7 Reacties

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde! Last van maagpijn, maagzuur en veeeel lucht in mijn maag en darmen waar ik misselijk van word. Doordat het lucht ophoopt krijg ik ook maagpijn. Ik probeer vooral dingen te eten en te drinken die heel “zacht zijn” van smaak. Geen kruiden, heftige smaken. Ik heb Rennies geprobeerd maar dit werkte voor mijn gevoel averechts. Het begint nu langzaam minder te worden (ik ben 9 weken zwanger), maar heb geen echte oplossing gevonden. Ik lees even mee!

één maand geleden

Reactie op Floral

Ik heb precies hetzelfde! Last van maagpijn, maagzuur en veeeel lucht in mi ...
Rennie heb ik nog niet geprobeerd. Ik drink wel spa rood of drinken met prik zodat ik ga boeren, maar dat helpt ook niet echt.

één maand geleden

Je zou eventueel gember kunnen proberen, gember thee, gember pillen etc etc. Dit zou kalmerend werken. Ik heb er wel wat baat bij, ik ben 5+2 nu.

één maand geleden

Ik had dit ook! Ik was niet misselijk, ook geen maagzuur idd, maar wel echt een brandend gevoel bij mijn maag.Heeft bij mij gelukkig maar een paar dagen geduurd. Bij mij hielp het om waterijsjes te eten 😅

één maand geleden

Ik ben vooral eind van de dag misselijk en in de avond maagzuur. Bij mij helpt het om de hele dag door zeer voedingrijk te eten. Dan blijft mijn maag en darmen het rustigste. Ik start de dag met havermout met een schepje honing. Tussendoor vezelrijk repen en kamille thee. Lunch volkoren brood met kaas of kip/kalkoenfilet en een beker melk. Soms nog komkommer erbij. Dan wordt het altijd moeizamer.. misselijkheid start en een constant honger gevoel . Dan eet ik dadels en gezouten amandelen. Avondeten warme, zachte groenten , weinig kruiden, stukje kip of zalm. Waterijsje helpt in de avond en voor het slapen neem ik een Rennie. Door de hele dag heen ook water natuurlijk. Zo probeer ik wat rust te houden..... lukt de ene dag beter dan de andere...

één maand geleden

Reactie op SophieJK14

Ik ben vooral eind van de dag misselijk en in de avond maagzuur. Bij mij h ...
Dit heeft bij mij ook het beste geholpen. Heb geen brandend maagzuur omhoog maar meer alsof er een blok beton op mijn maag ligt, heel pijnlijk.. beste werkt ook koolhydraat rijk. At altijd yoghurt met fruit en kop thee, maar als ik daar mee begin mega veel buikpijn. Beste werkt iets wat zwaar op de maag ligt (heel tegenstrijdig klinkt dat) en vaker eten en geen zure dingen werkt ook goed!! Arme wij allemaal😓