12 Reacties
7 maanden geleden
Waarom zouden je voedingen niet op te warmen zijn?
Ik weet wel dat nuna een reiswieg heeft die in de isofix basis geklikt kan worden. Hierdoor kan/mag je kleine langer achter elkaar erin blijven
7 maanden geleden
In een reiswieg mogen baby’s langer blijven liggen. Wij hebben tweedehands een maxi Cosi jade gekocht maar er zullen vast ook andere merken zijn. Is iig in Nederland ook heel makkelijk te huren via marktplaats, misschien is daar een Frans alternatief voor?
Voedingen zijn makkelijk op te warmen met een draagbare verwarmer. Wij gebruiken de MyBambini’s maar er zijn er veel te vinden.
Goede reis alvast ☺️
7 maanden geleden
Veel tank stations hebben tegenwoordig een magnetron of je kan anders een thermosfles heet water meenemen en een klein kannetje/pannetje om au bain Marie op te warmen? Het verbaasde mij hoe snel het dan opwarmde.. en ja om de 2 uur stoppen is wat aanbevolen word. Wij hebben dat toen geprobeerd maar toen onze dochter lekker lag te slapen, zijn we daar wel iets flexibeler mee omgegaan. Het is vooral de waarschuwing niet te lang en vooral niet te vaak te lang omdat dan de houding slecht is voor de groei (dacht ik).
Wij hebben overigens een cybex cloud. Die kn je met de baby erin naar een liggende houding strekken buiten de auto. Dus als je baby ligt te slapen en je wilt toch even een andere houding bieden tijdens de pauze zonder hem wakker te maken, kan dat met dat zitje.
Onze dochter vond de auto toen ze zo jong was heerlijk en sliep vooral. En toen ze wat ouder was (6 maanden ofzo) werd dat minder en dan is het even improviseren met liedjes zingen, boekjes lezen etc. Ik zat vooral met haar dan achterin. Ik maakte mij ook zorgen voor de eerste lange rit maar het viel reuze mee! Probeer het zo comfortabel mogelijk te maken voor je baby en jezelf! Als jij lekker ontspannen bent dan voelt je kindje dat ook 😊
Fijne reis!
7 maanden geleden
Wij gaan eind juni als ons zoontje 12 weken is naar zuid Frankrijk met de caravan. Voor in de auto heb ik de reiswieg jade gehuurd zodat hij er comfortabel bij ligt en we niet elke 2 uur hoeven te stoppen. Wij geven zelf kv dus neem ik een thermoskan heet water mee en kleine flesjes koud water. Mocht het hete water op zijn hebben ze dat altijd wel bij tankstations. Ook heb ik voor onderweg een overnachting geboekt zodat we rustig aan kunnen doen en we na een tijdje uit de auto zijn voor even. Ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe lang je reis is. Ik zie er zelf ook best wel tegen op… vooral ook met de vraag blijft die jongen rustig maar ik heb ook zoiets van we gaan het wel zien kan me er nu heel druk om maken maar ook dat zal die aanvoelen en daar zal hij niet relaxter op worden.. 😊
Doe vooral wat voor jezelf goed voelt mbt de maxi Cosi. Luister naar je moedergevoel!
Alvast een goede reis!☺️
7 maanden geleden
Ik ben op de terugweg vanuit Frankrijk met onze baby van 10 weken.
Opwarmen doen wij met een flesverwarmer. En rijden in 2 keer dus slapen tussendoor een nachtje in het hotel. Anders kun je een thermosfles heet water meenemen toch? En daar mee opwarmen?
Wij hebben de maxicosi pebble die kan in ligstand waardoor je 4 uur mag rijden.
De kleine vindt het allemaal prima. Een van ons zit naast haar achterin en als ze niet slaapt kletsen we, zingen we.. hebben knuffeltjes en een oball voor haar. Ze heeft de heenweg geen een keer gehuild.
Dus maak je vooral niet druk, komt echt wel goed, een baby is snel tevreden als ze papa en mama bij zich heeft.
7 maanden geleden
Wij hebben een apparaatje waarmee je voedingen kan verwarmen onderweg, scheelt je weer thermosfles. En wat iedereen al zegt, de regel van 2 uur is een advies en is echt wel iets te rekken als ie baby lekker slaapt. Je doet dit namelijk ook niet dagelijks.
Wij gaan bij ing 8 weken met onze baby en peuter naar Oostenrijk en gaan het rijden proberen te koppelen rond voedingsmomenten. Willen rond 4 gaan wegrijden net na de nachtvoeding, eerst stop tussen 7-8 voor eerste voeding en ontbijt voor ons allemaal ;) daarna doorrijden tot 11 als lukt en dan stop met vroege lunch. En dan echt uur eruit waarna we daarna hopelijk door kunnen rijden tot 3-4 en dan willen we overnachting doen. Zo zit die dus wel 3-4u max per keer in de auto en zal die wss gewoon lekker slapen.
7 maanden geleden
Wij zijn toen de kleine 6 weken was naar Frankrijk gegaan. Heeft heerlijk geslapen voor 10 uur. Wel elke 2 uur stoppen inderdaad, maar wij hadden inderdaad ook een thermosfles met heet water en een flessenwarmer mee. Wij hebben de maxi cosi die 3 standen heeft, dus de hele tijd heeft de kleine in ligstand geslapen
7 maanden geleden
Wij zijn toen onze dochter 15 weken was naar Denemarken gereden.
Wij hadden elke reisdag 4 uur rijden, lang gemaakt en soms deden we dat in 4,5 uur. Dan kreeg ze voeding wanneer we wegreden en sliep ze 3 uur (we reden gewoon door!) En dan als ze wakker was verschonen en voeden en nog een laatste uurtje rijden. En soms deden we 9 uur over zo'n zelfde rit.
Dan werd ze na 45 min wakker en ging huilen. En dan reden we net weer kreeg ze honger en dan scheet ze zich weer helemaal onder en dan spuugde ze weer.
En dan weer voeden etc.
Dus ik zou als tip geven als hij slaapt, gas geven en doorrijden. 🤣🤣
Het is niet zo dat je elke zoveel rijdt in een auto toch?
En voor het opwarmen van voedingen heb je inderdaad van die handige oplaadbare verwarmers waar je de fles opdraait.
Ik zou eerder zorgen dat je voldoende luiers/kleertjes/voetenzakken bij de hand hebt.
In die gebogen houding kwam het bij onze dochter heel goed los!
7 maanden geleden
Je mag flesvoeding geven tussen 20° en 37°. Opwarmen hoeft dus niet. Wel even van tevoren thuis proberen of je baby de melk ook lekker vindt op kamertemperatuur. Wij geven zelf nooit warme melk, dus als we weggaan nemen we gewoon een flesje water mee waar we voeding mee kunnen maken.
Ps: ik zie nu dat je gisteren vertrokken bent, hoe is het gegaan?
7 maanden geleden
Reactie op beaq
Je mag flesvoeding geven tussen 20° en 37°. Opwarmen hoeft dus niet. Wel ev ...
We zijn nog onderweg, hebben een reiswieg in de auto bevestigd (beetje houtje touwtje) en daar heeft hij 5 uur in geslapen. Nu wisselen we de maxicosie 2 uur af met 3 uur reiswieg. Hij is enorm rustig! De auto zorgt ervoor dat hij lekker slaapt. Ik had warm water mee genomen in een fles en die in isolatie gedaan. Dat is inmiddels lauw. Maar mag niet klagen! Iedereen bedankt voor de tips ! 🩵