8 Reacties
19 uur geleden
Wordt ze dan om 8/9u huilend wakker? Of ligt ze dan nog niet op bed?
Je zou kunnen proberen het 2-3-4 ritme (wakkertijden) aan te houden. En dan dus ook al om half 6 de nacht in als dat zo uitkomt. Misschien is ze oververmoeid en daarom niet vrolijk.
Ben je al eens bij een osteopaat geweest? Baby’s huilen om iets te vertellen, ook als wij niet begrijpen waarom hebben ze er een reden voor. Wellicht is het helpend om haar niet te zien als moeilijk of moeilijk doen maar dat ze het moeilijk heeft.
17 uur geleden
Je zult het waarschijnlijk geprobeerd hebben, maar 8:9 uur is wat laat op een dag weinig slaap. Dan heeft haar stress systeem het al over genomen en kan ze ook echt niet meer goed zelf in slaap vallen. Heb je al eens rigoureus een schema geprobeerd aan te houden? Een bedritueel waarbij ze echt even contact maakt met haar lijfje (bv bad of beetje olie insmeren), met heel duidelijk ritueel ? Waarschijnlijk inkoppers hoor, maar wie weet. Bij mij helpt als niets anders gaat altijd nog de draagzak. En als hij dan eenmaal even in de draagzak heeft geslapen, dan gaan de andere slaapjes daarna weer beter. Slaap doet slapen.
17 uur geleden
Ik denk dat 8-9uur savonds al te laat is om haar in bed te leggen. Waarschijnlijk lukt t dan al niet meer om. In slaap te vallen. Onze zoon gaat om 19uur naar bed. Misschien proberen om haar eerder op bed te leggen voordat ze eigenlijk al kapot moe is. Het is vaak moeilijk te zien dat ze moe zijn. Wanneer dit zichtbaar word ben je eigenlijk al te laat met naar bed brengen
16 uur geleden
Hi, een slaaptherapeut wordt vergoed door je verzekering. Heeft mij heel erg geholpen om het ritme van mijn dochter te begrijpen en haar beter te begeleiden met haar slaapjes
16 uur geleden
Ga naar je huisarts! Misschien kan je een verwijzing krijgen voor de huilpoli, waar ze echt even goed met je mee kunnen kijken, je erkenning krijgt dat het ontzettend zwaar is met een niet-vrolijke baby, en waardoor je wellicht ook even ontlast kan worden in deze zorg! Dit moet en kan je niet alleen doen!!
11 uur geleden
Misschien een overbodige tip, maar die bij ons zoontje (herken je verhaal wat) helpt: Kortere wakkertijden. Ons zoontje is echt nog niet toe aan de wakkertijden voor zijn 'leeftijd'. Sinds we kortere wakkertijden hanteren, gaat het echt beter. Hij heeft gewoon nog meer nood aan slaap. Daarvoor was het constant oververmoeid zijn, huilen, niet willen slapen...
Heel veel succes... Heel erg knap hoe je het volhoudt!