21 Reacties

2 dagen geleden

Soep (heb zelf iedereen dag kippensoep op als lunch tijdens m'n vorige kraamweek, heerlijk 😁), stamppot kun je ook goed invriezen en wat ik zelf vaak doe: veel pastasaus maken en in porties invriezen, dan hoef je op het moment dat je het wilt eten alleen de pasta zelf maar te koken en dat is niet zoveel werk, de saus warm je even op in een pannetje of de magnetron en je hebt in max een kwartiertje een heerlijke en gezonde maaltijd 😊

2 dagen geleden

Tip: als je de maaltijden vacuüm verpakt blijven ze lang goed en lekker. Hiervoor kan je een vacumeermachine gebruiken. Voor €40 aan te schaffen via Bol. 👍🏻

2 dagen geleden

Wij maken er ook, vorige keer ook gedaan, maar gezond was wel het laatste wat ik aan dacht toen 😅. Het moest vooral lekker zijn. Wij hadden macaroni met kaassaus en hesp, spaghettisaus, stoofvlees met puree en lasagne.

één dag geleden

Saus voor de pasta en rijst, soep, hartige taarten, saus voor lasagne. Makkelijke maaltijden als aardappelkrokketjes, stuk vlees en groente uit de diepvries was ook altijd handig.

één dag geleden

Ik zou gaan voor stamppotten zoals boerenkool en erwtensoep laat zich ook uitstekend invriezen. Gezond, voedzaam en makkelijk. Ik moet dan ook toegeven dat mijn vriend dit nu al vaak kookt en invriest voor mij sinds ik zwanger ben. Ik ben geen keukenprinses (hij juist een ware keukenprins) en ik heb een LAT relatie dus ik moet toch overleven hihi 😉 Wel goed idee om dit voor bevalling ook vast extra te doen, daar had ik nog niet over nagedacht!

één dag geleden

Wat ik goed in te vriezen vind: - pompoen zoete aardappel soep - courgette broccoli soep - rode linzensoep - porties gekookte rijst invriezen voor nasi (enkel verse groente + tofu/(vega)kip dan even wokken) - pasta sauzen zodat je alleen nog even de pasta hoeft te koken (bijvoorbeeld rode bolognesesaus met linzen, courgette, wortel) Met soepen wel dik genoeg invriezen, wordt toch altijd íets wateriger. En als tip: vries het in in grote ijsblokjes vorm en daarna in een andere zak, zo kan je makkelijk porties er uit halen en ontdooid het ook makkelijker. Ik vind eerlijk gezegd dit soort dingen wel het lekkerste als je het binnen 2 maanden echt op eet. Dus ik begin hier zelf eind januari pas met invriezen

één dag geleden

Misschien een naïeve vraag van een zwangere van de eerste; maar waarom zoveel meal preppen? In de meeste gevallen is de vader aanwezig in de eerste dagen/weken en kan hij toch koken of kom ik dan echt van een koude kermis thuis? 😅

één dag geleden

Reactie op demidemi1993

Misschien een naïeve vraag van een zwangere van de eerste; maar waarom zove ...
Ik heb bij mijn zoon gemealprepped maar eigenlijk niet echt nodig. Wel handig om iets achter de hand te hebben als je van het ziekenhuis komt. Een paar potjes pastasaus ofzo, zodat je niet meteen moet kokerellen die eerste avond. Maar verder, nah, ik vond het niet écht nodig. Ik denk als je al meerdere kinderen hebt dat dat misschien wel meer nut heeft. Ik ga opnieuw wat dingen in de diepvries steken. In het slechtste geval laat ik mijn moeder wat eten brengen 😁

één dag geleden

Reactie op demidemi1993

Hier mama van 2 kindjes. Papa heeft zat tijd gehad om te koken na de bevalling en ik wilde ook graag weer vanalles eten, dus ook gewoon sushi etc besteld. Dus een beetje stamppot en pastasaus in de vriezer is handig, maar zeker niet noodzakelijk.

