36 Reacties

één maand geleden

Ik heb dit ook te horen gekregen. Bij mij ligt de placenta op 0,5 of minder deels voor de uitgang. Ze gaven bij mij aan dat er kans is als de baarmoeder groeit de placenta mee omhoog gaat (enkelen cm). Maar als die zoals nu blijft het een keizersnede wordt

één maand geleden

Yep, heb ik ook, 1 cm van de uitgang.Met 32 wk maken ze nog echo. Er werd verteld dat in 99% van de gevallen de placenta nog omhoog trekt door de groei vd baarmoeder. Ik maak mij er niet druk om. En mocht ie wel verkeerd blijven, dan komt het ook wel goed.

één maand geleden

Reactie op An4485

Yep, heb ik ook, 1 cm van de uitgang.Met 32 wk maken ze nog echo. Er werd v ...
Klopt ik moet ook met 32 weken opnieuw een echo.. nee ik maak me voor nu ook niet druk was vooral benieuwd of meer vrouwen dit herkennen

één maand geleden

Heb ik gisteren ook te horen gekregen. Twijfel of het 1 cm is of nog minder. Ik krijg ook nog een nieuw echo met 32 weken.

één maand geleden

Ik heb het ook, en heb (waarschijnlijk daardoor) veel bloedingen vanaf week 13 al. Nu inmiddels al een week nonstop. Hoe is dat bij jullie? Ik doe al vanaf week heel 13 weinig en lig al een paar weken vooral in bed/op de bank. Ik maak me dus wel behoorlijk druk erom!

één maand geleden

Reactie op Zonnebloemmmm

Ik heb het ook, en heb (waarschijnlijk daardoor) veel bloedingen vanaf week ...
Ik heb geen bloedingen gehad. 1 keer met afvegen bij week 8 daarna nooit meer gehad. Ik werk in het onderwijs sta voor de klas met een onwijs pittige/zware groep dus rust is bij mij ver te zoeken voel eerder stress daarom ook al naar hartjes spreekuur geweest of alles nog goed zit

één maand geleden

Had ik bij m'n vorige zwangerschap. Bij groei van de baby is de placenta uiteindelijk ook ver genoeg verschonen waardoor ik natuurlijk kon bevallen. Dit kan de komende maanden prima nog gebeuren, dus maak je niet te druk :). En als het niet zo is dan zal je verloskundige de opties later bespreken

één maand geleden

Ik heb het ook te horen gekregen vandaag. Ligt er ook te dicht bij maar niet overheen. Overigens ben ik nu als verwezen naar de gynaecoloog waar ik over een week of 2 al afspraak krijg met nieuwe echo. Dan rond 32 weken ook nog. Volgens mijn verloskundige was de nieuwe richtlijn dat je hiervoor eerder dan voorheen al naar het ziekenhuis moest voor controle

één maand geleden

Vorige zwangerschap gehad! Uiteindelijk gewoon goed mee omhoog gegroeid en met 30 weken was er niks meer aan de hand 😊. Gelukkig loopt het vaak zo af!

één maand geleden

Fijn dat het bij veel van jullie toch goed is gekomen in vorige zwangerschappen! Hadden jullie toen ook bloedverlies wat uiteindelijk ook minder is geworden?

één maand geleden

Hier ook een lage placenta die geheel over de uitgang ligt. Met 32 weken inderdaad nog een echo, hopelijk ligt hij dan hoger!

één maand geleden

Ja, had ik ook vandaag. Ligt op 1.8/1.9cm, dus met 32 weken nog 1x controle. Echoscopiste verwacht dat het dan omhoog is getrokken doordat je baarmoeder groeit.

één maand geleden

Ik heb dit vandaag ook te horen gekregen bij mij was het 1,7 cm. Maar ze zij wel dat het bij kon trekken en dat er een extra echo komt

één maand geleden

Afgelopen week ook de 20 weken echo gehad, met ons meisje gaat alles goed! Helaas de placenta wel 6mm van de baarmoedermond vandaan.

één maand geleden

Hier gisteren te horen gekregen dat de placenta gedeeltelijk voor de uitgang ligt. De doorverwijzing naar de gynaecoloog is al in gang gezet. Waarschijnlijk deze of volgende week een eerste afspraak daar. Zijn jullie ook doorverwezen of puur en alleen bij 32 weken een extra controle bij de verloskundige?

één maand geleden

Wat ik tot nu toe weet is dat ik alleen een extra controle krijg met 32 weken. Mocht de placenta er dan geen 2cm vandaan zijn, wordt ik doorverwezen naar de gynaecoloog.

één maand geleden

Reactie op Noledam

Hier gisteren te horen gekregen dat de placenta gedeeltelijk voor de uitgan ...
Alleen nieuwe echo bij verloskundige, maar bij mij is er bijna 2 cm ruimte. als het er gedeeltelijk of helemaal voor ligt word je volgens mij altijd naar gyn doorverwezen.

één maand geleden

Mij werd verteld dat als de placenta voor ligt, hij met 20 weken 0,5 cm van de uitgang moet liggen en als hij achter ligt 1,5 cm. Bij mik twijfelde ze of dat de placenta tweedelig was en/of hij voor de uitgang lag.

één maand geleden

Reactie op Deems1991

Mij werd verteld dat als de placenta voor ligt, hij met 20 weken 0,5 cm van ...
Volgens mijn echoscopiste is de standaard tegenwoordig 2cm. Mijne ligt achter en 1.8/1.9cm was niet genoeg.

één maand geleden

Reactie op AnneAnne90

Volgens mijn echoscopiste is de standaard tegenwoordig 2cm. Mijne ligt acht ...
Dat is gek dat ze allebei andere dingen zeggen. Dit kreeg ik 2 weken geleden nog te horen.