15 Reacties

5 uur geleden

Ik denk persoonlijk dat het niet zoveel uitmaakt wat andere van de naam van jouw kindje vinden. Ik snap je vraag naar advies wel als je zelf ook twijfels hebt bij de naam zelf. Is het geen optie om de naam iets te veranderen maar wel met een link naar jouw vader?

5 uur geleden

Wij hebben dit probleem ook gehad en besluiten van de naam als voornaam af te wijken, maar ook omdat ik associaties waarmee gepest kan worden bij de vernoeming van ons heb. Toch vind ik het vernoemen zoals jullie dat doen wel waardevol en mooi. Grappig dat je associatie met harmen ouder is dan met Johan. Ik ken juist best wel wat jongeren die Harmen heten en het zijn super leuke jongens. Dus in mijn beleving is die naam juist hipper dan Johan. Maar dat komt dus doordat ik jonge mensen met die naam ken. Bij harmen zie ik een lief sociaal, eigenwijs jongetje met bruin haar met een beetje slag of krullen voor mij. Net wat casual netter gekleed in streepjes, tuinbroeken, casual sneakers of timberlands. Ipv kleding met drukke prints zeg maar. In mijn beleving een hele goede associatie haha. Persoonlijk zou ik hem gewoon harmen noemen. Johan en Harmen klinkt ook goed samen, beetje dezelfde stijl Nederlandse namen. Vind het wel echt heel stoer.

5 uur geleden

Harmen vind ik echt een super leuke naam! Ik ben zelf 20, klinkt totaal nirt ouderwets naar mijn mening, maar juist best wel modern en niet vaak voorkomend!

4 uur geleden

Reactie op lynnlena

Ik denk persoonlijk dat het niet zoveel uitmaakt wat andere van de naam van ...
Ergens ben ik het met je eens, maar ik wil niet dat hij ermee gepest zou worden ofzo 😔 En ja, een alternatief heb ik ook al over nagedacht, maar ik kom nergens op wat ik leuker vind. Dus als je tips hebt, hoor ik die graag 😇😉

4 uur geleden

Ik vind Harmen leuk! En eerlijk gezegd veel leuker dan Johan. Als je nig twijfelt kan je ook 2 voornamen gegeven en later kijken welke je als roepnaam gebruikt

4 uur geleden

Reactie op Mommywishes98

Wij hebben dit probleem ook gehad en besluiten van de naam als voornaam af ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie. En wat schets je zo een leuk beeld! Ik word er helemaal blij van 😊 Grappig dat het bij jou andersom is. Dat komt denk ik omdat ik juist wel jonge(re) mensen ken die Johan heten, maar niet die Harmen heten

4 uur geleden

Reactie op aytje04

Harmen vind ik echt een super leuke naam! Ik ben zelf 20, klinkt totaal nir ...
Dankjewel voor je reactie 😊

4 uur geleden

Reactie op Mosan21121994

Ik vind Harmen leuk! En eerlijk gezegd veel leuker dan Johan. Als je nig tw ...
Dankjewel voor je reactie. Snap ik hoor, ik heb zelf ook lang aan Johan moeten wennen 😉 Dat ik daar toch minder moeite mee had, is denk ik omdat ik wel jonge(re) Johans ken en geen jongere Harmens, daarom klinkt Harmen voor mij ouderwetser 🤭

4 uur geleden

Een vraag he? wat als je niet letterlijk vernoemd? Mijn man heet Han, afgeleid van Johan. Wat als je Harm van Harmen afleidt, klikt dat al beter?

4 uur geleden

Reactie op AnyaE

Dankjewel voor je reactie. Snap ik hoor, ik heb zelf ook lang aan Johan moe ...
Ik snap jou oik betreftdenamen. En jongens lnamen vind ik ook sowieso moeilijker. ik had dan mogelijk John voorgesteld ipv Johan, bijna de naam maar moderner in mijn ogen. Ik hoor Hatmen hier zelden, maar vind het oprecht een erg oeuk klinkende naam

3 uur geleden

Ik vind Harmen ook een erg leuke naam en ken een leuke hippe jongen van eind 20 die zo heet. En Harm is misschien ook een leuke optie. Wij gaan onze zoon met zijn tweede en derde naam (Antonius Johannes) vernoemen naar zijn opa’s. Maar ik kan me voorstellen dat je het mooi vindt om dit juist met de roepnamen te doen. En ik vind Johan en Harmen overigens ook goed bij elkaar passen!👌🏻 Maar eigenlijk is het vooral belangrijk wat jullie zelf van de naam vinden, en jullie krijgen vast weer een heel leuk ventje dat z’n eigen naam nog mooier maakt dan die al is. 😊

3 uur geleden

Ik vind Harmen juist een super leuke naam! En erg leuk bij Johan passen🙏🏻

3 uur geleden

Wat een leuke naam is Harmen! En je kunt het inderdaad nog afkorten naar Harm - klinkt voor jou iets minder ouderwets misschien? Al vind ik Harmen echt niet ouderwets ☺️ En nog een tip voor mensen die eventueel een Johan(nes) of Johanna willen vernoemen: wij hebben onze zoon als tweede naam Jonah gegeven om die reden 😊

3 uur geleden

Vind zelf Harmen ook een leuke naam! Mijn opa heet Tijmen, valt beetje in hetzelfde straatje. Mocht er ooit een jongen komen dan staat ie ook op het lijstje ☺️

2 uur geleden

Ik vind Harmen juist veel minder ouderwets dan Johan. Leuke naam en past ook prima bij Johan. Ik zou hem niet aanpassen, juist omdat je dat bij Johan ook niet gedaan hebt. Ik zou dus gewoon voor Harmen gaan 😊