18 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb precies het zelfde. Ik heb een banaan op mn nachtkastje en zodra ik wakker ben dan eet ik die gelijk op. Dan ben ik de misselijkheid voor

3 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde ik ben ook radeloos...

3 maanden geleden

Reactie op Roosje1997

Ik heb precies hetzelfde ik ben ook radeloos...
Wat probeer jij er tegen te doen?

3 maanden geleden

Reactie op Lunax2025

Wat probeer jij er tegen te doen?
Kleine beetjes te eten. Ik ga vandaag ook contact opnemen met de verloskundige omdat het echt niet leuk meer is...

3 maanden geleden

Heftig hè. Ik had dit met mijn eerste zwangerschap ook en toen heb ik Emesafene gekregen van de huisarts, dat haalde de scherpe randjes er vanaf maar het bleef door bikkelen tot week 17/18 😭. Nu ben ik 8 weken zwanger en de misselijkheid is nog heftiger, Emesafene doet niks en krijg nu wat andere medicatie om te proberen. Ik spuug vaak en loop de rest vd dag te kokhalzen en me in te houden om niet nog meer te spugen. Weet dus dat er opties zijn als het echt je hele dag en functioneren gaat beheersen (zoals bij mij ook nu het geval is). Pittige tijden hoor 😩 Ik lust soms nog wel dingen, maar telkens eenmalig, het lijstje wat ik nog kan eten wordt zo wel erg karig 😥. Alles heeft een vieze weeïge en zoete nasmaak die me zo misselijk maakt. Ik start de dag nu met een koude smoothie om zo toch wat vitamines en vezels binnen te krijgen en dat bevalt tot nu toe goed! Misschien is dat nog een idee?

3 maanden geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Heftig hè. Ik had dit met mijn eerste zwangerschap ook en toen heb ik Emesa ...
Goede tip! Ga ik eens proberen :). Wat een rot weken.. :(

3 maanden geleden

Me vorige zwangerschap ben ik 9 kilo verloren in het eerste trimester, uiteindelijk kreeg ik medicatie voor het spugen en dat heeft erg goed geholpen. Nu ervaar ik precies het zelfde en ben ik 3 kilo afgevallen ben 7+1 en ben vandaag weer gestart met suprimal 12,5MG.

3 maanden geleden

Iets eten (terwijl je daar 100% geen zin in hebt als je misselijk bent..) helpt bij mij wel. Vaak een klein droog crackertje. Dan zakt ‘t nare gevoel iets en kan ik daarna gewoon iets eten.

3 maanden geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Heftig hè. Ik had dit met mijn eerste zwangerschap ook en toen heb ik Emesa ...
Ik herken dit helemaal. Mijn eerste zwangerschap kreeg ik ook emasefene en dat hielp toen goed genoeg. Maar de misselijkheid bleef zo ongeveer de hele zwangerschap. Mijn tweede zwangerschap is het erger. Ik neem wel weer dezelfde medicatie, maar ik blijf oh zo misselijk en enorm vermoeid. Ik vind het zwaar om de dagen door te komen zo.. hopelijk gaan de scherpe randjes er nog af.

3 maanden geleden

Misselijk zijn is echt vreselijk! Ik heb er ook last van, vanochtend nog overgegeven en gister gewoon terwijl ik een klant in de salon had, schaamde me dood!🙈 Ik ben zwanger van de 1e , dus heb verder geen ervaring maar ik merk dat het mij helpt om ongeveer elk uur iets kleins te eten. Ik leef nu vooral op droge crackers, appel, banaan, komkommer, plakjes kaas, nootjes en soms een waterijsje. Met het avondeten probeer ik daar aan mee te doen maar dan is het vaak ook maar een klein beetje. Zo lang er wat in mijn maag zit voel ik me wel beter. Ik wil nu voor in de ochtend ook gaan proberen om eerst een cracker te eten voor ik uit bed ga, misschien stopt het overgeven in de ochtend dan ook wel. Misschien heb je hier wat aan? Sterkte in iedergeval😊

3 maanden geleden

Ik heb ook precies het zelfde ! Wat ik nu wel makkelijk naar binnen krijg zijn de bolletje tussendoor crackers . Hier heb je meerder smaken van . En Vla of een knijpfruitje.

3 maanden geleden

Ik heb er ook last van. Wel minder erg als bij jou gelukkig. De verloskundige gaf als tip om elk uur wat kleine te eten zodat je maag nooit leeg raakt (dit kan zorgen voor misselijkheid). Het begint bij mij tegen het avondeten. Ik kan het bijna niet opbrengen om avondeten te koken (en te eten). Heeft iemand tips om toch te koken? Ik kook normaal meestal en vind het zo lullig voor m'n man anders 😅

3 maanden geleden

Even bij de drogist of supermarkt suprimal halen! Ik heb het ook hoor, de hele dag misselijk… ik werk parttime in de zorg (ziekenhuis) ik vind momenteel alles aan andere mensen vies hahaha, daarnaast werk ik parttime in een delicatessen winkel.. die lucht van de kazen en vers gebranden noten is ook geen pretje op die weeïge maag 😂😂

3 maanden geleden

Ik had gelezen dat gemberthee ook kan helpen, dat probeer ik nu. En verder inderdaad elke 2 uur proberen wat te eten. Maar het is wel zwaar!

3 maanden geleden

Ik heb daar ook last van. Omdat ik zoveel ben afgevallen heb ik emesafene gekregen. Dit helpt heel goed tegen de misselijkheid

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Niet alleen het misselijke maar ook diarree iedere ochtend. Gember laxeerde ook nog eens extra dus dat is helemaal drama. Het werd bij mij met de dag erger, mega slap omdat ik amper wat naar binnen kreeg en ook al een kilo afgevallen in 2 weken. Ik heb dus de verloskundige gebeld en vervolgens de apotheek voor suprimal. Een paar dagen alleen voor het slapen genomen en dat was héérlijk. Eindelijk weer nachten doorgeslapen en niet steeds wakker van de misselijkheid. Rond de middag kwam het alleen in alle hevigheid terug waardoor ik dan weer geen avondeten op kreeg. Nu ga ik in overleg met de apotheek 2x per dag slikken en dan hoop ik dat het daarmee onder controle blijft. Sinds ik begonnen ben met suprimal is de diarree ook weg dus dat is natuurlijk sowieso prettig! Het enige wat er bij mij redelijk in ging was mild fruit als meloen. Van die hoekjes van almhof zijn ook fijn, dat is precies een goede portie. Eten in bed scheelde in het begin ook veel maar ik was dus nu zo misselijk dat het ook met eten niet weg ging. Als het echt niet gaat mag je echt gewoon naar de verloskundige bellen hoor, al is het maar voor tips.

3 maanden geleden

Hier hetzelfde, al m’n zwangerschappen tot nu toe heb ik HG (Hyperemesis Gravidarum) en mezelf helemaal leeggespuugd. Hele dagen alleen maar overgeven en kokhalzen, niks kunnen eten of drinken. Veel in het ziekenhuis gelegen toen ik eindelijk een zwangerschap mocht voldragen met m’n dochter, en uiteindelijk kreeg ik zofran (ondansetron). Krijg het nu gelukkig direct maar ondanks dat nog steeds vies misselijk, niet zooo heftig als het was thank god.