Ik heb helaas al jarenlang stuitproblemen. Heel pijnlijk en heeft me ook echt beperkt. Ja, er zijn oefeningen te vinden op internet. Maar belangrijker is denk ik: zoek zo snel mogelijk een goede bekkenfysio. Ik heb daar zelf te lang mee gewacht (eerst doorverwezen naar andere zorg) en heb daar tot op de dag van vandaag spijt van omdat ik daar allerlei andere klachten bij kreeg. Ik hoop dat het snel beter wordt!
Inderdaad goed om een afspraak te maken bij een bekkenfysio. Het is heel laagdrempelig.
Dat heb ik nu al relatief vroeg in mijn zwangerschap gedaan. Die geven veel tips waar je veel ellende mee kunt voorkomen.
Heb er ook al jaren last van! Idd bekkenfysiotherapeut. Haar advies in het kort: zitten als een man, dus met je benen wijd (gesloten benen zetten druk op je bekken). Recht en symmetrisch zitten en zo min mogelijk zitten, liever liggen, staan of bewegen. Met zitten elke 15 minuten opstaan om even te bewegen.
Heb dit ook al een paar jaar. Ik heb voor op mijn werk een zitkussen gekocht met een hapje eruit waar je stuitje zit, dat is een stuk beter dan die harde bureaustoel. En naar de fysio + regelmatig oefeningen doen
Ook gehad! Sluit me aan bij de anderen, de bekkenfysio kan echt goed helpen. Ik was er in 3 of 4 sessies vanaf door haar tips en oefeningen. Belangrijkste voor mij (naast alles wat hieronder al staat): knieën van het slot halen als je staat!
Ja ook rond de 18/19 week begonnen. Bellen fysio geweest en spier naast mn stuit staat zo strak die trekt mn stuit zelfs wat scheef! Na 1 sessie al veel verbetering (massage)