6 Reacties
één maand geleden
Ik herken dit helaas wel. Bij mij komt het doordat ik zoveel angsten heb dat er iets met m'n ongeboren kindje gaat gebeuren. Ik zie overal beren op de weg en wil het liefst alles helemaal onder controle hebben.
Weet je bij jou waarom je je ellendig voelt? Ook door angsten of iets anders?
Ik heb ook een doorverwijzing gekregen voor de Pop Poli.
Veel sterkte!
één maand geleden
Reactie op Macy92
Ik herken dit helaas wel. Bij mij komt het doordat ik zoveel angsten heb da ...
Wat vervelend voor je en begrijp wel dat dat lastig is. Bij mij durf ik het helaas niet te benadrukken bij mijn vorige zwangerschappen niet gehad!daarom is het 1 groot raadsel 😬
één maand geleden
Hey, ik herken dit helaas. Mijn vader is vlak voor de zwangerschap onverwachts uit het leven gestapt en ik voel me exact zo ellendig. Ik heb dit aangegeven bij de verloskundige en zij hebben er meteen vaart achter gezet. Ik werd meteen naar de gynaecoloog gestuurd waarnaar ik een verwijzing heb gekregen naar de pop poli. Ik heb afgelopen week mijn eerste gesprek met de psychiater gehad en goh wat is dit fijn! Je wordt begrepen, je wordt gehoord en je hoeft je eindelijk een keer geen last te voelen om al je problemen en zorgen te uiten. Ik raad het enorm aan om daar heen te gaan en vooral geen pijn of verdriet weg te stoppen want dit is nog erger voor je kindje dan alles gewoon toelaten. Ik weet echt en begrijp ook echt hoe je je voelt. Je bent niet alleen. Helaas is de zwangerschap niet voor ons allemaal rozengeur en maneschijn en dat is ook meer dan oke. Als je wilt sparren weet je mij te vinden!
Heel veel sterkte en liefs.
één maand geleden
Wat ontzettend naar! Dat gevoel van huilen herken ik. Pas goed op jezelf en kijk eerlijk in de spiegel wat je nodig hebt. Ik werk sinds kort voor de helft en merk dat dit al iets druk van de ketel geeft. Jouw lijf wat een huisje is voor de baby is hard genoeg aan het werken, jij verdient rust en hormonen die hebben ook ruimte nodig.
Ik heb ook een dochter en voel me niet de leuke enthousiaste moeder die goed met opvoeding bezig is. Vind het lastig dingen los te laten maar zoals mijn psycholoog zegt: je kunt niet al die ballen in de lucht blijven houden. Niet goed voor jou, maar zeker ook niet voor je kindje. Liever 1 of een paar ballen in de lucht dan dat ze allemaal straks vallen omdat het op lange termijn niet mogelijk is. Niet te streng voor jezelf mama! ♥️