10 Reacties

vorig jaar

Ik heb begrepen dat dat niet goed is ivm ontwikkeling kind (bewegen/omrollen etc).

vorig jaar

Waarom niet? Ledikant is in feite gewoon een kleinere box. Alleen de ruimte is sneller gevuld en met een box doe je daarom langer. Maar je baby kan als ze wat groter is ook lekker op een speelgoed op de grond en daar rollen/spelen/enz.

vorig jaar

Je zou ook wieltjes onder het ledikant kunnen maken en hem buiten gebruiken ☺️

vorig jaar

Het grote verschil tussen een ledikant en box is natuurlijk de voor en daardoor de ligoppervlakte en bewegingsruimte voor je kindje. Zodra de kleine kan gaan omrollen e.d. is de ruimte in een ledikant natuurlijk beperkt.

vorig jaar

voor = vorm

vorig jaar

Dank jullie wel voor jullie mening!!

vorig jaar

Ik heb ook een ledikant als box, puur voor als ik haar even veilig weg wil leggen straks.

vorig jaar

Ik zou dat voor het begin gewoon doen hoor! Zonde om te laten staan. Als je toch denkt dit is niets dan is een box ook zo aangeschaft al dan nieuw of via marktplaats

vorig jaar

Lekker doen! Voor de eerste maanden kan het zeker. Daarna is het wel wat krap, vanaf het moment dat ze gaan rollen is een box fijner omdat er meer ruimte is. Maar misschien gebruik je hem wel heel weinig, bij ons was het vooral een opslagplek voor speelgoed🤣 En als je binnen 2 jaar nog een kindje wilt/krijgt, heb je waarschijnlijk toch een tweede ledikantje nodig 😉

vorig jaar

Wij gaan ook een ledikant neerzetten als “box”. Ons kindje slaapt in de co-sleeper dus daarvoor is het ledikant nog niet nodig. Onze oudste wilde nooit in de box (en ook niet in het ledikant) dus die hebben we weggedaan, maar het ledikant hebben we bewaard voor het geval een tweede kindje er wel in wil. Uiteraard is er minder ruimte, maar ik ben sowieso geen fan van kindjes in een box zetten om te spelen. Daarvoor hebben we een groot speelkleed op de grond. Dus als hij straks gaat rollen, tijgeren, tummytime etc. gebruiken we het speelkleed. Het ledikant (dus “de box”) gebruiken we de eerste weken/maanden om even veilig weg te leggen, eventueel voor dutjes als dat lukt. Daarvoor lijkt het me ideaal.