17 Reacties

gisteren

Wij hebben dit ook een hel tijd gehad met ons dochtertje. We merkte dat ze gewoon zwaar overprikkeld was in drukke omgevingen dus sindsdien hebben wij het anders gedaan. Ze gaat nu hoe dan ook elke ( maximaal) 2 uur naar bed , eerder mag natuurlijk ook. Of ze nou echt moe is of gewoon nog vrolijk lijkt. Dit lijkt goed te helpen want haar valkuil is dat ze juist heel vrolijk wordt als ze dood moe is waardoor ze over haar grenzen gaat en het dus feest is Misschien dat jullie eens kunnen kijken ( of misschien weet je het al) hoelang jullie dochtertje het volhoudt en vlak daarvoor naar bed? Wat hier ook nog wel eens wil helpen is de fles melk meegeven naar bed , dan drinkt ze die rustig op en dan valt ze daarna zo in slaap Succes!! Je bent niet de enige

gisteren

Reactie op P.25

Wij hebben dit ook een hel tijd gehad met ons dochtertje. We merkte dat z ...
Super bedankt voor je uitgebreide reactie! Met die prikkels heb je een goeie! Ondanks dat we vandaag gewoon lekker samen thuis zijn lijkt ze de prikkels niet zo goed te kunnen hebben. Net hebben we haar 'gereset'; minuut slapen en nou zit ze vet vrolijk in haar eentje te spelen. Baby's blijven een mysterie! Nu duimen voor een goede nacht.

gisteren

Reactie op dorb1995

Super bedankt voor je uitgebreide reactie! Met die prikkels heb je een goei ...
Wij doen inderdaad soms ook de reset rond 17.30 even 20 a 30 minuten uit de ruimte hebben we gisteren ook gedaan. Ook voor onze eigen mentale gezondheid. Moet ook zeggen dat we wisselen tussen alle volwassenen. Dit is vanavond bij de schoonouders ook

gisteren

Reactie op dorb1995

Super bedankt voor je uitgebreide reactie! Met die prikkels heb je een goei ...
Hahaha het blijft af en toe even zoeken he

gisteren

Wij ook beide dagen vroeg naar huis gegaan. Normaal slaapt ons zoontje overal wel als hij moe is. Deze dagen helaas niet. Beide dagen in bed gelegd bij de families, maar wakker blijven kijken en brabbelen en spelen in bed. Wel gigantisch moe zijn, maar ineens alles mee willen maken ofzo?? Vandaag is hij vanaf 13:00u al wakker. Ben zelf aan het werk, maar mn man probeert hem nu (19:30u) naar bed te doen 🙊 Gister werd hij in de avond een paar keer krijsend wakker, waarschijnlijk zo oververmoeid/overprikkeld. Deze dagen zijn niks voor die kleintjes eigenlijk 😂

10 uur geleden

Slapen gaat hier gelukkig niet heel anders dan normaal (ruk dus 😂) maar voeden! Mijn god. Op eerste kerstdag wilde hij zo graag alles zien dat hij uren de borst weigerde. Maar wél honger dus vet chagrijnig ook. Gisteren de hele dag thuis maar nog steeds heel onrustig met drinken. Volgens mij zit er ook nog een tandje aan te komen 🫠

9 uur geleden

Ik snap dat het niet de kerst is die je voor ogen had zo.. maar ik denk ook dat je kindje jengelt met een reden; ongemak, prikkels, sprongetje.. is voor je kindje ook vervelend, gelukkig gaan dit soort fases weer voorbij. Voel veel frustratie naar je dochtertje maar die heeft je vast nodig en zal ergens last van hebben 😘 Wij hebben een hele leuke kerst gehad maar hebben op 3 plekken geslapen en ons kindje werd iedere dag iets vroeger wakker, vannacht om 0400 haha. Denk toch een beetje veel voor haar, dus blij dat we weer thuis zijn straks.

9 uur geleden

Ik snap dat het pittig is en nee wij hebben ook geen fijne kerst met zieke kindjes een slaapregressie.. maar zeggen dat je je kindje zat bent en niet zielig vind, om iets waar dat kleine moppie helemaal niks aan kan doen, vind ik echt heel bizar om te lezen.

