55 Reacties
8 dagen geleden
Reactie op Melizzz
Nou echt oprecht wanhopig... Wil gewoon dat het werkt. Heb het nog nooit z ...
Ik denk dat het voor de kleine niet veel uitmaakt, die ligt echt heel beschermd. Ik zei pas voor de grap tegen de verloskundige tijdens een echo: "Nou, die wordt lekker wakker gebonkt". Hij lag verkeerd, dus ze zat te duwen en draaien met dat apparaat. Toen zei ze: "Hij voelt hier niks van, kijk maar, hier zit ik te drukken en de rand van de baarmoeder deukt niet eens in" En dat was echt zo: de baarmoeder gaf geen krimp terwijl ze echt super hard drukte. Dat was voor mij wel een geruststelling dat die kleine daar heel veilig op zijn plekje zit. En als je twijfelt of je zorgen maakt, kun je altijd contact opnemen met de verloskundige he? Al is het maar om je gerust te laten stellen. Mijn ervaring is dat ze dat echt niet erg vinden.
8 dagen geleden
Oh wat vervelend!! I feel you. Ik slik ook ijzertabletten. Hoe vaak slik je die? Want dat kan ook erg uitmaken. Vroeger werden er twee per dag aangeraden oid en dan ga je echt verstopt zitten. Maar het is onderzocht dat de ijzeropname niet beter werkt bij zoveel slikken. Mijn huisarts adviseert 2 à 3 keer per week één tablet (ferrofumaraat). Dit helpt gewoon goed tegen ijzertekort/bloedarmoede en kan echt een stuk schelen voor obstipatie. Op die manier heb ik dagelijks normale tot iets hardere ontlasting en geen pijn bij het persen of aambeien/scheurtjes. Mocht je deze dosering al aanhouden dan is macrogol inderdaad een goed idee. En daarbij veel water drinken! En veel fruit en groenten en volkoren producten, en niet teveel vette/suiker producten. Denk dat als je de combi van dit alles aanhoudt, het snel beter wordt. 😘 Hoop het voor je, ik weet hoe naar dit kan zijn!
8 dagen geleden
Reactie op tanniegie
Oh wat vervelend!! I feel you. Ik slik ook ijzertabletten. Hoe vaak slik je ...
Echt heel erg vervelend, ik moet 2x in de week slikken van de verloskundige maar waarom vraag ik me nog steeds af. Slik het altijd woensdag en zaterdag maar heb vandaag mijn portie even overgeslagen want voel me er ook niet meer prettig bij. Net de macrogol gehaald gadver wat smerig is dat zeg... Ja ik eet altijd al zo. Maar nu is echt echt ellende dat ik ineens zoveel last heb.
8 dagen geleden
Reactie op AnyaE
Ik denk dat het voor de kleine niet veel uitmaakt, die ligt echt heel besch ...
Inderdaad even gebeld want bleef me zorgen maken, maar inderdaad kan het geen kwaad voor de kleintjes. Wel hele lijst gekregen wat ik moest doen, doe niet anders al maar heb nu macrogol erbij en ik heb lijnzaad gekocht op aanraden van. En hoop echt dat het zn werk gaat doen want dit is echt een hell 😭
8 dagen geleden
Ik had er ook last van. Ik eet nu in mijn yogurt elke ochtend een paar gedroogde pruimen en abrikozen en een klein lepeltje lijnzaad. Dan idd goed drinken erbij. Werkt voor mij goed! Lijnzaad kan je niet te veel eten dus let daar wel bij op. Volgens de ZwangerHap app is kort gebruik en kleine hoeveelheden geen probleem. Ow en een handje noten op z’n tijd helpt ook!
8 dagen geleden
Reactie op Mommywishes98
Ik ben ook allergisch voor kiwi maar niet voor gele kiwi. Mogelijk dat jij ...
Ik heb ook maar gele kiwi's gekocht, in de hoop dat het rustig blijft qua allergische reactie... Ben net ook begonnen met macrogol hoop dat het me onwijs veel geluk brengt vandaag nog.
8 dagen geleden
Een andere tip voor het vervangen van ijzertabletten aangezien die verstoppend werken voor de darmen. Nano ijzer! Gebruik ik zelf ook, mijn ijzerwaarden zijn steeds super en heb er geen obstipatie van
8 dagen geleden
Reactie op Melizzz
Ik heb ook maar gele kiwi's gekocht, in de hoop dat het rustig blijft qua a ...
Ik ben al allergisch voor groene kiwi als ik ze in mijn handen heb, en bij geel heb ik dit niet dus hoop dat het voor jou ook werkt. Macrogol mag je maximaal 3 zakjes van per dag. Dit heb ik weleens gedaan om er weer gang in te krijgen sochtends, smiddags, savonds zeg maar. Maar is echt niet prettig als je dat meerdere dagen doet, want je darmen raken er best van van slag. Dus de dagen daarna 1 per dag en als je daarmee aan de dunne raakt, om de dag 1. Kiwi werkt bij sommige mensen ook best explosief dus zou daar niet te gek mee doen.
8 dagen geleden
Reactie op Melizzz
Ik heb een gele kiwi op en nog nergens last van dus dat scheelt al een hel ...
Macrogol went qua smaak snel als je tenminste de neutrale versie mee hebt gekregen. En anders doe je het even door een sapje heen, wil ook nog wel schelen.
Fijn dat de gele kiwi goed gaat!
7 dagen geleden
Ik had dit dus ook en las een tip hier op de forum. Ik eet sindsdien elke dag 5 pruimen en gebruik een Toiletkrukje. Nergens last meer van.
7 dagen geleden
Ik krijg ernstige verstopping van m’n medicatie voor de HG, hiervoor krijg ik lactulose. Een soort stroop van de apotheek op recept dat helpt best wel goed om de ontlasting wat zachter te maken.
Wat ook heel goed kan helpen is een eetlepel olijfolie nemen! Gewoon in je mond en doorslikken.