9 Reacties

één maand geleden

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik zou het na de eerste paar weken vertellen. Dan hebben ze een goed beeld van jou gekregen zonder die achtergrondkennis. Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om na de eerste maand een gesprek aan te vragen waarin je in eerste instantie vraagt naar wat ze van jouw functioneren vinden, en je daarna kunt vertellen dat je zwanger bent.

één maand geleden

Ik zou inderdaad een paar weken wachten, wat Evanna zegt! Andere vraag, krijg je een vast dienstverband of een contract van 2 jaar of langer? Alleen in die twee gevallen mag je werkgever een proeftijd van 2 maanden instellen namelijk.

één maand geleden

Ik zou het na een paar weken vertellen. Dan hebben ze gezien hoe je werkt en een indruk van jou gekregen zonder dat ze hiervan weten. Ik denk niet dat je t zo lang geheim kan houden met je buik. Ik ben 13 weken en t is voor niemand meer te verbergen🤣

één maand geleden

Reactie op Nola1203

Ik zou inderdaad een paar weken wachten, wat Evanna zegt! Andere vraag, kr ...
Ik werk in de kinderopvang daar zijn de regels net even anders

één maand geleden

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik begin 1 oktober bij mijn nieuw werkgever en ben zwanger van de derde, ik ga dit pas bekend maken zodra het niet meer mogelijk is om te verbergen

één maand geleden

Reactie op Kirstenzwanger

Ik werk in de kinderopvang daar zijn de regels net even anders
Ik dacht dat dit zo was voor elke werkgever, dus misschien toch waard om even naar te kijken!

één maand geleden

Ik wist het net 2 dagen voordat ik mijn contract moest ondertekenen. Gevraagd of ik langs mocht komen, het ondertekende contract meegenomen en aangegeven dat ik zwanger ben en ik het net 2 dagen wist. Dat ik t begreep als ze liever voor iemand anders wilde gaan. Het bleek geen probleem en a.s. maandag start ik bij mijn nieuwe werkgever, met bijna 12 weken zwangerschap😅 dus het kan ook zeker goed voor je zijn. Mijn werkgever zei; we waarderen je eerlijkheid en dat vinden we enorm belangrijk.

één maand geleden

Ik kwam erachter dat ik zwanger was midden in mijn proeftijd. Daarna had ik zelf 2 weken vakantie, en na mij mijn leidinggevende 3 weken. Zodra hij terug was van vakantie had ik het verteld, toen was ik 10 weken zwanger en mijn proeftijd loopt tot morgen. Ik mag gewoon blijven ☺️

één maand geleden

Gefeliciteerd! Ook ik zat in dit schuitje Morgen starten met mijn nieuwe baan en zwanger van ons 2e kindje 3 weken geleden ontmoette ik mijn leidinggevende en gelijk open en eerlijk geweest. Benoemd ook dat ik het niet op een sneaky manier wilde spelen om te wachten na me proeftijd. Dit is wat er is en wij zijn heel blij. Mijn leidinggevende pakte het goed op dus voor nu positief vooruitzicht. Zelf zou ik gewoon gelijk open kaart spelen. Ze mogen je er niet op ontslaan. En al doen ze dan je proeftijd niet verlengen. Wil je ergens werken dat je afkeurd op je zwangerschap?