27 Reacties

2 maanden geleden

Hoii, mijn verloskundige vertelde dat misselijkheid vaak tot de eerste trimester is (tot de 13weken) en bij mijn echo van 9weken zei ze dat de misselijkheid vanaf dat moment al minder zal worden. Dus het is niks ernstigs en is bij veel vrouwen zo😊

2 maanden geleden

Ik zeg drink er eentje op , en verwen jezelf dit is normaal het kan opklaren.

2 maanden geleden

Ik zeg drink er eentje op , en verwen jezelf dit is normaal het kan opklare ...
Haha ja ik genoot afgelopen weekend ook onwijs van weer dingen kunnen doen :) Maar het maakte gewoon ineens onzeker of t wel goed zit. Vrijdag de termijnecho dus miss werkt t ook gewoon zo dat ik er daardoor weer behoefte aan krijg aan die check.

2 maanden geleden

Reactie op Babywens77

Hoii, mijn verloskundige vertelde dat misselijkheid vaak tot de eerste trim ...
Ohja ik las ook vanaf 12 weken vaak maarja hopelijk is het nu dan gewoon al zo ver hier 😀

2 maanden geleden

Bij mij was het vanaf 10 weken en 2 dagen ook zo goed als weg, 3 dagen later een goed echo gehad 🫶🏼

2 maanden geleden

Rond 9 weken piekt je hcg dus vanaf dan kunnen symptomen ook wat afnemen. En uiteraard verschilt dit per vrouw, dus anderen zullen eerder of juist later pas vermindering merken. Niks om je zorgen over te maken, geniet ervan! Ik tel ernaar af 😅

2 maanden geleden

Dankjewel voor de geruststellende reacties.

2 maanden geleden

Het verschilt natuurlijk per persoon, maar hier zie je per week wat je kan verwachten. Bv week 8 herl misselijk en richting week 12 afnemende klachten https://www.24baby.nl/zwangerschapskalender/8-weken-zwanger/

2 maanden geleden

Hoi, kan me voorstellen dat je je wat onzeker voelt. Ik was vanaf week 4 al af en aan wat misselijk maar dit is juist afgenomen rond week 8. Vermoeidheid neemt wel enorm toe. Ischias en hoofdpijn komt af en aan. Gevoelige borsten heb ik steeds gehad maar lijkt nu sinds 2 dagen EINDELIJK! af te nemen. In mijn beleving is het heel normaal dat sommige symptomen komen en gaan, soms de boventoon voeren of juist (even) verdwijnen. Hier nu 9 week en kijk enorm uit naar het tweede trimester. Dan stabiliseren de hormonen en kwaaltjes denk ik, kan ik weer wat normaler gaan leven weer. Ik zou me er niet teveel druk om maken. Succes! 🍀

2 maanden geleden

Reactie op Knopje

Hoi, kan me voorstellen dat je je wat onzeker voelt. Ik was vanaf week 4 al ...
Thanks voor je reactie en begrijp idd dat het per persoon en zelfs per zwangerschap allemaal enorm kan verschillen. Maar juist omdat het zo onwijs was die misselijkheid is t ineens zo'n contrast meteen naar helemaal niet meer. Althans, net wel oprisping en dan moet ik boeren, oeps. Snap dat je uitkijkt naar het tweede trimester, ik ook echt! En tussendoor geniet ik maar van de momenten en of dagen waarop ik me goed voel.

2 maanden geleden

Reactie op Mosan21121994

Het verschilt natuurlijk per persoon, maar hier zie je per week wat je kan ...
Ja week 12 bij meerendeel die klachten afnemen wist ik, maar omdat dit bij mij dus al gebeurde werd ik wat onzeker.

2 maanden geleden

Bij mij is dit ook zo, vandaag 10+1, maar ik denk maar gewoon ervan genieten dat het beter gaat 🙈 donderdag de termijnecho, dus ben benieuwd. Ik lees in andere topics ook dat het wel normaal is hoor en dat de hcg piek rond week 9 zit en dat daarna klachten ook kunnen afnemen.

2 maanden geleden

Reactie op SabineH1994

Bij mij is dit ook zo, vandaag 10+1, maar ik denk maar gewoon ervan geniete ...
Ja hé. Wij schelen 1 dagje zie ik, vooralsnog dan. Ik nu 10+2 en 17 maart uitgerekend. En heb vrijdag de termijnecho dus dat wel n dagje later, met 10+6 dus Erg benieuwd naar!! Nu toch wel paar momentjes misselijk geweest maar gewoon niet meer zo erg als afgelopen weken wat heel fijn is 😀

2 maanden geleden

10+2 hier en hetzelfde! Ook veel meer energie. Ik houd trouwens wel gevoelige borsten en was tijdens het autorijden wel wat misselijk. Dus helemaal weg is het niet. Wel een stuk minder!

2 maanden geleden

Misselijkheid ook minder. 10+4 Nu wel meer koude aanvallen en moe

2 maanden geleden

Reactie op Iet123

Ja hé. Wij schelen 1 dagje zie ik, vooralsnog dan. Ik nu 10+2 en 17 maart u ...
Jaaa, eigenlijk is het superfijn, maar het maakt ook een beetje onzeker. Ik probeer mezelf maar voor te houden dat het veel vaker goed gaat dan dat het mis gaat. 😁

2 maanden geleden

Bij mij eerste kind had helemaal niks voelde me niet eens zwanger elke zwangerschap is anders wees blij als niks voelt als maar geen erge krampen hebt oef bloed verlies moet geen zorgen maken

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Had je topic niet gevonden, anders had ik mijn eigen niet hoeven te openen. Zo raar dat ineens na een nacht slapen je goed kan voelen. Heb het huishouden gedaan, zitten eten om het leven. Bizar! Ziekenhuis sprak eerst nog over een hg zwangerschap. Continu overgeven en misselijk. 2x pw ziekenhuis voor vocht. En nu heb ik alles al opgegeten en gedronken. Hoe dan??????!

2 maanden geleden

Hier ook 2,5 week. 24/7 vreselijk misselijk geweest en van de ene op de andere dag ging het beter en nu niet meer. Eerlijk gezegd heb ik niet dat ik er onzeker van word ik vind het heerlijk🤭

één maand geleden

Reactie op SabineH1994

Jaaa, eigenlijk is het superfijn, maar het maakt ook een beetje onzeker. Ik ...
Heb jij je termijnecho al gehad? Wij morgen!