32 Reacties

2 maanden geleden

Jeetje. Wat een lastig nieuws heb je gekregen. Ik kan me heel goed voorstellen hoe onzeker dat maakt. Goed dat je extra informatie inwint. Ik kan je noet adviseren, maar wil je wel heel veel sterkte wensen

2 maanden geleden

Dit zijn echt geen leuke echo's om te krijgen, ik weet het helaas uit ervaring. Voor mijn jongste dochter had ik ook een leeg vruchtzakje. Ik zou rond de 8 weken zwanger moeten zijn (ik had ook een hele regelmatige menstruatie sinds mijn bevalling van de oudste) maar ze kon alleen een vruchtzakje meten van 6+3 weken. Ook bij mij werd gezegd dat er dan echt wat te zien zou moeten zijn. Ook ik heb gehoopt op een wonder, tuurlijk hoop je dat ze het fout zien. Ik heb het weekend afgewacht (ik had op donderdag de echo) en ik mocht maandag bij de gynaecoloog terecht. Het vruchtzakje was wel gegroeid, maar helaas nog steeds geen vruchtje. Ik heb ervoor gekozen mijn miskraam op te wekken met medicatie. Als er dan toch niks zat, wilde ik me gewoon weer mezelf voelen. Ik heb het totaal niet aan of voelen komen, behalve dat ik deze zwangerschap wél wat misselijk was en uiteindelijk juist de goede zwangerschappen niet. Je moet echt doen wat goed voor je voelt. Ik wilde niet afwachten, maar ik snap dus ook dat je hoopt op een wonder! Veel succes🍀

2 maanden geleden

wat verdrietig zeg! Je kunt altijd vragen voor een echo over een week. Al is het voor je eigen gevoel. Ik denk alleen wel dat de vk weet waar ze het over heeft. Als er geen vruchtje te zien is op die termijn is dat natuurlijk geen goed teken (anders verwacht je iets van een vruchtje dat veel kleiner is). Heel veel sterkte!

2 maanden geleden

Ik heb vorige week ongeveer hetzelfde gehad, ik heb 2 weken na die eerste echo nog een echo om 100% zekerheid te krijgen of er niet toch nog een vruchtje zit

2 maanden geleden

Als het vruchtzakje wel die termijn had, dan is er inderdaad weinig hoop dat er alsnog een vruchtje komt. Maar als het vruchtzakje ook veel kleiner dan verwacht was, kan het misschien dat je minder ver bent dan je denkt. Aangezien de verloskundige zo stellig was, vermoed ik dat ze dus wel een groter vruchtzakje heeft gemeten. Maar als je om welke reden dan ook twijfel hebt, zou ik de echo over 1 of 2 weken laten herhalen. Je mag sowieso afwachten en hoeft niet gelijk te beslissen wat je wil doen.

2 maanden geleden

6+2 echo gehad, lege vruchtzak te zien 7+5 controle echo en om de miskraam te bespreken, bleek een kloppend hartje en zag alles er goed uit! Vandaag 8+5 mag ik weer voor een echo door deze onzekerheid

2 maanden geleden

Ik had met 5,5-6 weken veel buikkrampen. Na overleg met mijn arts naar de eerste hulp gegaan. De gynaecoloog constateerde een lege vruchtzak, maar zelf meende ik wel iets heel kleins te zien. Gynaecoloog adviseerde me om me voor te bereiden op weer een miskraam. Na twee weken stond de vroege echo gepland. Toen was er gewoon een foetus met hartactie te zien van 7+4.

2 maanden geleden

Reactie op Maria1987

Ik had met 5,5-6 weken veel buikkrampen. Na overleg met mijn arts naar de e ...
Bijzonder hè!! Ik heb tot nu toe alles via het ziekenhuis ivm icsi traject. Zij hadden dit nog niet eerder gehad. Maar ik had ook bloedverlies en krampen, de arts keek ook erg snel en kwam ook snel tot de conclusie dat er een miskraam aan kwam. Bij de controle echo was hij dan ook in shock toen hij gelijk een duidelijk hartje zag kloppen. Na die echo geen bloedverlies meer gehad. Maar merk dat ik niet echt blij kan zijn. Daarom enorm opgelucht dat ik vanmiddag mag komen om het nog een keer te checken!

