12 Reacties

2 maanden geleden

Ah wat ontzettend naar voor je!!! Vervelend dat t niet meer werkt zeg. Ik zou even contact opnemen met je arts en dit aangeven zodat ze iets anders kunnen voorschrijven / of een combinatie kan proberen. Slik je bijv emesafene en primperan samen? Ik had daar bij m’n eerste zwangerschap baat bij. Ik slik nu suprimal en lijkt goed bij mij aan te slaan dus ook nog het proberen waard (kun je zelf halen bij Kruidvat/etos). Zet m op, t gaat over, echt!🥰

2 maanden geleden

Zojuist gedaan maar ze gaf aan dat ze niets anders kunnen voorschrijven. Bedankt voor je tip en berichtje!

2 maanden geleden

Met 11 weken zat ik er ook helemaal doorheen en werkte bij mij emesafene en primperan ook niet voldoende. Na overleg mocht ik overgaan op Ondansestron (Zofran). Misschien kun je dit nog overleggen? Er staat veel uitleg bij op de website van stichting ZEHG over Zofran (en het gebruik in het 1e trimester). Sterkte!

2 maanden geleden

Reactie op Nele90

Met 11 weken zat ik er ook helemaal doorheen en werkte bij mij emesafene en ...
Bedankt voor je berichtje. Mijn huisarts wil niks anders voorschrijven. Wanneer was t bij jou weer wat minder zonder medicatie?

2 maanden geleden

Dit klinkt als de ziekte HG. Ben je ermee bekend? Zofran is inderdaad de volgende stap. Ziekenhuizen zijn hiermee bekend. Of althans zouden ze moeten… stichting zehg is denk ik waar je nu het beste je vragen kan stellen. Er gaat een wereld voor je open als je nog niet wist dat dit hg klachten zijn.

2 maanden geleden

Reactie op ma94

Bedankt voor je berichtje. Mijn huisarts wil niks anders voorschrijven. Wa ...
Ik ben nu bijna 13 weken, dus ik zit nog volop in de misselijkheid.. Heel intens, maar met momenten gaat het iets beter. Ook geef ik minder over sinds de ondansetron. Dus dat scheelt al iets! Misschien kun je nog contact opnemen met je verloskundige voor advies? Mogelijk kan zij nog iets betekenen. Of eventueel doorverwijzen naar een gynaecoloog. Op stichting ZEHG kun je kijken waar je op moet letten en wanneer je echt weer een arts moet raadplegen. Als je bijv uitgedroogd raakt. Ook staan er op die website nog andere tips en adviezen (buiten medicatie om)

2 maanden geleden

Lukt het je om rust te nemen en indien nodig om hulp te vragen? Bij mij wordt het altijd erger als ik iets probeer te doen en gaat het beter als ik echt veel rust neem.

2 maanden geleden

Hier ook erg misselijk! Metoclopramide mag je eigenlijk niet meer dan 5 dagen achter elkaar slikken. Dus probeer na 5 dagen metoclopramide weer emesafene te doen. Vreselijk ik weet het. Ik doe het maar op deze manier.

2 maanden geleden

Ik neem heel veel rust. Kon niks anders dan op bed liggen en dd hele dag door kotsten. Van zondag tot dinsdag non stop. Niks meer kunnen eten en ook drinken kwam er gelijk weer uit. Had contact opgenomen met mn verloskundige dinsdagnacht. Die kwam gelijk even kijken. Dankzij haar op aandringen terecht gekund in het ziekenhuis. Opgenomen voor een vochtinfuus 2 liter, lage bloedwaardes en zeeeeeer aangedaan. Voel me voorzichtig een stuk beter sinds ik thuis ben. Arst innziekenhuis heeft wel zofran voorgeschreven wat huisarts dus niet wilde..

2 maanden geleden

Ach rot he :(. Ik slik het ook sinds week 6. Ik vond week 9 t/m 11 heel erg zwaar. Je piek van hcg heb je dan nu ook bereikt. Bij mij leek primperan ook minder te doen maar moest op vakantie noodgedwongen 2 dagen stoppen en toen merkte ik wel dat het de heftigste braakneigingen toch nog wel remde. Na week 11 ging het weer iets beter! Ik heb in die hele zware weken echt veel rust gepakt. Het enige wat me er doorheen sleepte waren regelmatige dutjes. Lukt dat voor jou ook?

2 maanden geleden

Reactie op san1236

Hier ook erg misselijk! Metoclopramide mag je eigenlijk niet meer dan 5 dag ...
Dit is niet zo hoor! Kijk maar op de website van ZEHG. Dit advies van 5 dagen is achterhaald wanneer je het gebruikt voor zwangerschapsmisselijkheid. https://www.zehg.nl/behandeling/medicijnen/#1601375163352-0e14c2a6-26ff

2 maanden geleden

Hier werkte emasafene nog in se eerste zwangerschap , maar nu bij de 2 de werkte priperan wel maar mocht dit niet te lang gebruiken ivb met al zenuwklachten dus sinds kort over op zofran , huisarts wou hier ook niks en zei het hoort erbij dat misselijk zijn totdat we de vk belde van dit gaat de verkeerde kant op en via de gynco nu zofran wereld van verschil nog wel misselijk maar meest scherpe randen zijn eraf... alleen ontlasting hebben is een ding geworden dus zorg dat je genoeg drinkt en vezels binnen krijg