15 Reacties

8 maanden geleden

Ik deed het altijd op een lepel in een keer en dan rustig aan toedienen dat ze het een beetje op sabbelde. Echter heb ik een lactatiekundige langs laten komen en doe raadde mij orthiflor start aan (hoe je het ook schrijft). Omdat die van laveen uit kokosolie bestaat en dat averechts kan werken met de darmen. Wij merkte er niet percee iets anders van

8 maanden geleden

Ik heb toevallig net gekocht. Je doet de druppels bij de fles erbij. Op verpakking staat 12 druppels maar moet het nog beetje uitzoeken. Ik begin eens met een fles met 2-4 druppels en kijk even hoe dat gaat.

8 maanden geleden

Wij gebruiken ze al sinds week 2, gewoon op een lepeltje. Zijn er erg tevreden over. Ons zoontje had een infectie na de geboorte en is dus meteen met een week antibiotica gestart. Daar erg veel krampjes van gehad, vooral tijdens de kuur. Cinnababy druppels van VSM hadden we ook goed baat bij. De krampjes nemen sinds week 5 eigenlijk alleen maar verder af. Vooral die probiotica heeft wel wat tijd nodig voor je effect merkt. Als je borstvoeding geeft kan je ook zelf nog probiotica gaan slikken, dat krijgen ze dan ook binnen. Officieel mogen ze het in het ziekenhuis niet aanraden maar dat we het konden proberen omdat ze in de praktijk zien dat mensen er baat bij hebben heeft wel zeker 6 man zorgpersoneel bij ons laten vallen 🤣

8 maanden geleden

Ik vond persoonlijk de 12 druppels te veel gedoe. Ik geef nu protectis. Dat zijn 5 druppels en daar zit ineens vitamine D bij.

8 maanden geleden

Reactie op SleepingBakery

Wij gebruiken ze al sinds week 2, gewoon op een lepeltje. Zijn er erg tevre ...
Bij ons precies het zelfde verhaal! Cinababy vsm en probiotica laveen is de gouden combi. Hij is niet pijn vrij maar het beste tot nu toe

8 maanden geleden

Hier sinds geboorte bactiol en nog geen krampjes gehad 6+4 en bij dochter hier mee gestart toen ze 6 welen was en dit hielp snel

8 maanden geleden

Wij gebruiken ze al sinds week 2, gewoon op een lepeltje. Zijn er erg tevre ...
Deed je dan gewoon de 12 druppels in 1 x op een lepel of verdeeelde je dat over de dag?

8 maanden geleden

Reactie op charlieb89

Deed je dan gewoon de 12 druppels in 1 x op een lepel of verdeeelde je dat ...
Gewoon in 1x inderdaad! Probiotica is echt iets wat op langere termijn werkt, niet kort nadat je het geeft dus je hoeft het ook niet te verdelen zoals bijvoorbeeld cinababy.

8 maanden geleden

Gewoon in 1x inderdaad! Probiotica is echt iets wat op langere termijn werk ...
Oh dan ga ik dit ook proberen! Had nu over 2 flessen verdeeld. Wat doet de cinababy dan in combinatie?

7 maanden geleden

Ik geef het nu vanaf zondag, (ik bouw het op, zondag 6 druppels, maandag tot aan vandaag 10 druppels en wil vanaf morgen de 12) Denk licht verschil te merken 🍀 Gisteren geen 💩 luier gehad, maar deze ochtend al 4 🫣 maar, zonder huilen! “Normaal” huilt hij een half uur voor hij een volle luier heeft. Gisteravond alleen even uurtje na eten even een korte huilbui gehad van 45min om wat scheetjes. Vandaag nog niets. (Anders is het hele dag door aanvallen van huilen en scheten, mijn zoontje valt onder categorie huilbaby) Moet zeggen dat ik gister en vandaag al heeeeel fijn vind! Ik hoop dat dit doorzet

7 maanden geleden

Reactie op gloriosa

Ik geef het nu vanaf zondag, (ik bouw het op, zondag 6 druppels, maandag to ...
Dit kijkt heel positief! Verdeel jij het over flessen of gewoon in 1?

7 maanden geleden

Reactie op charlieb89

Dit kijkt heel positief! Verdeel jij het over flessen of gewoon in 1?
Gewoon in 1 fles, ik geef kv. Ik doe eerst het water erin, dan de druppels even goed schudden en dan de poeder erbij. Ik had gemerkt dat het anders echt als een olie laagje bovenin blijft drijven

7 maanden geleden

Nieuw record gister met de 💩 luiers 😅 ik heb geen idee waar hij dat vandaan heeft gehaald, zie ook niet dat zn buik minder vol is ofzo. Gister 10 luiers in 24 uur gewoon normale hoeveelheid. Voor de druppels zat hij op 2 luiers per dag. Gisteravond even een huilbui, maar denk dat dat vermoeidheid was. Vandaag veel scheetjes, ook een keer om moeten huilen. Het lijkt op een grote reset van zijn darmen. Nog steeds op de 10 druppels per dag

7 maanden geleden

Reactie op gloriosa

Gewoon in 1 fles, ik geef kv. Ik doe eerst het water erin, dan de druppels ...
Jaaa ik heb vandaag ook alles in 1 fles gedaan. Nog niet perse meer poepluiers maar heb wel het idee dat hij rustiger is ervan! Ja ik merk ook dat je even goed moet mengen. Ik heb een milk maker dus kan het niet eerst apart in water doen. Benieuwd of er nu ook meer poep komt 😛

7 maanden geleden

Reactie op charlieb89

Jaaa ik heb vandaag ook alles in 1 fles gedaan. Nog niet perse meer poeplui ...
Ja ik weet al dat ons zoontje gevoelig is met zijn darmen (dubbel beërfd 😅 mijn man en ik hebben dat beide) dat merkte we ook toen we andere voeding moesten proberen van artsen en CB (hij heeft inmiddels 5 verschillende gehad 🫣 elke keer was het dat hij heel veel luiers had) Maar opzich nog steeds is het hier veel minder huilen! Vandaag maar 1 keer om scheetjes gehuild verder huilt hij nu als hij moe is 🥳 Ik hoop dat het bij jullie ook doorzet de verbetering 😁