2 maanden geleden

Fijn dat er mensen zijn waarbij er toch een vruchtje is 😍

2 maanden geleden

Reactie op Alyssavanwieren

Fijn dat er mensen zijn waarbij er toch een vruchtje is 😍
Het kan dus zeker! Maar mijn arts heeft daarbij wel aangegeven, dat hij zelf dus te vluchtig heeft gekeken. Toen hij de echo terug keek gaf hij als reactie; wat een slecht werk van mij.

2 maanden geleden

Reactie op tv

Het kan dus zeker! Maar mijn arts heeft daarbij wel aangegeven, dat hij zel ...
Dat is meer inzicht dan je vaak van artsen hoort 🫢

2 maanden geleden

Zelf heb ik trouwens vorige zwangerschap wel gehad dat er uitwendig alleen een leeg vruchtzakje te zien was. De verloskundige had het er al over dat het weer een miskraam zou worden maar mocht voor de zekerheid wel even gaan plassen zodat ze nog even inwendig kon kijken. Toen was er een vruchtje met kloppend hartje te zien dat uitwendig dus verstopt zat, want het vruchtzakje zelf was wél heel duidelijk zichtbaar uitwendig. Vreselijke paar minuten daartussen. Zwangerschap is veel later alsnog misgegaan maar dat stond hier dus volledig los van.

2 maanden geleden

Reactie op tv

Het kan dus zeker! Maar mijn arts heeft daarbij wel aangegeven, dat hij zel ...
Schandalig eigenlijk!

2 maanden geleden

Reactie op Alyssavanwieren

Schandalig eigenlijk!
Tja, het blijft mensenwerk. En daar hoort fouten maken bij

2 maanden geleden

Reactie op Ooievaar1234

Tja, het blijft mensenwerk. En daar hoort fouten maken bij
Tuurlijk dat is wel zo, maar in het bericht staat dat hij zelf ook aangaf dat hij beter had moeten kijken

2 maanden geleden

Gelukkig zojuist weer een goede echo gehad. Spannend want dit was dan ook mijn laatste echo in het ziekenhuis. Officieel overgedragen naar de vk nu!

2 maanden geleden

Ik heb dit ook meegemaakt. Compleet lege vruchtzak, had dat echt niet verwacht en was na twee miskramen in zak en as. Maar ze was bij ons niet gelijk negatief. Ruim een week later opeens een vrucht met kloppend hartje te zien. We hadden een andere verloskundige en die gaf aan dat er de vorige keer toch iets te zien had moeten zijn, maar waarsch dat het net in een lastige hoek zat… bij mij was het wel zo dat we de termijn niet wisten omdat ik direct na een miskraam zwanger ben geworden. Als je echt twijfelt en je er niet goed bij voelt zal je nog een echo kunnen vragen. Ookal is het gewoon voor je eigen gevoel. In het ergste geval betaal je er zelf voor maar kan je het wel beter afsluiten mocht het niet goed zijn.

2 maanden geleden

Bedankt iedereen voor alle reacties! Ik ga denk ik inderdaad voor een 2e echo voor mijn eigen gevoel… dank jullie wel voor alle adviezen en ervaringen, heb hier enorm veel aan gehad❤️

2 maanden geleden

Reactie op Alyssavanwieren

Ik heb vorige week ongeveer hetzelfde gehad, ik heb 2 weken na die eerste e ...
Spannend! Ik zal voor je duimen🤞🏼

2 maanden geleden

Vandaag gebeld, assistente gaf aan dat ze het gek vond dat ik nog geen symptomen van een miskraam had gemerkt. Ze heeft overlegd met vk en ik heb morgen een echo gepland. 🤞🏼