9 Reacties

één maand geleden

Ja same, soms lees ik dingen drie keer en komt het gewoon niet binnen. Even opstaan en naar een collega lopen ofzo, of even achterover leunen en diep ademhalen, dat helpt bij mij wel

één maand geleden

Ik heb denk ik slecht nieuws... dit gaat niet beter worden eer je kindje geboren is😅 ik kon altijd dingen heel goed onthouden, maar ik ben sinds ik kinderen heb één groot vergiet. Ik onthoud dingen alleen als ik ze opschrijf😅😅

één maand geleden

Ja, zeker. Herkenbaar. Ik had er vanaf het begin al last van. Ik lees hier dat iemand zegt dat het niet over gaat Ik denk day dat per persoon verschilt. Het heet ook wel zwangerschapsdementie las ik

één maand geleden

Reactie op Deems1991

Ik heb denk ik slecht nieuws... dit gaat niet beter worden eer je kindje ge ...
Bij mij is het ruim anderhalf jaar later nog. Wel iets minder geworden, maar geheugen is niet meer wat het was. Overzie dingen ook slechter. Kan soms niet op woorden komen.

één maand geleden

Reactie op Vlindertje3

Bij mij is het ruim anderhalf jaar later nog. Wel iets minder geworden, maa ...
Mijn oudste is 3,5... mijn (nu nog) jongste wel 1,5 jaar. Het is wel nóg erger geworden sinds de 2e😅

één maand geleden

Ooh dit komt dus door de zwangerschap 🙂 Vroeger een enorm fotografisch geheugen, onthield alles. Tegenwoordig weet ik 10 min na vitamine inname niet zeker of ik m’n vitamine wel heb ingenomen haha.

één maand geleden

Hahah heel herkenbaar dames. Mijn ervaring is dat het minder wordt nadat je echt een beetje ontzwangerd bent. Misschien fluctueert de ergheid tijdens de zwangerschap een beetje, maar over gaat dit binnenkort waarschijnlijk niet. Dit is m’n derde kindje/4e zwangerschap en heb dit elke zwangerschap. Soms is het zo erg dat ik nieteens doorheb hoe erg het is tot m’n man me erop wijst. Dingen die kunnen helpen: - op het werk dingen opschrijven (to do lijstjes, aantekeningen van de uitleg, etc) - als een collega je aanspreekt wanneer je niet op je werkplek bent en vraagt iets te doen, vragen of ze het even in een one liner op de mail naar je kunnen sturen zodat je het af kan werken en niet kan vergeten - dingen routine maken (in het geval van vitamines nemen altijd de vitamines nemen na het tandenpoetsen in de ochtend en voor het doen van je make up bijvoorbeeld) - zoek systemen (weer het voorbeeld van medicijnen nemen, zorg dat je een medicijndoosje hebt met dagen, dan kun je controleren of je het hebt genomen) - thuis af en toe ook maar gewoon accepteren dat je dingen vergeet / maar half afmaakt ofzo

één maand geleden

Jaaa heel herkenbaar gister belangrijke meeting en had echt moeite met volgen. Heb ik nooit echt de moeheid ofzo

één maand geleden

Bij de tweede zwangerschap is het nog erger. Laatst was ik aan het parkeren en wist ik opeens het verschil tussen gas en rem niet meer. Soms dwaal ik ook mega af in gedachten. Vervelend wel..