8 Reacties

5 dagen geleden

Ja ik had die van Haakaa, heel fijn!

5 dagen geleden

Ik kan je wel aanraden (als je dat nog niet van plan was) een cursus te volgen. Ik ga zelf die van Teddy Roorda doen. Dan komen dit soort dingen ook aan bod volgens mij! Een lek schaal/collector kan namelijk ook invloed hebben op je productie waardoor je overproductie krijgt. Dat was bij mij niet het geval trouwens

5 dagen geleden

Een lekschaal en collector zijn twee verschillende dingen. Een lekschaal vangt letterlijk de melk op die lekt, omdat je vaak in twee borsten tegelijk een toeschietelijkreflex hebt. Deze is niet productieverhogend. Een collector zuigt vacuüm, waardoor het wel productieverhogend werkt. Ik zou dus zelf voor het begin een lekschaal kopen. Die kun je in je bh doen terwijl je kindje aan de andere kant drinkt. En dan afwachten hoe je productie is. Bij overproductie wil je namelijk liever geen collector omdat je dan nog meer productie krijgt (met kans op borstontsteking omdat ze niet goed geleegd worden).

5 dagen geleden

Hier de lasinoh gehad (kopie van de haakaa maar dan met deksel). Al bij 2 kids gebruikt en vind het ideaal voor de opbouw van een vriezer voorraadje.

5 dagen geleden

Ik vond persoonlijk die lekschalen niet zo opschieten daar kwam maar een klein beetje melk in. Zo’n ding dat vacuüm zuigt (van haaka of lansinoh) leverde veel meer op. Ik gebruikte die dan bij de ochtendvoeding, baby aan een borst en de haaka aan de andere borst. Ik zou het niet bij elke voeding doen want dan kan je overproductie krijgen.

5 dagen geleden

Reactie op Hel1J

Ik kan je wel aanraden (als je dat nog niet van plan was) een cursus te vol ...
Ja sluit me hier bij aan! Even goed weten wat je doet want het kan overproductie in de hand werken (hoeft niet per sé). Bedoel je dat je dus ook een grote vriezer voorraad aan wil leggen? Ik had door overproductie bij onze dochter ook zonder enkele moeite 4 liter in de vriezer; maar mevrouw vond dit uiteindelijk toen ze een maand of 6/7 was niet meer lekker en weigerde het… ze dronk dus eigenlijk alleen de gekolfde melk van die week en wat ik soms aanvulde met oudere melk moest ze niks van hebben 🫣. In het begin dus wel! Maar vriezermelk van zegmaar 3 maanden of ouder werd niet gewaardeerd. Dacht ik noem het even!

4 dagen geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ja sluit me hier bij aan! Even goed weten wat je doet want het kan overprod ...
Thanks voor de tip! Nee, ik hoef geen grote vriezer voorraad te hebben, maar bij de eerste lukte het met moeite om op werk te kolven wat overdag gedronken werd. Ik wil volledig moedermelk geven, dus een kleine voorraad is dan wel handig. Hebben jullie al iets gekocht? Of wacht je de productie af en koop je pas in de kraamtijd iets wat bij de situatie past?

4 dagen geleden

Reactie op Blijstel

Thanks voor de tip! Nee, ik hoef geen grote vriezer voorraad te hebben, maa ...
Ja ik wil in ieder geval een volledig handsfree kolf. Vorige keer heb ik tot 14 maanden gekolfd en dat zou ik nu ook wel weer willen doen; alleen dan met iets meer m’n handen vrij haha. Want ik vond het de laatste maanden wel irritant worden af en toe. Ik wacht wel tot na de kraamweek om ook gewoon even te kijken hoe alles loopt.