19 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap tot 20 weken medicatie genomen, tot wel 5x per dag (navalit). En nu neem ik het opnieuw maar lager gedoseerd. Ze zouden het niet voorschrijven als het schadelijk zou zijn voor de baby

2 maanden geleden

Reactie op Vd12345678

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap tot 20 weken medicatie genomen, tot wel ...
Hi, zou ik je mogen vragen wat jouw ervaring is geweest met navalit?

2 maanden geleden

Reactie op Vd12345678

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap tot 20 weken medicatie genomen, tot wel ...
Okee bedankt! Werkt het ook voor het misselijke gevoel of werkt het alleen tegen braken?

2 maanden geleden

https://www.zehg.nl/behandeling/medicijnen/ Hier staat alles gebundeld met verwijzingen naar onderzoek en bv lareb waar ook samenvattingen staan van onderzoek. Er is veel mogelijk. Ik heb na emesafene wat niet werkte nu primperan gekregen. Dat werkt een beetje. Ik zat wel op afvallen en zonder niks meer binnen houden.

2 maanden geleden

Volgens mij verschilt het per persoon welke medicatie werkt. En bij wat zwaardere medicatie (zofran) lichte risico’s in het eerste trimester. Het is dan zoeken wat het beste werkt en wellicht met een minder sterk middel starten (suprimal of emesafene). Ik heb zelf goede ervaring met combinatie emesafene en primperan.

2 maanden geleden

Helaas mijn eerste HG zwangerschap, eerste twee was ik wel misselijk maar dit is super extreem. Heb twee verschillende soorten 3x per dag Emesafene en Metoclopramide. Wel beide in zetpil vorm want de tabletten kwamen er direct weer uit…

2 maanden geleden

Reactie op Amaniem

Hi, zou ik je mogen vragen wat jouw ervaring is geweest met navalit?
Werkte hier heel goed, zowel tegen braken als tegen misselijkheid zelf. Ik pak deze wel savonds voor ik ga slapen omdat je er vermoeid van kan worden.

2 maanden geleden

Zelf hoef ik niet te braken maar ben ik de hele dag misselijk en geen eetlust geen zin in drinken… vooral in de ochtend lukt het me amper om te eten en te drinken. Ik heb nu nog vakantie dus kan heel rustig aan doen en lig de hele ochtend op bed. Tegen de middag kom ik eruit en dan ben ik nog wel misselijk maar kan ik eten zonder constant te kokhalzen en is de misselijkheid te doen… daarom wou ik morgen bellen naar de dokter omdat ik echt niet weet hoe ik het straks na de vakantie moet gaan doen. Ik werk in de zorg en begin om 07.00 alleen op een afdeling met dementie en als ik dan zo misselijk ben weet ik echt niet hoe dat moet. Daarom vroeg ik me af of medicatie ook daarvoor werkte…

2 maanden geleden

Had precies hetzelfde zit nu sinds 1,5 week aan Emesafene en dat maakte voor mij een enorm verschil! Soms nog wel misselijk maar kan gewoon weer eten en wat doen zoals werken. Alleen ben ik wel extreem moe (of dat door de medicatie komt weet ik niet, zou goed kunnen) maar dat heb ik liever dan die misselijkheid

2 maanden geleden

Reactie op Patriciaxx

Had precies hetzelfde zit nu sinds 1,5 week aan Emesafene en dat maakte voo ...
Bedankt voor je reactie! Ahh dan ga ik morgen ook gewoon bellen! Bij mijn eerste heb ik geen medicatie gebruikt maar toen had ik alle tijd nog aan mijzelf en deed ik ander werk… ik zit me nu al de hele vakantie druk te maken over hoe dat moet als ik straks weer naar het werk moet en mijn man niet met onze zoon in de ochtend bezig kan zijn. Maar dan ga ik echt bellen want wil van dit gevoel af! Ik snap dat jij ook liever die moeheid hebt dan die misselijkheid!

2 maanden geleden

2e HG zwangerschap hier, nu 8 weken en ik neem zofran (oplostabletten), via de gynaecoloog verkregen (ook in goed overleg, normaal geven ze je dit niet zomaar voor de 12 weken). Dit is voor mij het enigste middel dat helpt tegen de misselijkheid. Hiervoor al 2 typen zetpillen geprobeerd en al 3 ziekenhuisopnames gehad i.v.m. uitdroging. Ik zou echt zeggen: bellen als het niet oke voelt. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als toen ik zofran kreeg.

2 maanden geleden

Ik was bij mijn eerste ook mega misselijk. Ben ook geen persoon die snel medicatie neemt, maar toen op doktersadvies aan de Emesafene gegaan. Paar dagen gehad en toen was het over. Haalde toen de scherpe randjes er zeker vanaf. Eeuwig overgeven en alleen maar afvallen is natuurlijk ook niet goed. Dus dit hielp mij zeker! En gezonde jongen geboren, dus kan zeker! 😃

2 maanden geleden

Reactie op Liesje17

Ik was bij mijn eerste ook mega misselijk. Ben ook geen persoon die snel me ...
Fijn dat de medicatie zo goed bij je heeft geholpen en dat je een gezonde zoon hebt gekregen! Ik heb vanochtend gebeld en krijg nu ook emesafene! Ik hoop dat het bij mij ook goed mag werken😊

2 maanden geleden

Reactie op Patriciaxx

Had precies hetzelfde zit nu sinds 1,5 week aan Emesafene en dat maakte voo ...
Nog even een vraag: op welke momenten neem jij het nu in? Ik heb voorgeschreven gekregen dat ik het voor de nacht in mag nemen en 1 extra als ik ‘‘s ochtends nog misselijk ben?

2 maanden geleden

Reactie op N1996

Fijn dat de medicatie zo goed bij je heeft geholpen en dat je een gezonde z ...
Komt helemaal goed. Elke keer overgeven is ook niks. Hopelijk werkt het! Fijne zwangerschap!

2 maanden geleden

Hoi, Ik heb vorige week emesafene gekregen bij de gynaecoloog. Het waren maar 7 pilletjes dus ik wilde ze niet gelijk opmaken. Ik heb er nu nog 4. Ik zat nu echter te denken: helpt het voor langere tijd als ik de komende 4 avonden 1 pilletje neem. Dus dat de misselijkheid en het braken dan ook nog wegblijft. Iemand enig idee?

2 maanden geleden

Reactie op Liesje17

Komt helemaal goed. Elke keer overgeven is ook niks. Hopelijk werkt het! Fi ...
Dat is zo! Bedankt!!

2 maanden geleden

Reactie op august21

Hoi, Ik heb vorige week emesafene gekregen bij de gynaecoloog. Het waren ...
Zelf heb ik er 15 gekregen en ben vandaag gestart dus daar heb ik helaas geen antwoord op misschien iemand anders? En anders even de dokter bellen?

2 maanden geleden

Ik neem elke avond emasefene. Bij vlagen ben ik nog wel misselijk, vooral ‘s avonds, maar ik kan weer redelijk functioneren. Ik braakte niet, maar was door misselijkheid nergens toe in staat. Ik heb het 1x in de ochtend genomen, maar toen werd ik zo moe dat ik niet wakker kon blijven.