55 Reacties
8 dagen geleden
Reactie op Jorieke96
Wat voor zakjes heb je gekregen? Macrogol? Want dat kan wel 2 dagen duren v ...
Ligt nog bij de apotheek. Heb gisteren de dokter gebeld en de apotheken waren aan het staken. Eind van de middag kreeg ik pas een mailtje dat ik het kon halen dus was helaas te laat.
Ik heb nu psylliumvezels via mn zusje want moest toch ergens mee beginnen. T zit me niet lekker dat het allemaal zo lang moet duren.
8 dagen geleden
Reactie op Jorieke96
Ja dat is wel een pech moment inderdaad. Maar als het wel macrogol is, dit ...
Oke, ja ga straks na de apotheek. Het doet zn zeer. Mn hele lichaam doet er zeer van.. kan toch niet zo zijn dat ik nog dagen moet wachten voordat het een beetje zn werk gaat doen...
8 dagen geleden
Voor op de korte termijn zou ik onderstaande proberen, werken sneller als Vezels of Macrogrol.
https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/microlax-microklysma-4st.htm?cross=0&pid=83067&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI9auZ_tTYiQMVBKmDBx2TfQ8dEAQYASABEgLvy_D_BwE
Hoop dat voor de lange termijn de zakjes je helpen!
8 dagen geleden
Reactie op Schmett
Herkenbaar. Een krukje waar je je voeten op kunt zetten bij het toilet help ...
Ja ik heb een bierkrat bij de wc staan, maar zodra ik me benen daar opzet doet het nog meer pijn daar beneden. Is ook niet zo gek als je al sinds maandag bezig bent en het gewoon niet lukt.
8 dagen geleden
Misschien dat je je huisarts kunt vragen om een klysma? Deze heb ik vorige zwangerschap veel gebruikt. Deze zwangerschap elke dag 2 zakjes macrogol en werkt super. Dus misschien dat eerst een klysma werkt om alles los en eruit te krijgen en daarna met macrogol onder controle te houden
8 dagen geleden
Macragol werkt wel goed maar duurt wel twee dagen voordat het werkt. Ik gebruik er 2 op een dag en het is voor mij echt een uitkomst.
Je zou eenmalig 2 laxeertabletten kunnen slikken avond van te voren dan komt het die ochtend ook los (maar moet je niet te vaak doen want dan worden je darmen lui).
Als het er wel zit maar niet uitkomt kun je een klysma kopen bij de drogist, microlax heet het.
8 dagen geleden
Even een tip, waarschijnlijk doe je het al, maar als je psyllium vezels gebruikt, moet je daar echt veel water bij drinken! Anders werkt het juist obstiperend. Ik heb zelf al mijn hele zwangerschap last van diarree en gebruik ze ook (met maximaal 3 slokken water, zó smerig! 🤭), maar dan zorgt het juist voor dikkere ontlasting. Heel veel sterkte! Diarree is echt heel naar, zeker snachts, maar dit klinkt ook als geen pretje...
8 dagen geleden
Als je geen medicatie etc wilt, probeer dan eens elke dag 3/4 gedroogde pruimen! Werkt echt als de beste en is gewoon gezond en niet schadelijk of iets! Ik heb zelf PDS en ook vrijwel altijd obstipatie, ik slik elke ochtend op nuchtere maag probiotica (bacteriestammen vitamine voor darmflora) en dan die pruimen. Gaat super!
8 dagen geleden
Reactie op AnyaE
Even een tip, waarschijnlijk doe je het al, maar als je psyllium vezels geb ...
Jaaa heb gisteren echt als een gek gedronken. En smerig dat ik die vezels vind gadver.. maarja had gehoopt dat het me wat zou brengen, ipv al 2 dagen bezig zijn met dit... T breekt me wel op
8 dagen geleden
Reactie op Melizzz
Helaas allergische voor... Anders deed ik dat heel graag haha
Ik ben ook allergisch voor kiwi maar niet voor gele kiwi. Mogelijk dat jij die wel kan eten. Ik eet er elke dag 2 en gebruik ongeveer om de dag een zakje macrogol/movicolon. Het heeft even geduurd voordat het goed op gang kwam maar met deze dosering gaat het heel goed.
8 dagen geleden
Reactie op Melizzz
Jaaa heb gisteren echt als een gek gedronken. En smerig dat ik die vezels v ...
Ja dat snap ik... Kan me voorstellen dat je er een beetje wanhopig van wordt. Maar goed dat je er veel bij drinkt! Dan zou het na een dag of 2 wel moeten gaan aanslaan denk ik. En ja, smerig he? Ik mag er juist niet bij drinken, dan is het helemaal goor om weg te krijgen, heb je je hele mond vol met dat spul. De eerste paar keer is het er zelfs weer uit gekomen bij mij, maar tegenwoordig gaat het beter, ik hoop voor jou ook heel snel! 😘
8 dagen geleden
Reactie op AnyaE
Ja dat snap ik... Kan me voorstellen dat je er een beetje wanhopig van word ...
Nou echt oprecht wanhopig... Wil gewoon dat het werkt. Heb het nog nooit zo erg gehad. En heb niks anders gedaan.. ja lopen schreeuwen en huilen maar dat heeft nog niet veel gebracht haha..
Oh wow nou ik heb respect voor je ik doe je dat zeker niet na 😅
Maak me alleen beetje zorgen om de kinderen, of dit hun wat aan doet? Lig natuurlijk helemaal dubbel als ik moet persen door de drang en de buikpijn is wel aanwezig aan beide kanten...