakantieperiode bevallen. Dus geen idee hoe het dan in vakantieperiodes moet zijn 😮‍💨

2 maanden geleden

Ik zat bij mijn dochter bij kraamvogel. Vond het erg slecht, geen aanrader. Half overwerkte kraamhulp, die maar 2 uurtjes per dag kwam. Later in de week werd zij afgelost door een ingehuurde kraamhulp. Zij was super goed, matchte ook bij ons thuis en ik heb haar nu als kraamzorg benaderd. Dus geen bureau, maar zzp deze keer.

2 maanden geleden

Ik heb vorig jaar september kraamzorg gehad van Naviva. Dik tevreden over! Hele lieve zuster gehad. Doordat de borstvoeding niet helemaal lekker liep nog 2 dagen verlenging gekregen. Ze werken met een online dossier en ondersteunen fijn. Intake bij de eerste is bij je thuis en bij een tweede of later kindje online/ telefonisch. Ik kan ze zeker aanraden!

2 maanden geleden

Reactie op Ooievaar1234

Ik heb in oktober vorig jaar kraamzorg van de kraamvogel gehad. Was heel ro ...
Aah thanks. Rommelig klinkt niet fijn, en al helemaal niet bij je eerste kindje. Sla ik deze organisatie over. Dank voor je reactie!

2 maanden geleden

Reactie op Mchll76

Ik zat bij mijn dochter bij kraamvogel. Vond het erg slecht, geen aanrader. ...
Dank voor je reactie! Ik ga me hier niet inschrijven.

2 maanden geleden

Reactie op ElinevdV

Ik heb vorig jaar september kraamzorg gehad van Naviva. Dik tevreden over! ...
Aah top! Altijd fijn om een positieve reactie te lezen. Misschien schrijf ik me hier dan wel in.

2 maanden geleden

Hier ook positief over Naviva bij m’n tweede kindje. Maar het is natuurlijk altijd afwachten wie er op de stoep staat met zo een grote organisatie. Daarom ben ik deze keer voor een zelfstandige gegaan, voelt goed!

2 maanden geleden

Niet tevreden over de Kraamvogel, ik had complicaties dus kreeg maximale zorg dat betekende twee kraamverzorgenden. Prima, de eerste deed niks. Niet eens bed verschonen, moest mijn man doen (ik was helemaal van de wereld nog, dus weinig bewust mee gekregen) tweede was een inhuur maar zij was geweldig en deed alles! Aangeven dit ook bij kraamvogel en deden er niks mee.

2 maanden geleden

Oh lees geen goede dingen, ik heb mij ook ingeschreven bij kraamvogel S:

2 maanden geleden

Reactie op RomyW27

Oh lees geen goede dingen, ik heb mij ook ingeschreven bij kraamvogel S:
Je kunt je vaak binnen een aantal weken uitschrijven zonder kosten.

2 maanden geleden

Reactie op Ooievaar1234

Je kunt je vaak binnen een aantal weken uitschrijven zonder kosten.
Ja ik zat al te kijken, Maar kan het nergens vinden tot nu toe

2 maanden geleden

Reactie op RomyW27

Ja ik zat al te kijken, Maar kan het nergens vinden tot nu toe
Kan dus kosteloos tot 14 dagen na sluiten vd overeenkomst (herroepingsrecht)

2 maanden geleden

Ik heb me ingeschreven bij Vecht & Venen, is kleinschalig en heb er goede verhalen over gehoord. Maar zelf dus nog geen ervaring mee ☺️

2 maanden geleden

Wij hebben zorg van de Kraamvogel gehad en erg tevreden! Ik ben met een keizersnede bevallen, er werd uitstekend voor ons allemaal gezorgd.

2 maanden geleden

Reactie op tanniegie

Ik heb me ingeschreven bij Vecht & Venen, is kleinschalig en heb er goe ...
Mijn zusje had hen ook. Was ook een goede kraamhulp!

2 maanden geleden

Zeer tevreden over de kraamvogel!

2 maanden geleden

Ik had me aangemeld bij de kraamvogel, maar die hadden niemand beschikbaar dus we kregen iemand van Naviva. Daar waren we helemaal niet tevreden over, was geen fijne kraamverzorgster. Beide zijn wel dusdanig grote organisaties die ook met andere partijen werken, dus denk dat er weinig van te zeggen is of ze wel of niet goed zijn. Ligt echt aan de persoon die je krijgt. Ik heb me nu aangemeld bij de Kraamkring, die is heel kleinschalig en je maakt al kennis met degene die je kraamverzorgster wordt (als het uitkomt qua planning uiteraard). Denk wel dat ze al vol zitten, ik was weken geleden al net op tijd.

2 maanden geleden

Ik heb een hele fijne ervaring met Naviva gehad bij mijn eerste kind. Mijn kraamverzorgster heeft me echt in de watten gelegd en ervoor gezorgd dat ik altijd op tijd een maaltijd voor mijn neus geschoven kreeg. Ook zorgde ze ervoor dat het huis dagelijks werd gestofzuigd en de badkamer en de wc werd schoongemaakt. Bovendien nam ze de tijd om dingen voor te doen en ons van informatie te voorzien. Ook nu heb ik voor deze organisatie gekozen.

2 maanden geleden

Nog een tip voor mensen die twijfelen over een grotere organisatie (gaat toch vaker wat fout, niet altijd volledige zorg kunnen leveren etc) 1 op 1 kraamzorg is een platform waarmee je contact kan opnemen met zzp’ers. Nadat wij bij onze prematuur minimum zorg kregen ivm personeels tekort hebben wij er nu voor gekozen een zzp er in te schakelen. Gegarandeerd volledige zorg en super fijn dat ik haar nu al leer kennen ☺️