20 Reacties

2 maanden geleden

De kids spray van Kruidvat eigen merk werkt hier heel goed. Geen DEET wel citronella

2 maanden geleden

Ik heb me vannacht toevallig met deet ingesmeerd (weekend weg met helaas veel muggen). Toen ging ik ineens twijfelen of dat wel slim was. Gegoogeld en online las ik bij dit merk dat het afgeraden wordt om te gebruiken aan zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. Dus er maar weer af gewassen 🥲 Ik dénk dat de variant voor kinderen wel mag, maar dat moet ik nog even onderzoeken.

2 maanden geleden

Ik gebruik altijd die met cirtiodiol van de kruidvat! Werkt goed en kan je ook gewoon blijven sprayen (in tegenstelling tot deet)

2 maanden geleden

Citronel olie van Jacob Hooy 👌🏻 ruikt tenminste ook niet zo chemisch

2 maanden geleden

Ik las op de site van de ggd dat deet met max 30% deet mag

2 maanden geleden

Ik gebruik een natuurlijke van Autan met eucalyptus en citronella

2 maanden geleden

Ik gebruik die van CarePlus, die is veilig tijdens zwangerschap.

2 maanden geleden

Reactie op Joycester

Ik las op de site van de ggd dat deet met max 30% deet mag
Ah ja wij hadden eerst ook deet maar dacht dat dat niet mocht

2 maanden geleden

Bedankt! Ik ga opzoek!

2 maanden geleden

Wauw, ik leer elke dag bij 😂 Ik wist niet dat deet niet mocht. Maar ik lees wel als je het op je huid spuit. Wij zijn momenteel op vakantie en wat wij altijd doen is de hoeken van de kozijnen inspuiten, werkt super goed! Dan hoef je het sowieso niet op je huid te doen.

2 maanden geleden

Reactie op BabyVosje25

Wauw, ik leer elke dag bij 😂 Ik wist niet dat deet niet mocht. Maar ik lee ...
Wat een goeie tip

2 maanden geleden

Ik ga zelf naar Mexico binnenkort en ik zal dan ook muggenspray moeten gebruiken. Zowel mijn verloskundige als de reisadviseur van GGD heeft aangegeven dat je alleen DEET Naturel mag. Dat is 30% en de andere zijn 40% en 50% en die mag je niet als je zwanger bent. Zie foto:

2 maanden geleden

Oh en nog een tip! Eerst zonnebrand insmeren en na 30 min de 30% muggenspray op je huid

2 maanden geleden

Reactie op Mamatobe8898

Ik ga zelf naar Mexico binnenkort en ik zal dan ook muggenspray moeten gebr ...
Ah dus deze mag wel zeg jij?

2 maanden geleden

Reactie op Mamatobe8898

Oh en nog een tip! Eerst zonnebrand insmeren en na 30 min de 30% muggenspra ...
Oh wat dan? Werkt het dan beter?

2 maanden geleden

Ik heb gisteren zonnenbrand gesmeerd en na paar minuten schijfje citroen over mijn huid gewreven. Hahaha geen idee hoe en wat, maar niet gestoken😂

2 maanden geleden

Reactie op AMol

Ah dus deze mag wel zeg jij?
Dat zegt de GGD reisadviseur en mijn verloskundige. Je kan het ook lezen bij de producten. De 30% mag tijdens zwangerschap en kindjes en de 40 en 50% niet. Ja dan werkt het beter. Dat wordt echt aangeraden want anders zou de muggenspray ‘verdwijnen’ onder de vette zonnebrand

2 maanden geleden

Reactie op Mamatobe8898

Dat zegt de GGD reisadviseur en mijn verloskundige. Je kan het ook lezen bi ...
Hoe bedoel je verdwijnen?

2 maanden geleden

Reactie op AMol

Hoe bedoel je verdwijnen?
Door de vettigheid van de zonnebrand, kan de muggenspray niet meer over de zonnebrand heen komen. Daarom eerst insmeren met zonnebrand en na 30 min de muggenspray. Zodat de muggenspray als de bovenste laag op je huid ligt

2 maanden geleden

Reactie op Mamatobe8898

Dat zegt de GGD reisadviseur en mijn verloskundige. Je kan het ook lezen bi ...
Hoi, Het klopt voor een heel groot deel wat je zegt! Goed dat je een GGD hebt bezocht voor je reis. De Care plus natural waar je een foto van stuurde mag inderdaad tijdens de zwangerschap. Deze bevat geen DEET, maar bevat citronella olie. DEET wordt voor 17% opgenomen in je huid en gaat over de placenta. DEET is dus echt schadelijk voor je kindje. Dit is het ergst in het eerste trimester. Ook DEET 30% mag dus niet! Er is wel een uitzondering. Bijvoorbeeld als je naar een land reist waar malaria of gele koorts voorkomt. Malaria of gele koorts kunnen namelijk dodelijk zijn voor je kindje en worden overgebracht door muggen. In dat geval is het risico van DEET kleiner, dan het risico van een miskraam door malaria. Dus dan mag/moet DEET 20-30% wel. Groetjes!