9 uur geleden

Oei, ik ken je frustratie door even je kindje helemaal beu te zijn. Gelukkig kun je dan even afwisselen met je man. Even zelf ook weer resetten. Waarschijnlijk is het niet de kerst die je voor ogen had, maar alles veranderd enorm als je kinderen krijgt. Hopelijk ben je weer een beetje rustig en heb je er ook begrip voor dat je kindje dit niet doet om jullie te pesten, maar omdat het echt even te veel is. Kindjes beleven alles veel intenser. 🥲 kop op@

6 uur geleden

Reactie op Mom.of.two

Ik snap dat het pittig is en nee wij hebben ook geen fijne kerst met zieke ...
Oh ik dacht dat ik een plek had gevonden met moeders die zich soms ook even rot voelen en het niet meer zien zitten. Jij voelt je dus nooit zo? Wat geweldig!!!

6 uur geleden

Reactie op Deems1991

Oei, ik ken je frustratie door even je kindje helemaal beu te zijn. Gelukki ...
Absoluut! We gaan er weer voor. Soms is de wanhoop even nabij! Dan is het fijn om even van je af te kunnen schrijven. Dan zoek je gewoon even begrip en zo fijn dat ik dat van de meeste mensen hier krijg.

6 uur geleden

Reactie op Mom.of.two

Ik snap dat het pittig is en nee wij hebben ook geen fijne kerst met zieke ...
Denk dat het juist heel normaal is dat je je wel eens zo voelt. Helemaal als je kindje je maximaal aan het uittesten is rond deze leeftijd ( en ja dat is normaal maar soms best frustrerend als je alles al geprobeerd hebt) Iemand dan een soort schuldgevoel aanpraten is dan zéker niet de manier lijkt me Andere mama’s supporten lijkt me beter

5 uur geleden

Reactie op P.25

Denk dat het juist heel normaal is dat je je wel eens zo voelt. Helemaal al ...
Ik praat niemand een schuld gevoel aan hoor, ik benoem alleen dat ik de uitspraak heftig vind. Verplaats je even in het baby’tje.. Stel je bent 9 maanden, je voelt je niet lekker of hebt misschien wel pijn, je bent overprikkeld want gaat overal mee naar toe met kerst, allemaal nieuwe omgevingen en indrukken, je kan je niet uiten behalve door te huilen, je hebt troost van papa en mama nodig en die zeggen letterlijk; ik ben je zat en vind je niet zielig. En ja; dat voelt een kindje haarfijn aan.. Ik heb het ook wel is zwaar met 2 kindjes en dat uit ik ook, maar dit soort uitspraken op deze manier kan ik weinig begrip voor opbrengen 🤷🏼‍♀️

5 uur geleden

Reactie op dorb1995

Oh ik dacht dat ik een plek had gevonden met moeders die zich soms ook even ...
Je zit ook op een plek waar moeders hun mening mogen geven en elkaar misschien kunnen helpen met relativeren. Niet iedereen hoeft het eens te zijn met je op zo’n forum en dat kan ook juist inzichten geven. En zoals ik al eerder heb aangegeven ervaar ik het moederschap soms ook zeker zwaar, maar niet met de woorden die jij benoemt. Desalniettemin wens ik je veel sterkte en hoop ik dat het snel beter wordt.

4 uur geleden

Reactie op Mom.of.two

Ik praat niemand een schuld gevoel aan hoor, ik benoem alleen dat ik de uit ...
Jij mag ze uitspraak heftig vinden. Dat is prima. De vraag was alleen of meer ouders dit herkennen, herken je dit niet? Super fijn voor jou !! Maar dan is een antwoord dus niet nodig

4 uur geleden

Reactie op P.25

Wij hebben dit ook een hel tijd gehad met ons dochtertje. We merkte dat z ...
Valt ie zo snel ook zelfstandig in slaap?

3 uur geleden

Reactie op simone3

Valt ie zo snel ook zelfstandig in slaap?
Ons dochtertje valt vaak wel snel in slaap. Als dat niet helemaal lukt nog een klein beetje melk geven en dan valt ze met de fles in de hand wel in slaap