7 Reacties
9 dagen geleden
Not done is een groot woord. Als jullie de naam heel mooi vinden is het ook weer een compliment 🙂 verder weet ik niet hoe standaard de naam is? Of dat ze echt een unieke naam hebben? Want zeker bij jongens ken ik vaak meerdere met dezelfde naam.
Denk dat het er voor mij ook af zal hangen hoe goed ik de buren ken. Alleen van het gedag zeggen of ga ik daar ook wel eens gezellig op de thee?
Wij hebben dit nu ook. Vinden een naam heel mooi en onze nieuwe buren hebben een dochter met die naam (wel andere uitspraak). Wij laten het gewoon zo. We hadden die naam eerder dan dat zij hier kwamen wonen.
9 dagen geleden
Wij hadden precies hetzelfde. Een naam in gedachten, ons buurmeisje werd geboren en kreeg precies die naam. Die naam is voor ons nu afgevallen. We zien de buren af en toe voor een kopje koffie en vinden dat toch te dichtbij. Namen genoeg om uit te kiezen, dus wij hebben verder gezocht naar iets anders. En dat ook gevonden 😊
9 dagen geleden
Reactie op Suuskexx
Not done is een groot woord. Als jullie de naam heel mooi vinden is het ook ...
Het is een vrij vaak voorkomende naam, dus er bestaan idd veel meer jongens met de naam. Verder zeggen we idd vooral gedag en verder gaat het contact niet.
Ik vind het lastig want we komen er echt niet uit. Er zijn tot nu toe geen andere namen die we beide leuk vinden en die passen bij de naam van ons 1e zoontje. Maar zou liever wat anders kiezen. Maar voor hetzelfde geld kiezen we een andere, minder leuke naam en verhuizen zij of wij het komende jaar ineens 🤷♀️
9 dagen geleden
Reactie op diplodocus
Wij hadden precies hetzelfde. Een naam in gedachten, ons buurmeisje werd ge ...
Oooh dat is ook balen zeg! Gelukkig hebben jullie een andere naam gevonden
9 dagen geleden
Reactie op Huismeteentuin
Het is een vrij vaak voorkomende naam, dus er bestaan idd veel meer jongens ...
Lastig hè. Wij zijn ook in verwachting van een jongen en in onze vriendengroep en bij familie zijn al heel veel namen geclaimd. Die vallen voor ons automatisch af. Nu hebben we twee namen over. Een wonder dat we niet mensen echt kennen die die naam hebben gekozen. Want het zijn beiden top 5 / top 10 namen, maar vinden ze toch erg mooi. Vinden het ook erg lastig maar hebben het even laten rusten en nu merken we dat we een sterke voorkeur hebben. Ons nieuwe buurmeisje heet dus ook zo kwamen we 3 weken geleden achter 🙈 maar de uitspraak is anders en het is een meisje - dus dat scheelt wel. We laten het nu weer even rusten en kijken naar ons gevoel in januari. Hoor dat sommigen zelfs wachten tot de baby er is om zo te voelen wat goed voelt. Het is natuurlijk pas definitief als je de naam uitspreekt, dus je hebt nog genoeg tijd 😊
9 dagen geleden
Ik zou me daar echt geeeen zorgen om maken. Je kunt nu heel erg je best gaan doen om een naam te kiezen die je niet eerder hebt gehoord en later kan je kind alsnog in aanraking komen met iemand die hetzelfde heet doordat je nieuwr buren krijgt, iemand in de klas, iemand op de opvang. Als je een naam mooi vindt, gewoon doen. Uniek zal het toch nooit zijn.