14 Reacties

één maand geleden

Kleine verduidelijking: met verschonen bedoelt mijn vriend het verschonen van de baby. Dat de slaapzak dan niet steeds uit en aan moet.

één maand geleden

Slaapzak vanaf de geboorte, let op te warm aankleden. En gebruik nooit een deken.

één maand geleden

Reactie op tanniegie

Kleine verduidelijking: met verschonen bedoelt mijn vriend het verschonen v ...
De slaapzakken gaan van onderaf open. Alle ruimte om te verschonen zonder de slaapzak uit te hoeven doen en de baby blijft wat warmer tijdens verschonen.

één maand geleden

Ik vond slaapzak niet handig om meerdere redenen(verschonen, halsjes te groot etc) dus hier in het begin vooral onder een dekentje. Na een paar weken zijn we begonnen met de puckababy piep en toen ze daar niet meer in paste de swaddle up slaapzak. Maar een normale slaapzak zijn we pas mee begonnen toen ze een maand of 4 was. Ik zou het bij de tweede nu net zo doen 😄

één maand geleden

Ik vond een deken veel handiger. Veel makkelijker om temperatuur te reguleren, je kan zo een deken toevoegen of eraf halen. Vond het met voeden en schonen ideaal. Daarnaast vond ik vooral de eerste maanden het echt een gepriegel om dingen over de armpjes te krijgen, blij dat ik niet ook nog een slaapzak hoefde te doen..

één maand geleden

Wij beginnen in eerste instantie met lakentje en dekentje. Zeker de eerste week, als hij zijn tempratuur nog niet goed kan regelen, is dat makkelijker met de kruiken. Onze oudste had ook behoefte aan inbakeren dus dan kan een slaapzak ook niet echt.(Tenzij je een inbakerslaapzak koopt) Toen was het trouwens ook wel bloedheet buiten (kindje van eind mei), dus had hij soms al voldoende aan een inbakerdoek en lakentje. Ik vond het wel prettig dat je daardoor makkelijker met de tog waardes om kunt gaan, bij een slaapzak zit je zo vast aan 1 waarde. Als je voor een slaapzakje gaat, hou er dan rekening mee dat de tempratuur in maart/april/mei/juni telkens compleet anders zijn.

één maand geleden

Wij hebben de puckababy piep gebruikt vanaf onze dochter mee mocht naar huis (3 weken in NICU gelegen) ze was 44 cm en de puckababy piep paste echt perfect! Ze sliep gewoon veel beter met de slaapzak dan zonder en echt inbakeren vond ze niets. We zijn van plan om het deze keer ook gewoon vanaf de geboorte te gebruiken. Verschonen was niet moeilijker dan zonder slaapzak. Ik denk dat dit zoiets is dat voor iedereen anders is en je zelf wel zal gaan ontdekken wat jij en jullie kindje het fijnste vindt. Misschien vind ons tweede kindje de slaapzak ook gewoon niets

één maand geleden

Bij onze 1e dochter eerst een lakentje en dekentje gebruikt. Dit was echt totaal niet fijn. Ze sliep best bewegelijk en kwam er steeds onderuit. Met slaapzak sliep ze veel beter! Dus nu meteen een slaapzak. We hadden slaapzakken van de c&a. Deze waren perfect!

25 dagen geleden

Ik lees dat veel een deken of laken adviseren, maar ik heb begrepen dat dat ivm verstikkingsgevaar afgeraden wordt. Kan iemand dit helpen verduidelijken?

25 dagen geleden

Reactie op Assepoester89

Ik lees dat veel een deken of laken adviseren, maar ik heb begrepen dat dat ...
Bedje laag opmaken zodat ze er niet onder komen (even googelen), dan is het veilig. Idd geen losse dekens of lakens in het bedje!

25 dagen geleden

Wij hebben bij ons zoontje na de kraamweek gelijk het slaapzakje gebruikt. En gaan dit indien mogelijk ook bij ons meisje doen

25 dagen geleden

Wij hebben bij ons zoontje na de kraamweek de puckababy piep gebruikt. Dit is een inbaker slaapzakje en dit werkte heel fijn voor ons. Wel nog met lakentje er over heen in het begin. Kunnen ze zichzelf ook niet krassen of wakker slaan. Dit gaan we bij ons dochtertje ook zo weer doen.

25 dagen geleden

Wij hebben bij onze eerste zwangerschap allemaal lakens en dekens gezocht voor de baby en deze nooit gebruikt. Echt sonde. Slaapzak vond onze baby toen veel fijner en het is ook een stuk veiliger.

8 dagen geleden

Reactie op Sunfield

Wij hebben bij ons zoontje na de kraamweek gelijk het slaapzakje gebruikt. ...
Wat voor slaapzakje hebben jullie gebruikt en wat gebruikten jullie dan tijdens de kraamweek?😊