12 Reacties
9 maanden geleden
Wij doen altijd de hoeveelheid melk. Dus inclusief de poeder. Zo heeft de kraamverzorgster ons het uitgelegd.
9 maanden geleden
Maar als je dan ongeveer 90 ml per flesje mag geven (volgens de richtlijnen 150ml x lichaamsgewicht : aantal voedingen) komen wij uit op 8 flesjes van maximaal 90 ml.. dat zijn dus eigenlijk 3 schepjes en 90 ml wordt samen 100. Schenken jullie dit flesje dan leeg tot 90 of geven jullie dan wel 8 flesjes x 100 ml?
9 maanden geleden
Je schrijft de totale hoeveelheid wat er in het flesje zit. Je moet wel opletten hoeveel je mag geven. De rest moet je van te voren wegschudden. Want als je naar 4 schepjes gaat is het 120 water met 4 schepjes dan zit er veel meer in terwijl je misschien maar 120 moet geven
9 maanden geleden
Pff ik vind dit ook super verwarrend. We mochten van het consultatiebureau met twee weken al naar 90 ml + poeder zonder af te gieten. We gaan er zelf dan vanuit dat hij 100 per keer krijgt. Maar toen hij 70 of 80 moest maakten we 90 + poeder en goten we af. Dus ben benieuwd wat de volgende stap wordt.
9 maanden geleden
Volgens mij is het gewoon gebruikelijk om het water aan te houden en hoef je niks weg te gooien erna. Zo is het me altijd geleerd bij eerste kindje en gaan we straks weer doen. Is denk ik net als met pasta: pasta gekookt of ongekookt weegt ook anders ;) en je gaat voor het koken ook uit van de pasta ongekookt en gooit het niet erna weg.