5 Reacties

één maand geleden

Denk dat het in de basis heel goed is om naar je lichaam te luisteren! Maar ik kan me ook voorstellen dat je je lichamelijke veranderingen lastig vindt, zeker als je vroeger een eetprobleem hebt gehad. Sowieso stoer dat je het deelt en knap hoe je er voor jezelf een balans in probeert te vinden. Mijn tip zou zijn dat wanneer je koolhydraten eet, je zorgt dat het volkoren koolhydraten zijn. Volkoren brood, volkoren pasta, zilvervliesrijst etc. En qua beleg kan je kiezen voor (een combi van) zuivel (halvarine, huttenkase), groenten (avocado, sla, tomaat) en magere vleeswaren (kipfilet) of ei. Super gezond en voedt + vult goed. Dan zijn koolhydraten (met mate) geen probleem hoor. Wit brood en smeerkaas zijn daarentegen niet zo gezond, het voedt niet en het vult niet… En iets van havermout of yoghurt met granen en banaan is ook lekker voedzaam en gezond! :) Maarrr…over de putjes zou ik me niet te veel zorgen maken. Ik ben altijd slank geweest, nu nog steeds, maar ook ik heb ze. Enne, kan zeker helemaal goedkomen na de zwangerschap! Heb ik heel veel gezien om te heen! Tijd, rust en een gezonde leefstijl doet wonderen :)

één maand geleden

Je houdt ook meer vet vast door de hormonen / om voldoende te hebben als je borstvoeding gaat geven ( vraagt veel van je lijf )

één maand geleden

Wat goed dat je nog 2 a 3 keer per week sport gezien hoe je je voelt en je angsten (gezien je andere topics). Ik moet dat ook echt weer gaan doen, maar dat terzijde haha. Ik zou vooral toegeven aan wat je lichaam vraagt, dus koolhydraten, dat heb je ook wel echt nodig. Misschien kan je ipv hele maaltijden vervangen, iets eraan toevoegen. Dus ipv drie boterhammen 2 en dan een shake met fruit en eiwitten? Of je brood beleggen met wat meer eiwitten? Avocado met gekookt ei of huttenkase met pesto, zulke dingen? En je lichaam hoeft zeker niet zo te blijven na de bevalling. Je kunt gewoon weer sporten en je gezonde routines oppakken. Laat je niet bang maken door anderen, zeker als zij niet leefden zoals jij dat zou doen.

één maand geleden

Reactie op Nola1203

Wat goed dat je nog 2 a 3 keer per week sport gezien hoe je je voelt en je ...
Ah ja, goed idee om een boterham te vervangen voor iets met eiwitjes

één maand geleden

Ik heb echt precies hetzelfde (al sport ik wel iets minder) . Zeker een paar weken geleden gingen er echt veel boterhammen in ipv de yoghurt of havermout. Ik eet nu nog steeds brood maar 1 a 2sneetjes brood in de ochtend en volkoren. Mijn lichaam heeft het blijkbaar nodig en heb er ook trek in. Wel neem ik altijd een stuk fruit en glas Kefir. Die kefir (met bosvruchten bij de Appie) is lekker dik. Bevat veel eiwitten, calcium en ik kan hierdoor beter mijn vitamine innemen en vult ook behoorlijk. Wel zorg ik nu dat ik altijd soep in huis heb (lang leve de vriezer) want dat is een lekkere lunch en voedzaam. En als je brood eet. Pindakaas, avocado, magere kipfilet , kaas , en rauwkost dan heb je echt een gezonde basis!