Hoi Dames,
Ik sport nu nog maar 2 a 3 keer in de week, niet meer intensief, maar mijn lichaam vraagt echt om meer koolhydraten, waar ik aan toe geef. Ik at voor mijn zwangerschap minder koolhydraten en nu heb ik ineens trek in brood, wat ik normaalgesproken nooit at. In de ochtend at ik vaak een smoothiebowl, eieren of kwark. Nu 🍞 met smeerkaas en tussen de middag ook vaak brood. Nu heb ik er wel voor gekozen om wat vaker wrap tussen de middag te pakken met kip, groentes en andere soort toppings.
Ik merk dat mijn lichaam meer aankomt, natuurlijk heeft dit wel te maken heeft met de pregnancy, maar gezien mijn andere eetgewoonten en minder sporten hou ik ook meer vet vast op mn rug en benen/billen. Begin ook wat meer putjes te zien, wat ik echt niet mooi vind. Ik ben natuurlijk enorm dankbaar en trots dat mn lichaam een babytje maakt. Maar lichamelijke veranderingen vind ik wel lastig, ook doordat ik vroeger eetproblemen had en gelukkig niet meer heb hoor. Mijn moeder maakt me daarintegen ook bang, dat het nooit meer goed gaat komen. Maar dat vind ik wel erg zwart/wit, ook omdat zij nooit echt sportte.
Ik vraag me af of jullie leuke suggesties hebben wat ik kan eten in de ochtend en middag, wat eiwitten, vetten en niet al te veel koolhydraten bevatten. Ik wil minstens een maaltijd weer aanpassen naar wat ik voor mn pregnancy gewend was.