30 Reacties

één maand geleden

Je hebt al heel wat tips over aantallen setjes. Wat ik nog heel belangrijk vond (en vooral vind nu m’n 3e onderweg is) is dat de kleding in de droger kan. Heb je dan 2 spuitluiers en 3x een natte baby omdat deze reflux heeft, dan heb je zo een paar setjes gewassen en gedroogd. Soms gaat het echt even heel hard met kleren als je pech hebt. En om kleding dan aan de lijn te hangen in maart, dan kun je soms wel 2 dagen wachten voor het droog is. Kleding van Hema kan eigenlijk altijd wel in de droger, plekken als prenatal meestal niet. Neem dat in ieder geval mee in je overwegingen.

één maand geleden

Hoeveel van de maatjes is super afhankelijk van hoe groot je kindje is. Maar dochter is vrij lang, maar heeft echt heeeeeeel lang in 50 en 56 gezeten. Echt maanden. Ik had bewust van beide maten weinig gekocht, maar hoe langer ze er in zat, hoe meer in heb bijgekocht. Daarna begon ineens een groeispurt en kon ze maar een maandje in maatje 62 en 68. Op basis van eigen ervaring van die maatjes veel te veel gekocht. Mijn tip zou vooral zijn, koop in maat 50 en 56 en de maten erna niet meer. Rompers had ik een stuk of zes, uiteindelijk doorgekocht tot een stuk of 10? Maar waste ook regelmatig. Ze is van december, dus kleding droogde niet snel en hebben geen droger. Broekjes en truitjes wat minder, werden minder snel vies. Wij deden ook alleen kleding wissel bij een badje of als ze echt vies was. Anders droeg ze gerust 2 dagen zelfde romper. Mijn dochter plaste wel altijd als haar luier uit ging. Wij zijn over gestapt op een leander matty, had aan zes verschoningslakens niet genoeg en werd helemaal gek. Haha. Nu beweegt ze ook zo veel tijdens het verschonen dat soms alles er onder zit. Even doekje erover en klaar. Ideaal!

één maand geleden

Ohja en nog een tip met betrekking tot pakjes: koop niet alleen maar pakjes met de voeten eraan. Kijken ideaal omdat ze zo de sokjes niet de hele tijd kunnen verliezen, maar onze meiden hadden grote voeten en dus paste al die pakjes niet. 😬

één maand geleden

Reactie op Kiwinasje

Ohja en nog een tip met betrekking tot pakjes: koop niet alleen maar pakjes ...
*Lijken en niet kijken

één maand geleden

Reactie op Kiwinasje

Ohja en nog een tip met betrekking tot pakjes: koop niet alleen maar pakjes ...
Ja hier ook juist lange benen dus die onesies zaten nooit goed. Kruidvat sokjes zijn echt de uitkomst hier, enige die niet uit gaan

één maand geleden

Ik had 5 van maat 50 en 5 van maat 56 Sommige combi van 50/56 Ze vallen na een paar dagen weer af en als je kindje er is en het blijkt toch 56 te hebben kun je daarna bijkopen Ik geef je als tip, de rompers met druk knoopjes zoals die van de hema Zijn super fijn. En niet teveel kopen, de kindjes groeien mega snel. In het eerste jaar hoef je nog geen schoentjes En ik vond de pakjes met voetjes super fijn

één maand geleden

Reactie op NeverLoseHope

Ik had 5 van maat 50 en 5 van maat 56 Sommige combi van 50/56 Ze vallen na ...
Oja schoentjes! Echt pas nodig als je kindje gaat staan en lopen, tot die tijd lekker in sokjes, blote voetjes of slofjes aan

één maand geleden

Er zijn ook babyuitzetlijsten van Prenatal (en andere winkels, zie Google), en die geven wmb een goed beeld. Die heb ik voor mijn eerste ook gebruikt. En de grote tip: hoe eerder je op marktplaats gaat kijken hoe beter. Ik ben ook ooit begonnen met alles nieuw kopen, maar na een tijdje krijg je door dat alles wat je wilt ook op marktplaats staat. En bij de verloskundige en het CJG doen ze vaak ook aan inzamelen en gratis meenemen van die gebruikte kleertjes. Ik heb alleen voor maat 50 en 56 nieuw geshopt, daarna nauwelijks meer (en mijn zoon is nu anderhalf). Stuk beter voor het milieu ook om te hergebruiken (textiel industrie is de meest vervuilende sector van allemaal). Succes en enjoy the ride. 👍❤

één maand geleden

Nog een tip: koop alleen overslag shirtjes en rompers en niets wat over het hoofdje gaat in maat 50/56/62. Het aankleden is al gepriegel en over het hoofd wil je gewoon niet bij zo'n kleintje

één maand geleden

Ik heb bij mijn andere 2 kinderen rib overslag rompers gebruikt van de Hema. Ideaal! Hier had ik er een stuk of 5 van. Mijn dochter heeft maat 44 gedragen voor 6 weken en ik had 6 setjes en dit was ik echt zo zat! Ik zou zeker 6 broekjes en misschien 10 shirtjes in maat 50 kopen. Ze spugen het nog wel eens onder. Dus alleen een shirtje vervangen is dan fijn.