24 Reacties

9 maanden geleden

https://www.haakaa.nl/product/haakaa-ladybug-silicone-opvangschaal-40ml-75ml/ Deze is fijn die vangt letterlijk op wat je lekt zonder te veel zuigkracht https://www.haakaa.nl/product/haakaa-siliconen-melkopvanger/ Deze heeft flink wat meer zuigkracht, kan wellicht je productie wel wat omhoog brengen. Ik heb vorige keer alleen de ladybug op het begin gebruikt maar ik wil nu gaan kijken hoe de tweede bevalt de eerste weken. Ik had toen elke keer maar net genoeg namelijk dus een beetje de productie stimuleren vind ik niet erg.

9 maanden geleden

https://www.bol.com/nl/p/navaris-opvangbekers-voor-borstmelk-x4-siliconen-polypropyleen-opvangbekers-voor-borstvoeding-opvangen-bewaren-van-moedermelk/9300000071287948?referrer=socialshare_pdp_androidapp Deze heb ik, fijn dat het er vier zijn en ze hebben geen zuigkracht!! Een haakaa heb ik gebruikt bij de eerste maar die heeft zuigkracht en stimuleert dus je productie net als een kolf. Lekschalen zijn echt veel fijner vind ik!!

9 maanden geleden

Ik heb ook deze aangeraden gekregen van de lactatiekundige: https://www.bol.com/nl/p/haakaa-silicone-milk-collector-75ml-ladybug-2st/9300000043693476?referrer=socialshare_pdp_androidapp Heb het net besteld. Word niet goed van lekkende borsten tijdens het voeden en kan de melk goed gebruiken om m'n tepels te laten herstellen. Omdat deze schijnbaar geen zuigkracht heeft stimuleert het niet de productie. Dat is bij mij nl. niet de bedoeling. Hopelijk heb ik ze morgen binnen! Lijkt me echt handig want het wordt nu zo'n knoeiboel met druppels melk..

9 maanden geleden

Ik ben ook fan van de haakaa ladybug silicone opvangschaal zoals eerder vermeld bij gebruiker snoesjes

8 maanden geleden

Ik zie dat hier al een topic van is.. Ik ben ook op zoek naar een lekschaal. Ik heb zo’n sterke toeschietreflex en lek dan erg veel melk uit de andere borst. Ook een paar keer per dag dat m’n borsten ineens zomaar beginnen te stromen. Ik zat nu te kijken naar de Haakaa ladybug die hier een paar keer aangeraden wordt. Maar wordt bij deze nou wel of niet de productie verhoogd? Ik lees op internet verschillende dingen en ook veel negatieve reviews helaas. Vooral als ze het ventieltje hebben gebruikt dat die daarna niet meer vacuüm zuigt? Ik wil dus juist mijn productie niet verhogen. Ben benieuwd naar jullie reacties voor degenen die deze hebben 😊

8 maanden geleden

Reactie op S990

Ik zie dat hier al een topic van is.. Ik ben ook op zoek naar een lekschaal ...
Ik gebruik zelf de haakaa ladybug. Ik zet hem zelf in mn BH maar laat hem niet vaccuumzuigen. Alleen snachts als ik liggend voed probeer ik hem minimaal vacuüm vast te zetten. Ik haal dat "tuutje" aan de bovenkant nooit los, kiep het gewoon via het grote vak in Philips avent melkbakjes. Dus dat probleem heb ik nooit ervaren. Het is wel een flinke bol in je bh (mandarijn) dus ik gebruik hem alleen met voedingen, niet tussendoor 😉.

8 maanden geleden

Ik heb lekschalen van medela, deze zijn zonder zuigkracht

8 maanden geleden

Hoe is de tweede bevallen Snoesjes? Heeft het effect gehad op je productie? Ik wil namelijk het liefst ook een lekschaal die de productie helpt!

