7 Reacties

17 uur geleden

Oeff klinkt heftig! Mijn zoontje is ook altijd een droom baby geweest wat betreft slapen, hij sliep inderdaad keurig van 19.00/20.00 tot 7.00. Tot een maand of 7. Er zit een heftige sprong/slaapregressie rond die periode, naar helaas is het niet meer wat het geweest is en komt hij momenteel weer minimaal 2x per nacht voor een voeding. Soms kan ik hem voeden en daarna weer rustig wegleggen, als ik hem niet voedt en alleen maar probeer te sussen, blijft hij alleen maar klieren. Mijn zoontje is gecorrigeerd 42 weken en volgens mij zit er rond de 46 weken weer een nieuwe sprong aan te komen waarbij ze dus eerder last krijgen. Ook krijgt hij 2 boventandjes door. Slapen was altijd iets waar ik ontzettend naar uitkeek. Lekker weer even opladen aan het einde van de dag en inderdaad weer uitgerust wakker worden. Momenteel kijk ik er gruwelijk tegenop omdat ik weet dat ik er minimaal 2x uitgerukt word. Het is nu al een paar nachten dat ik net een uurtje lig te slapen dat hij weer komt en dan zo'n 2 uur voor mijn wekker gaat weer.. het is killing en ik kan me dit absoluut niet herinneren van mijn dochters. Ik weet dat mijn jongste dochter nooit zo'n slaper is geweest, maar hij spant wel de kroon. Dus ik kan je alleen maar herkenning geven!😢 Ik ga duimen voor je dat het maar een fase is!

11 uur geleden

Sprong 7, tandjes....(Overdag is meer afleiding en dus minder last van de pijn?) en misschien teveel slaap overdag? 2 slaapjes met in totaal ong. 2.5 u slaap zou gemiddeld zijn geloof ik!

11 uur geleden

Ah wat enorm vervelend voor je. Ik heb alleen een tip voor het vermoeiende lopen en wiegen. Een yoga bal - daarop kan je bouncen wat voor je kindje kan aanvoelen als lopen en wiegen en voor jou een stuk minder vermoeiend is! Je schrijft rechtop willen zitten, niet willen liggen kan met tandjes te maken hebben als ook met oorpijn. Misschien is dit ook gaande en ervaart je kindje druk / pijn bij het liggen? Kijken of je het lig vlak wat kan kantelen. Heel veel succes

11 uur geleden

Hoeveel dagen gaat dit nu zo? Is je zoontje ziek? Of is het verlatingsangst? Zou goed kunnen in deze periode.. werkt samen slapen dan misschien? Ons dochtertje is heel ziek geweest en hebben toen 1,5 week bijna niet geslapen omdat ze zo ziek was (incl. Ziekenhuis bezoek etc.). Maar dat is nu weer goed en nu slaapt ze weer goed. Eerste jaar met een baby is ook accepteren dat je zulke nachten hebt.. Vandaar ook mijn vraag hoe lang gaat dit al zo? Kan ook zijn dat het zichzelf weer oplost na een paar dagen.
Klinkt meer alsof je baby pijn heeft. Rechtop gehouden willen worden kan te maken hebben met oorpijn… tandjes pijn of verlatingsangst rond deze tijd is ook goed mogelijk. Hopelijk gaat t snel over. Jij kan dit! Anders even een paar daagjes vrij nemen of later beginnen zodat je wat slaap kunt pakken. Betreft dutjes overdag lijkt 2 x 30 minuten en 1 x 2,5 uur toch meer dan genoeg? Of lees ik het verkeerd. Rond deze tijd slapen ze tussen de 2,5 en 3,5 uur per dag

7 uur geleden

Pfoe, bij zo'n nacht totaal niet slapen en continu huilen, zou ik een zetpil geven. Klinkt alsof je kindje pijn heeft (en overdag meer afleiding dus dan miss geen last).

5 uur geleden

Ja heel vervelend… meestal een fase inderdaad.. maar het is ook errug koud ineens. Misschien toch daarmee te maken?