70 Reacties
7 maanden geleden
Herkenbaar! Als hij slaapt, slaapt hij. Wilt hij chille ook goed. Hij huilt amper ja bij ongemak.
Meneer slaapt de nachten goed door. Dus ik klaag niet maar soms lees ik ook dingen en denk oooo moet die echt dutjes in bed doen? Hij is vandaag 11 weken. Hij doet overal dutjes.
7 maanden geleden
Zelfde hoor. Ik kijk naar de regeltjes om een beetje een idee te hebben van hoe en wat. Maar verder kijk ik echt naar mijn zoontje.
Ik kan hem bijvoorbeeld wel wakker maken kmdat hij nog een fles moet voor de dag, maar dan drinkt hij toch niet, dus ik volg hem echt
7 maanden geleden
Reactie op elielieli
Precies het zelfde hier! Lekker ons ding blijven doen. Ook qua ontwikkeling ...
Ah wat fijn! Herkenbaar, hier ook hele gesprekken, enorm veel lachen en soms al met een klein beetje giechelen 🥰
7 maanden geleden
Hi! Oh zo herkenbaar. Go with the flow is hier ons mantra en dat geeft de meeste rust. Al helemaal nu met een tweede er bij want die hobbelt lekker mee met onze dag.
Wakkertijden zijn hoogstens een hele algemene graadmeter van of hij moe is, hij drinkt wanneer hij drinkt en slaapt wanneer hij slaapt. Niet op de klok, maar op zijn behoefte.
Iedereen moet lekker doen waar hij zich prettig bij voelt hoor, ook als dat een strak ritme is, ik snap er alleen zelf niet zoveel van en zou echt niet weten hoe ik dat zou moeten doen haha.
7 maanden geleden
Reactie op Sierra-ashley
Zelfde hoor. Ik kijk naar de regeltjes om een beetje een idee te hebben van ...
Ja precies. Ik zoek het wel op als mijn zoon onrustiger is of dat mogelijk met iets van sprongetjes te maken kan hebben, puur voor mijn eigen geruststelling dat we niks verkeerd doen. Maar ik hou me er absoluut niet aan vast
7 maanden geleden
Reactie op Maria201623
Ja precies. Ik zoek het wel op als mijn zoon onrustiger is of dat mogelijk ...
Precies! Hij doet het ook gewoon goed. Is super sterk voor zn leeftijd, altijd vrolijk, dus wat we doen is goed lijkt me.
7 maanden geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Hi! Oh zo herkenbaar. Go with the flow is hier ons mantra en dat geeft de m ...
Haha nee precies! Iksnap het ook allemaal niet😂
Ik heb er zoveel meer aan om mijn kindje gewoon te lezen. Ik heb ook echt het idee dat ik hem echt heel goed ken.
We hebben overigens wel echt een ritme in de dag, en proberen qua voeding tijden wel een klein beetje het zelfde te doen. Tenzij hij zich eerder meld natuurlijk.
7 maanden geleden
Reactie op Kentje1994
Herkenbaar! Als hij slaapt, slaapt hij. Wilt hij chille ook goed. Hij huilt ...
Fijn!!
Ja hier ook overdag noooit in bed. Wandelwagen in de woonkamer, zijn box (waar ik uiteraard gewoon bij ben) of gewoon zoals nu op fit moment heerlijk in coma in mn armen op de bank🥰
Pas na de laatse voeding half 12 gaat ie naar bed en slaapt met soms 1 onderbreking voor een fles tot half 8 de volgende morgen😊
7 maanden geleden
Dit is nu 🩵👶🏻 zijn fles niet leeg gedronken, maar wel lekker in coma in mn armen🥰

7 maanden geleden
Reactie op Maria201623
Fijn!!
Ja hier ook overdag noooit in bed. Wandelwagen in de woonkamer, zij ...
Ik merk dat een schema hier gewoon. Niet werkt. Daarin werken mijn vriend en ik super onregelmatige ook dus straks is dat ook prettig dat hij gewoon overal kan slapen haha.
Nu ligt die bijvoorbeeld in zijn wipstoel K.O haha
7 maanden geleden
Reactie op Kentje1994
Ik merk dat een schema hier gewoon. Niet werkt. Daarin werken mijn vriend e ...
