26 Reacties

één maand geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Oh ja tips genoeg haha! Ik zal het proberen overzichtelijk te houden. Ron ...
Heel erg bedankt voor je tips! Ik ga eens kijken of er wat voor mij tussen zit. Ik lees heel veel. Heb dagboek van een verloskundige al gelezen, vond het fijn om even een glimp in dat beroep op te vangen en er werden ook dingen uitgelegd. En verder lees ik van buik tot baby wekelijks. Podcast heb ik erbij gezocht 👍🏼 ben benieuwd. Dank. Je wel

één maand geleden

Reactie op Stephke321

Dat hebben wij dus niet maar ik zit wel bij centering pregnancy. Daar zal h ...
Dat wilde ik ook nog noemen! Maar ik dacht, dat is natuurlijk maar beperkt beschikbaar / uitgerold. Ik vond de Centering super leuk en leerzaam. Soms vond ik het niet een handige manier van bespreken, maar het zorgt er wel voor dat alles een beetje voorbij komt, en je vanzelf op dingen wordt geattendeerd, en je krijgt zoveel tips en meningen mee van anderen. En een groot bijkomend voordeel is, dat je met je groep een whatsappgroepje kunt maken, waar je altijd, eigenlijk een beetje als dit forum, je vragen in de groep kunt gooien. Bij mijn groepje spreken we nog wel eens af voor een samenkomst in het park ofzo, of wordt er gevraagd wie er mee wil naar ... (vul maar in). Helaas ben ik verhuisd en nu bij een andere VK praktijk, maar ik zou graag voor mijn tweede weer in zo'n groepje hebben gezeten (niet te ver weg, dus ik kan gelukkig nog wel met die dames op stap). Dàn zou ik me dus helemaal geen zorgen meer maken over of je wel genoeg info tot je hebt genomen; de meeste en belangrijkste dingen worden bij Centering aangestipt, en daarin kun je je verder verdiepen als je het interessant vind (en dan gaat het dus vanzelf), en daarnaast heb je je eigen groepje gemakkelijk beschikbaar voor bespreken en advies. 😁👍💪

één maand geleden

Oh nee joh, niet druk maken! Als dit bij je past, is dat helemaal prima. Ik word juist altijd kriegelig van het idee dat mensen een uitgebreid bevalplan hebben en dat dan precies zo moet gaan ofzo. Mijn bevalplan bij de eerste bestond uit 1 ding: geen ruggenprik. Dat is gelukt en verder was ik tevreden haha. Bij de tweede ga ik het precies zo doen en ook in het ouderschap sta ik zo. Go with the flow, zie hoe het allemaal komt en vooral niet te krampachtig of stressvol in voorbereiding/schema’s/ideeen hoe het zou moeten. En weet je wat? Ik vind het heerlijk! Ik volg mijn gevoel en voel me zelden onzeker in het ouderschap. Onze dochter is super happy, een heerlijk kind dat zich goed ontwikkelt. Mijn man staat er hetzelfde in en we zijn dus eigenlijk heel ontspannen in het hele ouderschap. Ik kan het iedereen aanbevelen 😊.

één maand geleden

Ik ben even nav benieuwd of meer mensen hun zorgverzekering al geregeld hebben. Wat bedoel je daar dan precies mee? Ik dacht dat dit altijd pas in december kon namelijk.. over het inlezen: je moet doen waar je je fijn bij voelt idd. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap eigenlijk teveel podcasts enzo geluisterd, achteraf gezien. Nu laat ik het wat meer over me heenkomen. Alles loopt toch altijd anders dan je verwacht. Dingen waar ik tegenaan liep had geen boek of podcast me iets over verteld..

één maand geleden

Reactie op mf92mf

Ik ben even nav benieuwd of meer mensen hun zorgverzekering al geregeld heb ...
De nieuwe zorgverzekeringen worden naar mijn weten ook pas 12 nov bekend dus volgens mij kan je nu nog niet zoveel zonder alle info te hebben?

één maand geleden

Na mijn eerste was ik wel van de leg hoevaak je kindje dus voeding noet krijgen... in de zin van om de zoveel uur waker worden. Misschien heen naïef, maar dat had ik nooit gehoord. En tuurlijk weet ik dat het moet eten, mar dat dat zo snel achter elkaar moest, daar hadden wij ons echt in vergist 🤣