36 Reacties
één maand geleden
Reactie op AnneAnne90
Volgens mijn echoscopiste is de standaard tegenwoordig 2cm. Mijne ligt acht ...
Was bij mij ook gezegd dit, standaard 2. Ik zit op 1,7 en dat is geen 2 was ook niet genoeg
één maand geleden
Reactie op Noledam
Hier gisteren te horen gekregen dat de placenta gedeeltelijk voor de uitgan ...
Ik heb alleen een extra echo met 32 weken en als het dan niet goed is krijgen we een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Ze kunnen er toch niks aan doen, het is duimen draaien dat de placenta mee omhoog gaat
15 dagen geleden
Vraagje; sinds een paar dagen voel ik de baby echt duidelijke schopjes geven. Eerst was het nog wat vaag gekriebel. Maar ik voel haar alleen heel laag schoppen, meer richting mijn blaas/vagina onderin. Ervaren jullie dit ook? Aangezien kindjes graag in de buurt van de placenta liggen. Of ligt de mijne gewoon dwars 😅 dat kan ook niet
15 dagen geleden
Reactie op Stephke321
Vraagje; sinds een paar dagen voel ik de baby echt duidelijke schopjes geve ...
Nog*
15 dagen geleden
Bij mij ligt hij 1.3 cm over de uitgang heen. Gisteren een extra echo gehad bij de gynaecoloog (ook omdat ik een SUA heb). Zij gaf aan dat omdat mijn placenta aan de achterkant zit de kans een stuk minder groot is dat hij nog genoeg meeschuift. Voor een thuis bevalling moet hij ruim 2 cm van de baarmoedermond liggen. In het ziekenhuis mag je vanaf 1 cm kiezen wat je wil. Maar zit er wel een groot risico aan voor veel bloedverlies. Het zou best kunnen dat verschillende ziekenhuizen hier andere protocollen in hebben!
15 dagen geleden
Reactie op Stephke321
Bij de 20 weken echo kijken ze eigenlijk ook altijd naar de ligging van de placenta. Weet niet of je die al gehad hebt?
15 dagen geleden
Reactie op Stephke321
Hier dus ook een lage placenta, en ik voel de baby dus ook heel laag schoppen en tegen mijn blaas aan veel. Geen idee of dat te maken heeft met de placenta. Daar had ik nog niet over nagedacht!
15 dagen geleden
Reactie op Mariannetje06
Bij de 20 weken echo kijken ze eigenlijk ook altijd naar de ligging van de ...
Ja, mijn placenta ligt ook laag. Vandaar dat ik het hier ook vraag :) of ik dat als enige ervaar
15 dagen geleden
Reactie op Zonnebloemmmm
Hier dus ook een lage placenta, en ik voel de baby dus ook heel laag schopp ...
Ik had er ook nog niet zo over nagedacht alleen dat de verloskundige had gezegd dat ze graag in de buurt van de placenta liggen, en ik juist alleen daar nu schopjes lijk te voelen was ik benieuwd of meerdere dat ook hebben. Misschien dat het met elkaar te maken kan hebben. Wel fijn om te horen dat ik iig niet de enige ben en jij ook lage schopjes ervaart. Blijf toch bijzonder om te voelen
15 dagen geleden
Reactie op Stephke321
Ja, mijn placenta ligt ook laag. Vandaar dat ik het hier ook vraag :) of ik ...
Ooo zo! Ja ik voel heet ook vooral heel laag.
10 dagen geleden
Hier ook bij de 20 weken echo te horen gekregen dat mijn placenta te laag ligt, minimum was 2 cm en die van mij was 1,2 cm. Zo te lezen is het bij vele vanzelf goed gekomen, hopen dat dat hier ook het geval is 🤞🏽
10 dagen geleden
Reactie op Stephke321
Hei! Ik heb dit ook, geen idee of het met elkaar te maken heeft maar mijn verloskundige vond haar ook erg diep en laag in mijn bekken liggen.