16 Reacties

21 uur geleden

Ja herkenbaar van mijn vorige zwangerschap, teken dat je de bekken fysio eens mag gaan bezoeken. Anders word dit alleenmaar erger

21 uur geleden

Ja helaas, ben er nu een paar keer voor bij de fysio geweest omdat het steeds erger werd. Met wat oefeningen is het nu te doen.

20 uur geleden

Reactie op Judith-Nl

Ja herkenbaar van mijn vorige zwangerschap, teken dat je de bekken fysio ee ...
Bedankt, dus je adviseert om een afspraak bij de fysio te maken?

20 uur geleden

Zwangschapsischias heet dit. Ik heb er ook last van helaas..

19 uur geleden

Ik heb het al 3 maanden helaas.. Ik ga naar fysio, osteopaat en accupunctuur, maar alles helpt weinig of maar kort. Er is me gezegd dat het de hele zwangerschap zal blijven (en hoe meer je aankomt) meer xal worden. Al voelt het t niet zo, je moet juist meer gaan bewegen . Wel trage bewegingen. Geen intensieve sport. Wandelen, fietsen, cat dog childpose van yoga en squats bijvoorbeeld. Verder niet met je benen over elkaar gaan zitten. Zorg dat je juist met je benen eijd gaat zitten (asociaal zitten zeg maar). En zorgen dat je voeten voor je knieën uitsteken, niet erachter want dat knelt ook. Wel je rug recht houden en ondersteunen. Verder is me gezegd om mn partner iedere dag mn onderrug te laten masseren. Dat gebeurt in de praktijk natuurlijk niet elke dag haha

19 uur geleden

Reactie op Mosan21121994

Ik heb het al 3 maanden helaas.. Ik ga naar fysio, osteopaat en accupunctuu ...
Oja en ik ga naar een gewone fysio, maar ook naar een bekkenfysio. Totaal 2x per week nu

19 uur geleden

Reactie op sienien

Ja helaas, ben er nu een paar keer voor bij de fysio geweest omdat het stee ...
Wat voor oefeningen heb jij precies gehad? Misschien jij weer andere dan ik en kan ik die ook eens proberen

17 uur geleden

Reactie op Mosan21121994

Wat voor oefeningen heb jij precies gehad? Misschien jij weer andere dan ik ...
Ik ben vooral bezig met het rekken van m’n bilspieren, lastig uit te leggen maar hier laat hij een aantal zien https://m.youtube.com/watch?v=daDpMsfXf9E Verder doe ik ook zwangerschapsyoga en daar komt het rekken/strekken natuurlijk ook in terug.

16 uur geleden

Slapen jullie ook met een zwangerschaps kussen tegen de pijn?

16 uur geleden

Reactie op Chann23

Slapen jullie ook met een zwangerschaps kussen tegen de pijn?
Ja ik sinds een paar maanden weer. Ik heb al jaren dit hoofdkussen en body pillow in huis omdat ik eerder rugklachten heb gehad (niet zwangerschap gerelateerd): https://www.ligwijzer.nl/collections/mikoala?trueroas=20957061573&gad_source=1&gclid=CjwKCAiArva5BhBiEiwA-oTnXT5t3nQAObFreHvTMrHwj2n0cIr60dCVbRFUZAA3spZ1jdwaKZQE8xoCflQQAvD_BwE Ooit gekocht op aanraden van de fysio. De body pillow had ik na een tijdje niet meer nodig en dus jaren niet gebruikt, maar sinds een paar maanden toch wel heel fijn. Je slaaphouding is gewoon beter. Ik slaap er nu elke nacht mee. Ik heb nog steeds bij vlagen rug/bilpijk maar het is te doen sinds ik elke dag ook oefeningen doe (hol/bol op knieën) en niet te lang in dezelfde houding zit.

16 uur geleden

Reactie op sienien

Ik ben vooral bezig met het rekken van m’n bilspieren, lastig uit te leggen ...
Thanx voor het delen :) Ik zie daarbij echter hiudingen die ik juist moet vermijden, waardoor het helaas erger word bij mij. Zo heeft ieder weer zn eigen oefeningen nodig en soms is het ook uitproberen wat voor iemand werkt.

15 uur geleden

Reactie op Mosan21121994

Thanx voor het delen :) Ik zie daarbij echter hiudingen die ik juist moet ...
Oeh dan is dat niet handig nee 😅 Ik denk dat bij dit soort klachten toch de fysio altijd de eerste stap is, want klakkeloos oefeningen doen is niet handig voor zo’n precair gebied.

15 uur geleden

Naar de bekkenfysio gaan. Ben nu 3x geweest en veel minder last van. Sommige dagen helemaal niet meer. Vooral het los maken wat zij doet helpt heel erg.

15 uur geleden

Reactie op sienien

Oeh dan is dat niet handig nee 😅 Ik denk dat bij dit soort klachten toch d ...
Natuurlijk. Ik ga ook naar een fysio, bekkenfysio en osteopaat en die hebben mij oefeningen aangeraden en gezegd eat eel en niet te doen

12 uur geleden

Ik ook Erg last van me rug weet wel hoe komt doe te veel Was ook mijn moeder twee keer per dag boodschappen eten maken eind van de dag kan niet eens normaal slapen als Te veel heb gedaan doen ik me benen in lucht maar wat wel help als iets doet dan rust nemen dan weer wat doen vandaag weer te veel gedaan 🥴echt veel pijn denk ook dat fysio ga nemen

9 uur geleden

Reactie op khadija bellie

Ik ook Erg last van me rug weet wel hoe komt doe te veel Was ook mijn moede ...
Het werd bij mij ook steeds erger elke keer dat het overbelast werd. Vaak voel ik het oas naxat ik te veel had gedaan. Daar ligt ook het gevaar. Het lichaam is weker en kan veel minder hebben, dus heb echt dingen moeten delegeren of anders doen. Ik hoop dat jij ook een passende oplossing vind.