6 Reacties

2 dagen geleden

Mijn moeder had dit vroeger dus ook zo vroeg, zo rond de 18 weken al, maar gutste er echt uit. Volgens mij kun je al beginnen met kolven; mocht je dat willen natuurlijk. Volgens mijn vk kun je borstvoeding makkelijk een jaar bewaren.

2 dagen geleden

Een goede vriendin van me had dit ook, met 17 weken al zelfs! Is gewoon normaal, verschilt per vrouw. Je kunt borstcompressen gebruiken en je kunt ook kiezen voor prenataal kolven, maar dat laatste zou ik alleen doen in overleg met de verloskundige/lactatiekundige.

2 dagen geleden

Beginnen met kolven zou ik niet nu al aanraden zoals in sommige reacties staat. Tijdens kolven komt oxytocine vrij waardoor een bevalling in gang gezet word. Als je in zo'n vroeg stadium dus al actief zou kolven kan je iets in de hand werken wat je nog niet wil denk ik :)

2 dagen geleden

Ja ik heb ook al lekkende borsten sinds 19 weken dus is heel normaal hoor. Kolven zou ik op deze termijn zeker niet mee beginnen! Zoogcompres in je bh is wel een aanrader:)

2 dagen geleden

Kolven echt pas doen vanaf 37 weken! Inderdaad ivm vrijkomen van oxytocine wat weeën kan opwekken. Zoogcompressen kan je gebruiken om doorlekken te voorkomen.