29 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Chann23

Dat snap ik, wanneer heb je de volgende echo?. Ja ik heb over 4 dagen de ec ...
Ik moet mijn eerste echo van deze zwangerschap nog plannen :) Heel veel succes!

3 maanden geleden

Reactie op Chann23

Ja ik merk inderdaad dat ik echt heel angstig ben en bang ben om het kindje ...
Nee dat klopt, het zou je misschien een heel stuk minder onzeker maken, maar aan de andere kant kun je ook veel steun, tips en herkenning uit dit forum halen!

3 maanden geleden

Wat verdrietig voor jullie. Heel veel sterkte 🙁 ook bij mij is afgelopen dinsdag alleen een lege vruchtzak te zien. Alleen mijn termijn is onduidelijk dus kan nog goed komen. Zelf ben ik wel het vertrouwen eerlijk gezegd kwijt 😕 maar woensdag weten we meer. Ik heb 2 miskramen gehad en die kwamen zonder medicatie zelf op gang. Beide keren liepen anders. Eerste miskraam was ik verder (miskraam 10 weken, bij 8 waarsch gestopt) en voelde het echt als weeeen toen het eruit kwam. De laatste keer was pril en dat was als een heftige menstruatie maar nog wel te doen. Wij waren toen op vakantie in Japan. En ik kocht daar steeds van die flinke maandverbanden. Had geen pijnstilling nodig. Heeft 1 week gebloed, nadat ik alles kwijt was stopte dat gelijk. Volgens mij mag je naast een tampon ook niet zwemmen ivm infectie gevaar. Je baarmoeder gaat wat open staan. Dat vond ik zelf enorm balen. Vond het wel fijn om de afleiding te hebben van vakantie. Bij de eerste gingen we weer snel in de drukke ratrace, bij de tweede was er echt ruimte voor mijn emoties en was ik steeds bij mijn gezin.

3 maanden geleden

Reactie op Chann23

Dat snap ik, wanneer heb je de volgende echo?. Ja ik heb over 4 dagen de ec ...
Hoe was jouw echo?

3 maanden geleden

Reactie op Anoukel

Hoe was jouw echo?
Gelukkig goed, ze zag gelijk de vruchtzak en de dooier maar ik was minder ver dan ik zelf dacht afgegaan op laatste menstruatie dus ze was op zoek of het hartje al klopte en gelukkig klopte hij!

3 maanden geleden

Ah wat verdrietig zeg 😢 Ik heb 2,5 jaar geleden ook een leeg vruchtzakje gehad en heb de miskraam moeten opwekken met medicatie omdat m’n lichaam het niet zelf oploste. De miskraam vond ik vergelijkbaar met een heel hevige menstruatie qua bloeding en pijn. Ik had pijn medicatie (naproxen) preventief ingenomen om de scherpste randjes ervan af te krijgen. Het bloeden duurde wel meer dan een week. Misschien dat je menstruatie ondergoed kan gebruiken? En je kan evt vragen of je wel een cup mag gebruiken ivm zwemmen.

3 maanden geleden

Misschien een stomme vraag, maar merk je hier qua symptomen iets van? Of is het niet 'voelbaar'?

3 maanden geleden

Reactie op Liesje17

Misschien een stomme vraag, maar merk je hier qua symptomen iets van? Of is ...
Nee ik merkte in ieder geval helemaal niks geen verschil dus die echo was ook wel een behoorlijke klap. Testen waren ook knal positief (je lichaam blijft gewoon HCG aanmaken) dus dat zei echt niks.

3 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Nee ik merkte in ieder geval helemaal niks geen verschil dus die echo was o ...
Jeetje, heftig hoor! Vind zo'n eerste echo ook altijd meeeega spannend door zulke verhalen, het zal je overkomen. Hier volgende week maandag de eerste echo. Dagen kruuuuuuiiipen voorbij.