15 Reacties

2 maanden geleden

Ik had allemaal goede voornemens maar die heb ik erg snel het raam uit moeten gooien omdat ik zo misselijk was. De afgelopen weken was ik blij als ik 眉berhaupt kon eten en drinken. Normaal drink ik veel water en thee maar dat kreeg ik beide met geen mogelijkheid weg, noodgedwongen frisdrank dus want daar ging ik me beter van voelen en kreeg ik tenminste genoeg vocht binnen. Fruit gaat er gelukkig de hele tijd al redelijk in, groenten heel slecht. Ik ben nu 8+1 en ik merk dat ik me iets beter voel dus ik probeer nu wel wat gezonder te kiezen. Sporten doe ik inderdaad ook niet, daar ga ik mee aan de slag zodra ik minder ziek ben 馃槄 Ik probeer het zoveel mogelijk los te laten. Gezonde keuzes maken als het lukt maar als dat niet zo is ga ik me er ook niet druk om maken.

2 maanden geleden

Reactie op SleepingBakery

Ik had allemaal goede voornemens maar die heb ik erg snel het raam uit moet ...
Super vervelend als je zo misselijk bent. Snap dat je dan blij bent, met alles wat wel gaat. Hopelijk gaat het snel beter. In mijn geval is de misselijkheid niet het probleem. Ik ben dat nauwelijks. Heel af en toe een vlaagje, maar dat is het. En nog lukt het me niet. 馃檲

2 maanden geleden

Hier nog een... Heel enthousiast begonnen met extra gezond en gevarieerd, maar inmiddels al een aantal weken zo mega misselijk. Vooral avondeten is een ramp. Alles laat mij kokhalzen. Ik houd me voor dat ik wel genoeg fruit eet en m'n eiwitten binnenkrijg en dat het goed is dat ik elke avond een uurtje wandel.

2 maanden geleden

Ik merk heel erg dat ik snel grijp naar lekker en makkelijk, vooral craving naar zout wat dus niet al te gezond is. Ik dwing mezelf om iedere dag een stukje te wandelen, omdat ik ook echt geen sporter ben en gebruik daarnaast de motivatie waterfles zodat ik gedurende de dag genoeh vocht binnen krijg 馃槄

2 maanden geleden

Mijn tip is om te ontbijten met smoothie! Ik gooi daar alles in (banaan, diepvries fruit, spinazie etc). Dan heb ik meteen het gevoel dat ik m鈥檔 vitamines al binnen heb en voel ik me minder schuldig over de rest van de dag haha

2 maanden geleden

Herkenbaar. Ik ben 24/7 misselijk en juist de ongezonde dingen vallen goed. Probeer inderdaad een smoothie te maken en mijzelf te dwingen een paar stukjes van bijvoorbeeld een banaan mee te eten met mijn dochter. Ik weet dat het in het tweede trimester veel beter wordt en ik wat meer focus kan leggen op gezond.

2 maanden geleden

Reactie op JuliaRuby

Mijn tip is om te ontbijten met smoothie! Ik gooi daar alles in (banaan, di ...
Goede tip! Dankjewel!馃槉

2 maanden geleden

Herkenbaar. Ik heb ineens steefs zin in milkshakes en frituur voedsel. Andere dingen heb ik geen trek in. Natuurlijk probeer ik wel gewone dingen te eten en zo min mogelijk milkshakes en frituur. Na genoeg gezond eten mag ik het van mezelf als een beloning, om de paar dagen maximum hoor

2 maanden geleden

Ik ook, ik lust alleen een appel als het om fruit gaat. Ik kan niet tegen vruchtvlees etc. Mijn man heeft dus een slowjuicer aangeschaft van Sage en daar maken wij elke dag verse sapjes zonder vruchtvlees etc met verschillende soorten fruit en groenten. Dit drink ik dagelijks, zo krijg ik toch wel mijn vitamientjes binnen en gek genoeg vind ik het ook echt lekker. Misschien kan je dit proberen?

2 maanden geleden

Ik herken dit ook heel erg. Ik ben zelf ook iemand die heel weinig lust en ook alleen appels. En dit iedere dag vind ik echt niet lekker. Ik heb echt veel moeite om iedere dag echt gezond te eten. Ik heb zelfs van die dagen dat ik de hele dag geen honger heb en het liefste gewoon niks wil eten. Dan zit ik met moeite iets naar binnen te werken. Ik vraag me wel af of het echt wel zoveel kwaad kan als je iets minder gezond eet. Ze adviseren het uiteraard wel.

2 maanden geleden

Reactie op Raya8

Ik herken dit ook heel erg. Ik ben zelf ook iemand die heel weinig lust en ...
Bij mij de trek er juist wel. Soms al, een 1a1.5 uur na dat ik heb gegeten. 馃檲 Maar inderdaad, ik vraag me ook af in hoeverre het kwaad kan en wat dan de gevolgen kunnen zijn.

2 maanden geleden

Sommige dagen heb ik ook geen trek en eerst had ik dan niet door dat ik al uren niks had gegeten. Ik ben me hier nu van bewust waardoor ik er beter op let en heb wekkertjes op mijn mobiel gezet ter herinnering om te eten. En om genoeg te drinken zorg ik dat ik constant een vol flesje water bij me heb die ik hervul zodra die leeg is. Nu gaat het eten en drinken veel bewuster en beter

2 maanden geleden

Andere dagen kan ik ook juist constant eten. En dan heb ik vooral een hang naar zoet en frituur. Het regelmatig eten van gezonde maaltijden en snacks vermindert de hang naar zoet en vet. Verder probeer ik ipv zoetigheid dan zoet fruit te nemen of aardbeienyoghurt (gelijk zuivel binnen)

2 maanden geleden

Ik was in mijn eerste zwangerschap veel te misselijk.... Alles kwam er meteen weer uit. Enige wat ik binnenhield was naturel chips... Tsja, dan eet ik dat maar, beter iets dan niet s in mn maag.... Dit had ik gewoon mijn hele zwangerschap... Ik ben er goed uit gekomen, zoontje ook. Dus geen zorgen!! Komt helemaal goed... Deze zwangerschap een stuk beter gelukkig en dwing mezelf elke dag fruit te eten. Ik vind vooral druiven makkelijk, die eet ik even tussendoor, al zijn het er maar 5! Water drinken lukt hier wel, werk in een zwembad in warmte, dus gaan hier minimaal 3 doppers doorheen op een (werk)dag. Ook 'snachts wel eens last van mn maag, dan neem ik wat slokken water en dan word het weer rustiger, dus 2l lukt me prima. En sporten is hier nooit een probleem geweest... Ben een fanatieke sporter en heb afgelopen april zelfs een marathon gerend. Ik blijf voorlopig het hardlopen doorzetten, zo lang dat nog gaat!

2 maanden geleden

Reactie op iirrssjjee

Ik was in mijn eerste zwangerschap veel te misselijk.... Alles kwam er mete ...
Gelukkig maar. Hier ook heel veel trek in chips en snoep... Daarnaast ontbijt, lunch en avondeten goed en gezond. Maar vooral die tussendoortjes einde vd middag en snacken 's avonds. Pffff... 馃槄 Had ik bij de 1e zwangerschap niet zo... nu zwanger van een tweeling en enorm veel zin in slecht 馃槄