7 Reacties

18 dagen geleden

Iemand?

18 dagen geleden

Als jij thuis wil bevallen zonder ruggenprik dan zou ik dit vooral zo doen. Waarom zou je naar de bekkenbodem gyna gaan? Je kunt bijv. eerst ook naar de fysio. Heb ik ook gedaan bij de 1e. Toen stond er wel een ziekenhuis bevalling op de planning maar uiteindelijk ben ik thuis gebleven omdat het zo snel ging. Het is jou lichaam, jou baby en ook jou bevalling. Ik vind het raat dat er meteen een ruggenprik word geadviseerd. Vind ik niet persee nodig in deze situatie. Vooral omdat je het zelf heel goed kunt inschatten lijkt me.

18 dagen geleden

Als ik er zo nog een keer overheen lees vind ik het echt raar dat ze meteen een ruggenprik wil ‘aansmeren’. Wat zegt je eigen verloskundige ervan? Ik snap wel echt dat je er geraakt door kan zijn, zou ik ook zijn.

17 dagen geleden

Reactie op YoungMomK

Als jij thuis wil bevallen zonder ruggenprik dan zou ik dit vooral zo doen. ...
Ja, dat vraag ik me dus ook af. Waarom zou ik naar de bekkenbodem gynaecoloog moeten gaan, ik was zo overweldigd door haar advies dat ik maar 'ja' heb gezegd. De verloskundige merkte An mijn reactie dat ik geraakt was, ik zei namelijk dat ik absoluut geen ruggenprik wil en natuurlijk thuis wil bevallen. De verloskundige gaf aan dat het een mooie optie kan zijn als iemand 24 uur of langer aan het bevallen is. Dat snap ik natuurlijk helemaal. Ik heb er nog een nachtje over geslapen en aan de ene kant denk ik 'ach dat ene gesprek met de bekkenbodem gynaecoloog, wat kan het voor kwaad' maar ik weet dus niet hoe snel je in de medische molen stapt en een medische indicatie krijgt. Jij een idee?

17 dagen geleden

Reactie op Mimaw200

Ja, dat vraag ik me dus ook af. Waarom zou ik naar de bekkenbodem gynaecolo ...
Je hebt zelf veel er over te zeggen. Pijn lijkt mij niet zo snel een medische indicatie te zijn. En zowel kan de gynaecoloog je vast duidelijk uitleggen waarom zij dit wel vinden en wat de risico's zijn. Je wordt alleen medisch op het moment dat je gynaecoloog vind dat je risico loopt als je bijvoorbeeld thuis bevalt. Dan zullen ze ook duidelijk aangeven waarom ze dat vinden. Het is dan nog altijd aan jou om een keuze te maken en risico's af te wegen. Ik zou zeker niet uit angst voor een medische indicatie geen hulp zoeken voor je probleem. Als het probleem wel risico's geeft aan de geboorte wil je dit ook weten.

17 dagen geleden

Reactie op Mimaw200

Ja, dat vraag ik me dus ook af. Waarom zou ik naar de bekkenbodem gynaecolo ...
Ik heb zelf geen idee wanneer je een medische indicatie krijgt. Maar naar mijn idee krijg je die niet zo heel snel.. Maar dan alsnog snap ik niet waarom ze niet eerst een bekkenbodem fysio aanraden. Hebben ze bij mij ook eerst gedaan. Je geeft zelf al aan dat de pijn al minder is dus wat zou de meerwaarde zijn om dan naar een bekkenbodem gyno te gaan?

17 dagen geleden

Reactie op Vlindertje3

Je hebt zelf veel er over te zeggen. Pijn lijkt mij niet zo snel een medisc ...
Oke duidelijk. Ik heb mijn gevoel gevolgd, en de gynaecologen afspraak afgezegd. Ik ga door met de bekkenbodem fysiotherapeut, als ik klachten ervaar, dan kan ik oefeningen toepassen.