9 Reacties

één maand geleden

Je kan misschien Antagel proberen. Is verkrijgbaar bij de apotheek en anders om emesefane vragen bij de huisarts of gynaecoloog. Werkt goed en mag beide de gehele zwangerschap

één maand geleden

Reactie op blondine015

Je kan misschien Antagel proberen. Is verkrijgbaar bij de apotheek en ander ...
Dankjewel, ga ik proberen!

één maand geleden

Heb dit helaas al vanaf week 5.. is nu net wat aan het af nemen. Wat je kan proberen is, gember pillen (echt die van een natuurwinkel en niet die van de kruidvat), reistabletten of emesafene ( is wel echt €30 per 15 pillen).

één maand geleden

Reactie op danthexxx

Heb dit helaas al vanaf week 5.. is nu net wat aan het af nemen. Wat je kan ...
🫶🏼 sterkte lieverd en dankjewel voor je tip, gemberpillen ga ik zeker proberen!?

één maand geleden

Ik ben al de hele zwangerschap misselijk en sinds 16 weken ook last van mijn maag. Maar ik heb óók nog buikgriep gehad een paar weken terug en toen had ik er inderdaad ook echt hoofdpijn en spugen bij. Het heerst heel erg dus dat kan het ook gewoon zijn, bovenop de zwangerschap. Echt tips heb ik niet. Ik merk dat het erger is als ik druk ben geweest dus probeer rustig aan te doen. Een warme kruik wil wel eens verlichten. Suprimal zou je kunnen proberen voor de misselijkheid maar dat helpt niet voor de maagpijn.

één maand geleden

Reactie op SleepingBakery

Ik ben al de hele zwangerschap misselijk en sinds 16 weken ook last van mij ...
Ik ook.. alleen nu ervar ik de misselijkheid toc anders. Ik lust ook geen vlees en vis vanaf begin en kruidig eten kan ik ook al helemaal niet hebben. Ik leef letterlijk op noedels en broodje kaas.. Af en toe krijg ik nog maccie door mijn keel maar dat is ook 1x in de maand.. Nu je dat zegt over rustig aan doen.. Ik heb ook meer last gehad na dagen dat ik wat intenser heb "gewerkt".. Pff.. het blijt lastig want ik wil zo graag alles doen zoals ik altijd deed maar het gaat gewoon niet en op die dagen dat ik me lekkerder voel wil ik toch soort van "inhalen", maar dat is blijkbaar ook niet zo goed.. In ieder geval dankjewel en sterkte schat 🫶🏼

één maand geleden

Reactie op greeneyesbrownie

Ik ook.. alleen nu ervar ik de misselijkheid toc anders. Ik lust ook geen v ...
Lastig hè! Ik zit ook heel snel vol steeds, ook al vind ik het wel lekker. Met suprimal kan ik gelukkig bijna alles wel gewoon eten, zonder vind ik echt álles smerig 🤢 Maar bij mij is het inderdaad echt de vermoeidheid die zich zo uit! Ik heb al jaren chronische vermoeidheid en pijn dus ik ben ook wel meer gewend om te doseren, daarom lukt het redelijk. Maar het is een hele omschakeling! Voor de zwangerschap ging het juist beter (sinds stoppen anticonceptie) en ik was daar alweer helemaal aan gewend geraakt. Echt proberen rust in te plannen, ook op dagen dat je je fit voelt. De bekkenfysio raadde mij aan om rusten gewoon in je agenda te zetten als je weet dat je iets druks gaat doen en naderhand ook weer. Zodat het niet te veel en en is.

één maand geleden

Wat naar! Bij mij helpt melk en vanillevla goed!

één maand geleden

Reactie op greeneyesbrownie

Ik ook.. alleen nu ervar ik de misselijkheid toc anders. Ik lust ook geen v ...
Ah dit is zo herkenbaar. Ik wil het liefst het meest neutrale soort eten en wanneer iets te zoet, zuur, bitter, spicy of whatever is krijg ik idd ook maagzuur en misselijkheid. Ik zit ook super snel vol. Nu had ik tot paar weken geleden hele dag een misselijk gevoel, dus dit voelt wel als verbetering maar het is zo irritant. Dat van het inhalen herken ik ook, maar lijk ik idd elke keer te moeten "bekopen" met klachten.