14 Reacties

2 maanden geleden

Hai! Ik heb ook 3 miskramen gehad en na onderzoek kwam er uit dat ik 2 bloedstollingsziektes heb. Daarom moest ik vanaf de eerste dag van de positieve test ook gelijk beginnen met fraxi en ascal om een miskraam te voorkomen. Verder slik ik ook de multi vit met foliumzuur. Dus ik snap hoe je je voelt. Ik ben ook zwanger geworden nu met het traject van letrozol. Dus dat was ook veel aan de medicatie met bijwerkingen steeds. Heb je al goeie echo's gehad?

2 maanden geleden

Hier progesteron en levothyroxine (schildklier medicatie). En natuurlijk vitamines en foliumzuur.

2 maanden geleden

Ik heb foliumzuur, multivitamines en de verloskundige gaf aan dat ik ook omega-3 visoliemoest pakken. De smaak van de omega-3 pillen is echt walgelijk, maar schijnt erg goed te zijn voor de kleine.

2 maanden geleden

Hallo, ik neem ook progebel (2x/dag), Navalit tegen misselijkheid en de vitamines. Is al veel vind ik.

2 maanden geleden

Reactie op KimShasha

Hai! Ik heb ook 3 miskramen gehad en na onderzoek kwam er uit dat ik 2 bloe ...
Met 6 weken een echo bij de spoedeisende hulp en toen werd gezegd: lege vruchtzak, bereid je maar voor op een miskraam. Bij 7+4 eerste geplande echo en toen een mooi vruchtje + hartactie, compleet in shock. 21-8 termijnecho maar mag woensdag 14-8 komen ter geruststelling

2 maanden geleden

Reactie op aluapyvan

Ik heb foliumzuur, multivitamines en de verloskundige gaf aan dat ik ook om ...
Tip: compleet zwanger + omega 3 visolie van Davitamon. Die zitten in strips ipv een potje en zijn echt veel minder vies (vind ik).

2 maanden geleden

Hoi! Ik gebruik ook fraxi ivm trombose jaren geleden. Verder multivitamin met foliumzuur, vitamine D en visolie. Qua bijwerkingen heb ik vooral een jeukende blauwe huid op de prikplekken. Voor zolang het kan spuit ik het in m'n buik en daarna in m'n bovenbenen.

2 maanden geleden

Reactie op Maria1987

Tip: compleet zwanger + omega 3 visolie van Davitamon. Die zitten in strips ...
Bedankt voor de goede tip! Ik ga ze gelijk proberen :)

2 maanden geleden

Reactie op Maria1987

Met 6 weken een echo bij de spoedeisende hulp en toen werd gezegd: lege vru ...
Oh gelukkig is het toch goed gekomen 🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🍀🍀🍀🍀🍀 ik duim voor je dat het goed blijft gaan. Ik heb ook morgen een echo🍀

2 maanden geleden

Hai, Ik heb een ivf traject gehad bij een kliniek in het buitenland vanwege mijn leeftijd. Voorafgaand aan de terugplaatsing had ik progynova 3x daags, cyclogest 3x daags, ascal of aspirine (zelfde), naast mijn levothyroxine (schildklier), en dat blijft tm week 12 ofzo. Eigenlijk slik ik ook nog 3x daags methylfenidaat voor mijn adhd, maar ik experimenteer met het weglaten. En na de terugplaatsing moest ik nog 14 dagen injecties plaatsen. Oh, en natuurlijk foliumzuur, wat ik na deze pot inruil voor multivitamine (ik wil de yummigummi's proberen, omdat ik eigenlijk pillen slikken haat; hoe groter ze zijn, hoe erger ik het vind). Verder had ik na de vorige zwangerschap veel last van allerlei verzwakte spieren en pezen die blessures veroorzaakten, en werd mij ubiquinol aangeraden. En dan moet je na de schildklier medicijnen een half uur wachten voordat je andere dingen mag eten of innemen, wat dus betekent dat ik 4 momenten op een dag pillen moet nemen, waarvan 3x inclusief toiletbezoek voor de vaginale cyclogest. En met adhd dus vier momenten op een dag onthouden om alles te nemen, en niet vergeten de hele pillenbende mee naar werk te nemen. Als je zegt dat je de medicijnen helemaal zat bent, dan voel ik dus met je mee. 😄 Oh ja, en ik voelde me ook verplicht iets terug te doen en heb me dus aangemeld voor Moeders Voor Moeders, dus nu ook nog niet vergeten om in een kannetje te plassen en elke keer in de flessen leeg te gooien en daarna af te spoelen. Dat laatste werd me deze week dus even teveel 😓 met alles wat ik nog meer in mijn leven heb spelen naast mijn zwangerschap (dus ik heb 2 dagen verzaakt). Tegelijkertijd weet ik wel waar ik het voor doe, want de vorige keer slikte ik ook dit alles, en dat heeft een heel lief en mooi kindje opgeleverd. Ik hoop voor jou dat het dit keer ook leidt tot iets moois en dat al die pillen goed hun werk zullen doen. 🤞🍀❤

2 maanden geleden

Hoi, ik spuit sinds dat ik weet dat ik zwanger ben fragmin 1x per dag. Dit omdat ik op mijn 26e een longembolie heb gehad. Ze hebben mij toen al gezegd dat ik me bij een eventuele zwangerschap moest gaan spuiten met bloedverdunners. Ik ben nu 10+3 zwanger en nu ik nog een vetrol heb om in te spuiten gaat het nog, ben benieuwd hoe dat gaat als er echt een harde buik is. Verder slik ik multi vitamine met actief folaat en omega 3.

2 maanden geleden

Tip: Laveen - vega mama multi en Laveen - Mama omega 3 ( geen vis nasmaak ) verkrijgbaar bij o.a. Holland en Barret

2 maanden geleden

Reactie op aluapyvan

Ik heb foliumzuur, multivitamines en de verloskundige gaf aan dat ik ook om ...
Geen vieze smaak of nasmaak!

2 maanden geleden

Reactie op KimShasha

Oh gelukkig is het toch goed gekomen 🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🍀🍀🍀🍀🍀 ik duim ...
Ik duim ook voor jou!!