8 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb het ook. En gebruikte altijd sumatriptan, maar dat mag nu niet. Mijn vk gaf aan dat als ik het voelde opkomen, meteen beginnen met een goede spiegel paracetamol opbouwen. 2 per keer, iedere 3-4 uur en tot maximaal 8 per dag.

2 maanden geleden

Ja heel vervelend he dat doe ik nu ook om te janken dacht dat ik er vanaf was, maar nu alleen maar erger….

2 maanden geleden

Hoihoi, Ik heb ook migraine en inderdaad nu ik 9+1 week zwanger ben meer last ervan. Ben ervoor bij de neuroloog geweest en die zei dat het in het eerste trimester erger is. Het wordt langzaam minder. Ook na de geboorte van je kindje kan het erger worden. Ik mag trouwens wel incidenteel (1, Max 2 keer per week) sumatriptan. T is ff pittig hè! Komt er allemaal bij.

2 maanden geleden

Ik heb nu me 2de aanval in 1 week

2 maanden geleden

Hey! Wat vervelend. Voordat ik zwanger raakte van ons eerste kindje had ik maandelijks 1-2 migraine aanvallen. In die zwangerschap heb ik het eerste trimester 2 zware aanvallen met aura (normaal zonder aura) gehad en daarna was het volledig weg! Zo lang ik borstvoeding gaf geen enkele aanval gehad (20 maanden gevoed). Daarna kwam het af en toe terug, maar 100x minder dan eerst. Nu met deze zwangerschap heb ik ook 1 hele zware aanval met aura gehad rond week 6. Ik hoop dat het daar bij blijft. Ze zeggen dat een zwangerschap migraine aanvallen als het ware kan resetten. Leek bij mij echt zo te zijn! Het was soms echt invaliderend en nu eigenlijk nooit meer. Ik hoop dus erg voor je dat het enkel beter wordt! Sterkte voor nu.

2 maanden geleden

Reactie op Macy92

Ik heb het ook. En gebruikte altijd sumatriptan, maar dat mag nu niet. Mijn ...
Als je een zware aanval hebt; incidenteel kan het geen kwaad! https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina/Middelen-bij-aanvalsbehandeling-van-migraine-tijdens-de-zwangerschap

2 maanden geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Hey! Wat vervelend. Voordat ik zwanger raakte van ons eerste kindje had ik ...
Ze zijn al minder erg als in me jeugdjaren! Hoef niet over te geven of iets dergelijkers nachtje slaap en het is weer weg. Deze was weer minder erg (aura , uitval arm links, hoofdpijn rechts ) als afgelopen donderdag. Hopelijk blijf het weg. Pak meer me rust

2 maanden geleden

Helaas hier ook. Ik ben bekend met migraine (altijd met aura), meestal maar eens in de 2/3 maanden. Nu dus elke week, soms 2 keer per week 😞 Ik heb ook een dreumes rondlopen dus het is echt verschrikkelijk. Gelukkig is mijn man veel thuis♡ Het is vreemd want tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik dus maar 1 of 2 keer migraine gehad (de laatste aanval was met 12 weken). Dus ergens hou ik aan de hoop vast dat het alleen het eerste trimester zo is. Gek, ze zeggen dat je minder last hebt van migraine tijdens de zwangerschap. Bij mijn eerste was het dus echt zo, maar nu juist extra. Ik weet ook gewoon echt niet wat ik met mezelf moet...