14 Reacties

één maand geleden

Ik heb ook altijd last van m’n nek, en mijn fysio maakt gewoon m’n nek los!

één maand geleden

Ik heb zelf zo'n prikkelmat (Pranamat), maar die mag dus niet in de zwangerschap:( hoor graag andere alternatieven, iemand hier? Elke keer massage is ook zo'n kostenpost, haha.

één maand geleden

Klopt inderdaad. Ik deed altijd elke 4 weken een bindweefselmassage maar mag in het eerste en laatste trimester ook niet. Dus ze heeft een ontspannende massage met wat extra kracht gedaan 🙂

één maand geleden

Reactie op Nadia88

Ik heb zelf zo'n prikkelmat (Pranamat), maar die mag dus niet in de zwanger ...
Oeps, hier lig ik bijna dagelijks op 😱. Waarom mag dit niet?

één maand geleden

Mijn fysio heeft mijn nek/rug ook los gemaakt, maar wel voorzichtig gedaan. Geen hele diepe massages of zo. Thaise massages mogen sowieso niet tijdens de gehele zwangerschap, omdat zij dieper masseren. Het heeft idd met afvalstoffen te maken. Maar mijn fysio zei dat als je echt pijn hebt, je prima de fysio kunt bezoeken als je aangeeft dat je zwanger bent. En dan kunnen ze of oefeningen geven of klein beetje los proberen te maken, zonder te diep te masseren!

één maand geleden

Reactie op Nadia88

Ik heb zelf zo'n prikkelmat (Pranamat), maar die mag dus niet in de zwanger ...
Jaa dat hoorde ik dus ook ergen, en gebruik het daarom ook niet! Maar mis het heel erg. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed waarom. Weet je dat toevallig? Ik gebruik wel nog steeds een nekkussentje daarvan!

één maand geleden

Ik ga ook gewoon steeds naar de fysio voor mijn hoofd/nek

één maand geleden

Reactie op Ro91x

Jaa dat hoorde ik dus ook ergen, en gebruik het daarom ook niet! Maar mis h ...
Ik heb het gevraagd aan mijn VK of ik nog op een spijkermat mag liggen en ze gaf volmondig ja aan... ben nu waarschijnlijk 8 weken zwanger

één maand geleden

Reactie op Manuuu

Ik heb het gevraagd aan mijn VK of ik nog op een spijkermat mag liggen en z ...
Thanks voor je reactie, super fijn! 😃 Ik ga er dan toch weer heerlijk op liggen!

één maand geleden

Reactie op Ro91x

Jaa dat hoorde ik dus ook ergen, en gebruik het daarom ook niet! Maar mis h ...
Dingen mogen vaak niet omdat het niet is getest op zwangere vrouwen. Want ja, welke zwangere vrouw wil nou een proefkonijn zijn? Als een bedrijf of fysio oid ook maar iets aan risico heeft/eventueel aangeklaagd zou kunnen worden als een zwangerschap mis gaat door eventueel toe doen van zeggen ze al/zetten ze neer dat het afgeraden wordt voor zwangeren.

één maand geleden

Ik ben gister in een massage stoel geweest…. Kan dit kwaad? Wist dit dus helemaal niet

één maand geleden

Reactie op VD2024

Ik ga ook gewoon steeds naar de fysio voor mijn hoofd/nek
Ja ik ook... kan dit gewoon veilig? Op internet lees ik dat het juist in het eerste trimester niet goed is

één maand geleden

Ik ga ook geregeld naar een masseuse, tijdens de zwangerschap doet ze het minder krachtig en vermijdt ze bepaalde drukpunten.

één maand geleden

Reactie op Nadia88

Ik heb zelf zo'n prikkelmat (Pranamat), maar die mag dus niet in de zwanger ...
Ja ik heb ook een spijkermat. Mis hem wel. Misschien kunnen we er vanaf 37 weken weer gebruiken om de bevalling op te wekken 🤪