Ooo en wij bieden drinken aan.. wilt die het niet leeg drinken prima. Hij laat zelf ook duidelijk weten dat hij honger heeft en hoeveel hij wilt. Soms is dat de volledige fles maar soms blijft er ook 70cc staan 🥰
Nu net ging wel de volledige 180+6 schepjes dus 210 cc erin maar wel lekker uitbuiken

7 maanden geleden
Hier hetzelfde. Bij ons dochtertje aan het begin wel geprobeerd, maar het werkte niet voor ons. Bij ons zoontje hebben we nu ook geen schema's. Sowieso een stuk lastiger als je al een ouder kindje hebt rondlopen. Ons zoontje voeden op verzoek sinds hij terug is op zn geboortegewicht. Eigenlijk geen idee hoeveel hij drinkt per dag haha. Vorige week even 3 dagen bijgehouden omdat ik vond dat hij niet veel was aangekomen (hij is prematuur geboren, dus let iets meer op zn gewicht), maar hij drinkt meer dan genoeg.
Slaapjes doen we ook wanneer hij moe is. Ik denk dat het leren van signalen een stuk waardevoller is dan schema's. Al ben ik nog steeds best slecht in het herkennen van signalen🙈
Ik denk ook dat het voordelen heeft om een kind een beetje flexibel op te voeden. Dat vind ik een stuk handiger voor als we op pad gaan.
7 maanden geleden
Hier ook niet hoor, ik hou vandaag voor het eerst een beetje bij hoe vaak ze eigenlijk drinkt (bv) ivm overmorgen een dagje weg. Het is altijd op haar (of mijn) verzoek. Slaapt prima in de box of wandelwagen en valt zelf in slaap. Maar ik ben ook heel anders gewend bij mijn zoontje die veel moeilijker in slaap viel en waarbij het wel echt hielp om de wakkertijden bij te houden omdat hij anders echt te moe was en nog moeilijker in slaap kwam.
Alle mama’s doen het beste voor hun verschillende baby’s 🥰
7 maanden geleden
Ja wij ook, wij voelen ons daar heel prettig bij! Ons meisje komt goed bij en slaapt goed, voor mij is dat de bevestiging dat het goed gaat met haar.
Bij kind en gezin zouden ze er graag wat meer schema in willen zien denk ik, maar daar trekken we ons niets van aan 😂
Ze trekken altijd een wenkbrauw op als ik niet kan antwoorden op hoeveel flessen en ml ze krijgt. Gewoon wat ze vraagt 🤷🏼♀️
7 maanden geleden
Reactie op Saffier20242025
Hier hetzelfde. Bij ons dochtertje aan het begin wel geprobeerd, maar het w ...
Ja het flexibel opvoeden klinkt hier ook wel fijn! Ik denk ook dat je er uiteindelijk veel voordelen aan hebt.
Al begrijp ik echt wel dat ieder kindje anders is, en dat wij een relatief makkelijke baby hebben!
7 maanden geleden
Echt heel fijn om te lezen dat ik zeker niet de enige ben die er zo in staat!
Dacht ècht dat ik hier uitzonderlijk in was..
Mijn zoon heeft nog een vervelende tijd te gaan met ingrijpende operatie aan zn nieren binnekort, dus ik geniet nu keihard van hem en laat hem ons leven "bepalen" 🥰 en daar zijn we helemaal oke mee!
Over anderhalve week is mijn verlof voorbij, maar gelukkig heb ik de 9 weken er nog aangeplakt en genieten we nog volop. We hadden geen leuke kraamtijd door ziekenhuis opname etc dus voor mijn gevoel ook een hoop in te halen 🩵
7 maanden geleden
Go with the flow, dat is onze enige ‘regel’. Heerlijk! Scheelt volgens mij zoveel stress als ik het vergelijk met de ‘help mijn kind is 10 minuten langer wakker dan z’n wakkertijd’ ideeën. Mijn ervaring is ook dat een baby zich niet in een schema laat persen en dat het juist heel goed is voor de (emotionele) ontwikkeling om te kijken naar je kindje en zijn/haar behoeften ipv hoe het moet ‘volgens het boekje’. Da’s best een oud(erwets) boekje namelijk met vrij veel inmiddels achterhaalde theorieën.