22 Reacties

21 dagen geleden

Ben zelf ook 16 weken en je bent zeker niet de enige 😂🫣

21 dagen geleden

Ja hoor hier precies hetzelfde, moet er niet aan denken. Bij mijn eerste zwangerschap was mijn libido in het tweede trimester trouwens gewoon weer "normaal". Maar nu... niks. Ook hier slechte nachten, misschien helpt dat ook niet mee.

21 dagen geleden

Ik herken het helemaal! De echte weerzin die ik in het eerste trimester voelde is weg. Maar de zin in seks is nog ver te zoeken. De vermoeidheid helpt niet mee, maar ik heb ook gewoon weinig behoefte aan nabijheid. Wij knuffelen altijd best veel, gewoon onder het koken of onder een film ofzo, maar ook daar heb ik weinig behoefte aan. Ik hoop voor mn man dat het tijdelijk is, maar bij mijn vorige zwangerschap is dat enorme libido ook nooit komen opdagen, dus ik heb weinig hoop 🤭

21 dagen geleden

Same. Vorige zwangerschap ook zelden een feestje in de slaapkamer gehad en nu dus opnieuw niet tot nauwelijks. Mijn libido kwam een paar maand na de geboorte wel weer op gang en na plusminus een jaar was deze weer op normaal peil. Is heel normaal. Er eerlijk over praten met je partner is helpend 😀

20 dagen geleden

Saaaame story. Ook (ruim) 16 weken nu.

18 dagen geleden

Ik ben 17 weken en herken dit ook heel erg. Ben blij dat ik niet de enige ben🫣

18 dagen geleden

Ik ben 18 weken en moet zeggen voel op dit moment helemaal niets voor. Ik moet er niets van weten ! Dus je bent echt niet de enige

18 dagen geleden

Ik herken dit wel. We nemen wel de tijd voor elkaar, maar voel zelf ook niet zo veel, down under en mentaal iets gebeuren . Daarom hebben we elke 3 dagen lobe night gepland staan om de knuffelen, intiem te zijn zonder/of met seks. Je weet maar nooit of ik ineens iets begin te voelen 😜

18 dagen geleden

Ik herken het helemaal. Eerste trimester was nog erger. Nu 14 weken maar nog lang niet terug. Bij mijn eerste zwangerschap had ik hier volgens mijn geen last van.

18 dagen geleden

Ik heb het met vlagen soms enorm zin zelf een x voor gekomen dat ik het niet kreeg en chagrijnig werd 😬 dat m'n vriend me keihard uitlachte en soms moet ik echt wel in de mood komen maar het word beter

18 dagen geleden

Reactie op Mimaw200

Ik herken dit wel. We nemen wel de tijd voor elkaar, maar voel zelf ook nie ...
Dit vind ik echt een super goed idee, even de druk van de ketel, maar wel quality time. Wij zijn er open over naar elkaar toe en proberen verschillende dingen om te kijken of er iets gebeurd, op dit moment zonder al teveel succes. Het lijkt erop dat ik het allemaal een stuk minder ervaar/voel dan dat het normaal was. Het is voor ons een belangrijk onderdeel in de relatie, dus ben nog niet zover om de handdoek in de ring te gooien haha.

18 dagen geleden

Reactie op lientje123

Ik herken het helemaal. Eerste trimester was nog erger. Nu 14 weken maar no ...
En zit er dan toevallig verschil in het geslacht van jouw 1e kindje en de baby in jouw buik? Ik ben zwanger van de eerste (jongetje), maar vind het wel een interessante vergelijking.

18 dagen geleden

Hier ook wel hetzelfde. Vaak eigenlijk geen zin. Bij ons helpt het wel om tijd apart te houden in het weekend en elkaar te masseren. Soms is de mood er dan wel ☺️ en soms ook niet maar dan ben je alsnog wel dicht met elkaar. Is niet altijd mogelijk, alle tijd te nemen ivm onze dochtertje, maar we doen ons best 😌

17 dagen geleden

Bij mij is mijn libido wel echt gestegen, had dit ook bij mijn vorige zwangerschap. Eenmaal bevallen dan was mijn libido even ver te zoeken 😅 lag waarschijnlijk aan het slaap te kort.

17 dagen geleden

Ik herken het probleem, zelf merk ik dat vroeg in de ochtend voor me vriend gaat werken, wel goed voor mij werkt en ik dan meer zin heb dan in de avonden, mischien het proberen waard

17 dagen geleden

Reactie op E-sther-T

Dit vind ik echt een super goed idee, even de druk van de ketel, maar wel q ...
Nee joh, ik snap je. Ik heb helaas al een tijd een lager libido. Ik heb er zelf ook moeite mee. Maar door dit te doen samen, kom je ook nader naar elkaar! Dus zeker het overwegen waard. Misschien AvondVolAandacht podcasts even beluisteren ook :)

3 dagen geleden

Ik herken het ook helemaal. Ik verwachtte dat in de tweede trimester een opleving te ervaren. Maar inmiddels ben ik al 19 weken zwanger. En nog steeds geen libido. Vind dat heel teleurstellend. Schaam me hier ook beetje voor..Gelukkig is mijn man heel begripvol. En hij snapt dat het iets hormonaals is en dat het echt niet aan hem ligt! Hij zegt dat het helemaal goed komt na de bevalling als die hormonen weer uit mijn lijf zijn.

3 dagen geleden

Reactie op Cottie

Ik herken het ook helemaal. Ik verwachtte dat in de tweede trimester een op ...
Precies dit dus. Vind het wel jammer. En vervelend voor m’n vriend.

3 dagen geleden

Reactie op Cottie

Ik herken het ook helemaal. Ik verwachtte dat in de tweede trimester een op ...
Zelfde! We knuffelen wel veel en grappig genoeg voelt onze relatie nu misschien wel intiemer dan ooit. En mijn vriend vindt het inmiddels toch ook wat gek om seks te hebben nu er duidelijk een baby in mijn buik zit, dat helpt misschien. Maar we hadden een seksloze zwangerschap beide niet van tevoren verwacht, haha! 😅

2 dagen geleden

Reactie op Cottie

Ik herken het ook helemaal. Ik verwachtte dat in de tweede trimester een op ...
Ah heel herkenbaar en volkomen normaal denk ik! Lief dat je man zo begripvol is, die van mij gelukkig ook, dat scheelt zoveel! Komt uiteindelijk vast helemaal goed na de zwangerschap!