4 Reacties

2 maanden geleden

Hi, ik ben vorige week bij de verloskundige geweest omdat ik een bloeding had (en door miskraam verleden toch even een check) alles was goed maar bij mij lag het kindje ook laag. Ik heb een hartvormige baarmoeder en het kindje lag helemaal onderaan bij het tussenschot. Er is toen niks overgezegd verder. Ik heb vanavond een echo + intake staan, dus ga het toch even vragen. Maar ik kan online niks vinden over een lage innestelling. Waarom is een lage ligging gevaarlijk? Omdat de placenta dan voor de uitgang ligt? Volgens mij verschuift dat namelijk nog iets als je baarmoeder ook groeit. Maar even op jouw verhaal, bij 7+5 had er wel een hartslag moeten zijn lijkt me? Wanneer mag je weer terug?

2 maanden geleden

Graag vragen. Ik heb ook online gekeken maar er staat niets over een lage innestelling. Wel over de placenta, maar deze groeit mee en kan verschuiven. Een lage innestelling is gevaarlijk omdat er geen spieren daar zijn. De spieren liggen boven in de baarmoeder. Hierdoor kan bij de bevalling veel bloedverlies zijn e dat gat blijft omdat er geen spieren daar zijn om samen te trekken. Je kan de baarmoeder dan verliezen. En de spieren die voor bloedtoevoer naar de foetus zijn boven, waardoor het traag groeit. Ik zit nu bij de poli. Dus in weet straks meer.

2 maanden geleden

Ik heb nooit van lage innesteling gehoord. Wel van late innesteling, daardoor kan je natuurlijk ook wat minder ver zijn dan je dacht. Sterkte in ieder geval! Ik hoop dat het allemaal goed komt met je kleine.

2 maanden geleden

Ik heb het even gevraagd, was niks om me zorgen over te maken. Ze kunnen daar bij 16 weken pas uitspraak over doen want dan gaat het voornamelijk om de placenta. Hoe was het bij jou?