8 Reacties

één maand geleden

Blaasontsteking inderdaad even laten checken! Heb ik laatst ook gehad, behalve soms krampen en soms slecht uitplassen had ik geen krampen. Heel anders dus dan als ik niet zwanger ben. Mocht het geen blaasontsteking zou het ook kunnen dat je bekkenbodem te gespannen is. Ik loop hiervoor bij de bekkenfysio. Ik heb een afspraak gemaakt omdat bekkenbodemoefeningen niet lukte, logisch natuurlijk want een gespannen spier verder aanspannen gaat niet. Uitplassen gaat ook niet lekker, soms lukt plassen überhaupt niet ook als ik moet. Daardoor heb je ook weer meer kans op blaasontsteking te krijgen dus zelfs als dat het is misschien verstandig om even na te gaan of je bekkenbodem wel kan ontspannen. Uitplassen gaat bij mij het beste als ik goed rechtop zit en dan voor het laatste beetje naar voren leun.

één maand geleden

Reactie op SleepingBakery

Blaasontsteking inderdaad even laten checken! Heb ik laatst ook gehad, beha ...
Goed om te weten! Morgen afspraak in het ziekenhuis dan zal ik het ook even opgooien. Dat van de bekkenspieren wist ik niet, zal dit ook in m’n achterhoofd houden.

één maand geleden

Jep.. hier gelinkt aan dat ik m’n bekkenbodemspieren vaak ongemerkt teveel aanspan. Neemt nu in deze zwangerschap weer toe. Ik merk ook vaak dat als ik ‘begin’ in voor mn gevoel nodig moeten plassen en dan telkens bijna niks dit dan echt door gaat tot ik veel heb gedronken en dan eens écht idd ook heel nodig moet plassen. Dat doorbreekt het omdat ik dan vaak die spieren wel kan ontspannen. Blaasontsteking uitsluiten is nooit verkeerd natuurlijk… je kan daar soms verder weinig klachten bij hebben in je zwangerschap

één maand geleden

Ik heb het ook, zette elke keer druk voor het laatste beetje.verloskundige dacht bij mij niet aan blaasontsteking, maar adviseert wel om bij vermoeden de huisarts even te raadplegen. Voor goed uitplassen adviseerde ze om breed op de wcpot te gaan zitten, benen breed/wijd, voeten plat op de grond, onderarmen op je benen laten rusten en wat voorover leunen. Dan rustig de tijd nemen om uit te plassen zonder druk. Zij zei dat het komt omdat de baarmoeder de blaas misschien wat verdrukt

25 dagen geleden

Reactie op Saliey

Ik heb het ook, zette elke keer druk voor het laatste beetje.verloskundige ...
Dat breed zitten helpt super goed!! Thanks voor de tip, ik kan weer zo goed als “normaal plassen” 😁

25 dagen geleden

Reactie op mienden

Dat breed zitten helpt super goed!! Thanks voor de tip, ik kan weer zo goed ...
Ik ga dit ook proberen. Dank!!

25 dagen geleden

Reactie op jennifer0792

Ik ga dit ook proberen. Dank!!
Het ziet er erg komisch en oncharmant uit maar zolang het helpt maakt het allemaal niet uit 🤪