8 maanden geleden

Reactie op Alyenna

Ik gebruik zelf de haakaa ladybug. Ik zet hem zelf in mn BH maar laat hem ...
Dankjewel voor je reactie! Oh hij zuigt dus niet automatisch vacuüm, dat kan je dus zelf bepalen. Dat is wel handig! Ja ik las idd 1 review op bol.com dat diegene ook het grote vak gebruikte en dus ook niet dat probleem ervaarde haha! Ahh jammer dat je er dan niet mee naar buiten kan ofzo haha.. ik dacht handig voor als je borsten ineens beginnen te stromen 🙈😅

8 maanden geleden

Reactie op S990

Dankjewel voor je reactie! Oh hij zuigt dus niet automatisch vacuüm, dat ka ...
Whaha, ja helaas. Ik heb ook flinke lekkage. Heb nu maar wasbare zoogcompressen besteld, want het wordt anders echt een duur grapje op termijn (3-6x per dag wegwerp compressen wisselen)!

8 maanden geleden

Reactie op S990

Dankjewel voor je reactie! Oh hij zuigt dus niet automatisch vacuüm, dat ka ...
Ik heb de Medela lekschalen, de Haakaa ladybug en de Elvie Catch lekschalen en er al heel wat melk mee opgevangen. Ik gebruik het liefst de Elvie Catch en de Haakaa ladybug. Ik vergeet nog wel eens dat ik de lekschalen nog in mijn bh heb zitten en als ik met de medela voorover buk, heb ik alsnog een nat pak omdat daar een schenkopening bovenin zit. De Elvie Catch heeft geen mega grote opvangcapaciteit, maar is wel volledig dicht. Deze sluit ook heel fijn aan op de borst vind ik. Ze zijn alleen niet goedkoop. Ik heb bet ventieltje van de Haakaa wel al meerdere keren gebruikt en geen last dat hij geen vacuüm meer zou zuigen.👍

8 maanden geleden

Reactie op Alyenna

Whaha, ja helaas. Ik heb ook flinke lekkage. Heb nu maar wasbare zoogcompre ...
Hahhaa jaa snap ik! Ik heb inderdaad ook wasbare en wegwerp compressen ;)

8 maanden geleden

Reactie op Deems1991

Ik heb de Medela lekschalen, de Haakaa ladybug en de Elvie Catch lekschale ...
Aahh dankjewel voor je reactie! Handig dat je kan vergelijken haha! Ik heb inderdaad ook over de Elvie catch gelezen. Dus nu wordt het voor mij de Elvie of de Haakaa :). Tussen die 2 niet echt verschil dus?

8 maanden geleden

Hoeveel vangen jullie op met een lekschaal tijdens 1 voeding?

8 maanden geleden

Reactie op Karins168

Hoeveel vangen jullie op met een lekschaal tijdens 1 voeding?
Ik weet niet exact per voeding, maar had vanacht (3 voedingen) 70cc.

8 maanden geleden

Reactie op Anoukel

Ik weet niet exact per voeding, maar had vanacht (3 voedingen) 70cc.
Laat je die dan de hele nacht in? Of doe je hem elke keer na de voeding uit en dan leeg maken? En welke heb jij als ik vragen mag?

8 maanden geleden

Reactie op S990

Laat je die dan de hele nacht in? Of doe je hem elke keer na de voeding uit ...
Nee, enkel als ik voed. Ik voed altijd 2 borsten en plaats hem dan alleen op de eerste die ik niet gebruik zegmaar. Want die gaat anders erg lekken. Als ik wissel van borst met voeden doe ik hem niet meer op die andere in die voedingsbeurt. Na het voeden haal ik hem eraf. Ik heb de lekschalen van medela.

8 maanden geleden

Reactie op Anoukel

Nee, enkel als ik voed. Ik voed altijd 2 borsten en plaats hem dan alleen o ...
Aahh zo ik snap hem. Dankjewel voor je reactie :). Voed je in de nacht rechtop? Ik doe het namelijk liggend in bed, weet niet of je ze dan ook kan gebruiken? En je laat de melk er gewoon in zitten en dan pas in de ochtend schenk je het eruit?

8 maanden geleden

Reactie op S990

Aahh zo ik snap hem. Dankjewel voor je reactie :). Voed je in de nacht rech ...
Ja ik voed rechtop, val anders direct weer in slaap haha. Ik denk dat het liggend zou moeten kunnen als je gewoon een redelijk strakke bh/topje aan hebt (hij zuigt geen vacuum). Dan wel opletten waar de kleine schenkopening naar toe wijst zodat het er niet net zo hard uitloopt... Ik heb van die zakjes voor borstvoeding naast m'n bed. De eerste giet ik daar direct in, de tweede laat ik eerst op zelfde temp komen en giet ik er dan bij.