één dag geleden

Reactie op demidemi1993

Hier ook niet aan mealpreppen gegaan, mijn man kookte ‘gewoon’ elke avond. En in mijn ervaring heb je ook in de kraamweek/eerste weken cravings, dus is het fijn om daarop in te kunnen spelen ipv verplicht de vriezer leeg te moeten eten met dingen waar je misschien minder zin in hebt 😉. En bij ons mam ook familie eten mee of stuurden buren een appje ‘we koken ook voor jullie vanavond’. Super lief en ook daardoor had een vriezer vol voor ons weinig nut gehad.

één dag geleden

Reactie op LB22

Hier ook niet aan mealpreppen gegaan, mijn man kookte ‘gewoon’ elke avond. ...
Mam = nam 😉

één dag geleden

Ik heb inderdaad ook vooral aan mealprep gedaan voor na mijn verlof juist. Ik vond (en vind nog steeds regelmatig ☺️) het best heel pittig om na een dag werken te koken, zeker toen ik ook nog borstvoeding gaf. Mijn man helpt veel in huis en met de kleine gelukkig, maar hij kan écht niet koken (hij heeft het verschillende keren vol goede moed geprobeerd en we hebben samen besloten dat ik die taak voortaan op me zal nemen voor ons aller welzijn 😉) Dus toen mijn verlof erop zat, ben ik gaan mealpreppen zodat ik op de dagen waarop ik werk zo gemakkelijk mogelijk eten heb. Tegenwoordig doe ik het alleen nog als ik weet dat ik een drukke week ga krijgen, maar heb wel altijd tenminste 2 min of meer bereide maaltijden in de vriezer liggen voor het geval dat. Anders weet ik uit ervaring dat ik dan m'n toevlucht neem tot thuisbezorgd en dat wil ik eigenlijk niet 😅

één dag geleden

Reactie op demidemi1993

Hier had ik uiteindelijk een keizersnede en kon ik de eerste weken echt amper iets. Er kwam veel op ons en met name mijn man af, dus ik was heel blij met een volle vriezer 😊

één dag geleden

Wij hadden vorige keer deze gemaakt: Ik eet vandaag: Hachee ovenschotel met rodekool en puree https://www.ah.nl/r/1192021 En ook lasagne doet het hier goed. Allemaal niet super gezond maar met vermoeidheid door gebroken nachten is een lekker warme zware maaltijd hier altijd zeer welkom.

één dag geleden

Reactie op demidemi1993

Zeker niet perse nodig. Maar mijn man hielp mij ook veel en was soms echt te moe om ook nog te koken. Terwijl hij echt gek is op koken. Het was heel fijn om dan iets uit de vriezer te kunnen trekken. De weken ervoor maakte mijn man gewoon steeds een beetje extra saus, of extra eten wat we aten. Kost geen extra tijd, maar er ligt wel een voorraadje in je vriezer.

één dag geleden

Hoeveel bakjes hebben jullie wel niet in huis om dit te doen 🫣 wij hebben alleen glazen bakken en echt maar genoeg voor 6 maaltijden ofzo 😅 Wel een goeie om iets achter de hand te hebben. Ik denk dat ik soepen ga maken en invriezen.

één dag geleden

Reactie op Nola1203

Hoeveel bakjes hebben jullie wel niet in huis om dit te doen 🫣 wij hebben ...
Gewoon vriezer zakjes kopen? 😁

één dag geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Gewoon vriezer zakjes kopen? 😁
Daar had ik dus nooit aan gedacht haha 🤣 wij hebben nooit plastic zakjes in huis. Ik ga eens kijken hoe ver ik nu kom😛

één dag geleden

Wij hebben het meeste gebruikt: kippenbottenbouillon (heel goed voor je herstel) en pastasaus, dan hoef je alleen nog maar de pasta te koken. En ohja bananenbrood kun je ook goed invriezen voor ontbijt of als tussendoortje.

één dag geleden

Inspiratie: https://miljuschka.nl/het-ideale-kraampakket-zo-stop-je-de-vriezer-vol-eten-voor-tijdens-de-kraamweken/