6 Reacties
gisteren
Voor mij was de oplossing voor de nachten inderdaad meer eten geven overdag, als magie. Maar… dan moet het wel lukken natuurlijk. Dit hielp bij mij:
- niet vasthouden aan dat groente in de avond moet en fruit in de ochtend - flexibel zijn. Jij hebt zelf ook niet altijd trek in hetzelfde op hetzelfde moment. Ik bied het gewoon op verschillende momenten opnieuw aan en er is altijd wel een moment dat hij er wel trek in heeft. Dus fruit gaat soms in delen (soms ontbijt, dan weer als toetje in de avond en ‘s middags). Hetzelfde met groente hap - krijgt hij ook wel eens 2x per dag ook met de lunch.
- soms bied ik 2 verschillende groentehapjes op de dag aan. Bijvoorbeeld de helft wat over was van de vorige dag krijgt hij dan bij de lunch er ook bij.
- lekker brood kopen (ipv die van de supermarkt) - kan helpen
- een fles drinkt hij bij mij alleen helemaal op als hij hem zelf mag drinken in de kar. Dus zelfstandigheid kan helpen. Ook met korstjes.
- wat meer aanbieden waarvan je zeker weet dat hij/zij het lekker vindt.
- ik lees vaak over papflessen, maar dat heb ik zelf nooit gedaan.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
gisteren
Reactie op Kelly2000
Voor mij was de oplossing voor de nachten inderdaad meer eten geven overdag ...
Dankjewel! Ik ga het eens proberen!
19 uur geleden
Hier hebben we er ook 1 die ‘s nachts heel vaak kwam voor een fles. Ook overdag geprobeerd zoveel mogelijk melk en eten te geven maar hij wil niet meer. Weigert ook het grootste deel van zijn flessen.
En nu is hij bijna 12 maanden en komt hij alleen nog een keer middernacht voor een fles en daarna slaapt hij tot 6 ongeveer door.
Mij idee, bied hem voldoende aan overdag en de nacht komt vanzelf 🤷♀️
18 uur geleden
Dat voeding aanlengen met water maken heb ik ook geprobeerd, maar werkt hier niet. Dan wil hij alleen maar meer en wordt heel ongelukkig. Heb daarom het idee dat het ook een sprong is, en dat er extra voeding nodig is. Dus zelf probeer ik het de tijd te geven. Al is dat absoluut niet makkelijk…