12 Reacties

één maand geleden

Omeprazol, Rennies, niks hielp bij mij. Toen de ‘bij zuur’ tabletten van Holland en Barret gehaald en die werkten heel goed!

één maand geleden

Reactie op liekevelden

Omeprazol, Rennies, niks hielp bij mij. Toen de ‘bij zuur’ tabletten van Ho ...
Dankjewel voor je tip. Ga ze gelijk halen

één maand geleden

Drink een glas zuivel voor je gaat slapen! Dit heeft mij tijdens mijn vorige zwangerschap echt gered

één maand geleden

Vanille vla doet het bij mij heel goed ☺️

één maand geleden

Blegh hier ook sinds het weekend last van 🥴 had het ook al om omeprazol gevraagd, kreeg ik niet met als antwoord; je kan toch gewoon rennies kopen

één maand geleden

Reactie op demidemi1993

Blegh hier ook sinds het weekend last van 🥴 had het ook al om omeprazol ge ...
Ohhh balen!! Snap ook niet waarom je het niet krijgt, is gewoon veilig tijdens zwangerschap en lactatie. Het is wel te koop in de Kruidvat, maar dan lagere dosering. Moet wel zeggen dat Rennies wel helpt bij mij, maar dan heel even, dat is dan weer balen.

één maand geleden

Reactie op marou2

Ohhh balen!! Snap ook niet waarom je het niet krijgt, is gewoon veilig tijd ...
Nee snap het ook niet. Helemaal niet omdat ik aspirines voorgeschreven heb gekregen en die nog meer maagzuur geven. Dus beetje coulance zou fijn zijn haha. Ik heb net de tip van een glaasje melk geprobeerd, lijkt ietsjes te helpen

één maand geleden

Ik heb het soms ook heel erg, het doet dan helemaal zeer op mijn borst en rug en kan niet meer slapen.. De verloskundige gaf me gister deze folder van Lareb, deze medicijnen mag je gebruiken tijdens zwangerschap of borstvoeding. Misschien een handig lijstje 😊

één maand geleden

Ik heb er ook last van. Zit nu op 40 mg omeprazol. En mag daarnaast max dosering rennies pakken. Die combi helpt. Verder heeft het bij mij geholpen om goed naar de timing van mijn medicatie en maaltijden te kijken. Die heb ik met proberen zo weten te timen dat de klachten beperkt blijven. Verder helpt rust en een hoge stapel kussens met slapen

één maand geleden

Vervelend he… ik ben ook overgegaan van extreme misselijkheid naar maagzuur, al vanaf week 18! Inderdaad bij mijn vorige zwangerschap had ik hier pas de laatste 8-10 weken last van maar nu dus al veel eerder. Bah. Ik slik ook omeprazol in de ochtend, dan is het goed te doen. Qua leefstijl merk ik dat ik na het avondeten geen chocola of zoete dingen moet eten, en overdag moet ik ondanks de omeprazol echt fruitsapjes/smoothies laten staan. En pas ná mn ontbijt mn ene kopje koffie van de dag.

één maand geleden

Ja ik heb er nu ook al flink last van, veel eerder dan vorige zwangerschap. Mijn tips. kleine maaltijden, niks te zuur en zeker geen tomatensaus… ook niks te vet zoals veel vlees eten. Daarnaast half glaasje melk helpt. En wat de vorige zwangerschap erg hielp is een klein hapje droge havervlokken en Rennes.

één maand geleden

Water drinken op het moment dat het opkomt helpt bij mij (heb ook al 2 maanden erg het zuur, extreem vroeg), rennies helpen amper .. oja en smintjes helpen ook pepermint. Weet niet of dat mag overigens, maar in neem liever een smintje dan medicatie.. eigen keus/ gevoel 😊🙏🏼 en idd erg op eten letten. Ik krijg het ook van tomatensaus, zoete en zure dingen..