30 Reacties

3 maanden geleden

Hee! Ja hier net zo. Ben nu 6+1. Ik had er normaal nooit geen problemen mee maar nu is het net alsof mijn darmen nooit echt leeg zijn. Voor mijn gevoel komt er een kwart uit en blijft 75% zitten 😅

3 maanden geleden

Reactie op Lin883

Hee! Ja hier net zo. Ben nu 6+1. Ik had er normaal nooit geen problemen mee ...
Ja, zo vervelend!!

3 maanden geleden

Je kan bij de drogist of apotheek zelf een mini klisma kopen, Microlax. Mocht dit niet werken, dan even met de huisarts bellen.

3 maanden geleden

Hier ook! 6 weken zwanger maar lijkt soms wel 20 weken zo erg is mijn buik opgezet door mijn darmen! En op de gekste momenten moet ik naar het toilet, maar leeg raakt het niet nee

3 maanden geleden

Ik heb het wisselend. De ene keer obstipatie en de andere keer waterdunne diarree… alsof ik dan een buikgriep heb 🤷‍♀️

3 maanden geleden

Ik heb het wisselend. De ene keer obstipatie en de andere keer waterdunne d ...
Ah nee!!

3 maanden geleden

Reactie op eefsxX

Hier ook! 6 weken zwanger maar lijkt soms wel 20 weken zo erg is mijn buik ...
Jeetje, tip die ik heb gekregen van de huisarts is, 2x per dag zakjes met vezels daarnaast gedroogde pruimen eten of kiwi's en 2 liter water. Hopelijk heb je hier iets aan, sterkte hoor!

3 maanden geleden

Reactie op sjoukk

Je kan bij de drogist of apotheek zelf een mini klisma kopen, Microlax. Moc ...
Dankjewel voor je tip!

3 maanden geleden

Ik heb het wisselend. De ene keer obstipatie en de andere keer waterdunne d ...
Dit kan overloop diarree zijn als gevolg van de obstipatie. Ik heb daar ook last van helaas.

3 maanden geleden

Reactie op Me1991

Dit kan overloop diarree zijn als gevolg van de obstipatie. Ik heb daar ook ...
Dit is écht geen overloopdiarree 🤣🫢 geloof mij maar… het avondeten van vanavond zie ik alweer terug in mijn diarree van nu

3 maanden geleden

Helaas hier ook obstipatie. Neem daar altijd al zakjes voor van de huisarts. Omdat ik altijd al last van obstipatie heb, heb ik ook wat klachten daarnaast. Heb in slechte tijden gedacht dat het maar beter is om niet zwanger te worden. Gelukkig ben ik over dat gevoel wel heen, maar echt gerust of relaxt ben ik hier niet onder in m’n zwangerschap. 🙁

3 maanden geleden

Reactie op Schmett

Helaas hier ook obstipatie. Neem daar altijd al zakjes voor van de huisarts ...
Ik begrijp wat je doormaakt! Die zakjes maken me nu ook extra misselijk 🥴

2 maanden geleden

Reactie op Monique12

Jeetje, tip die ik heb gekregen van de huisarts is, 2x per dag zakjes met ...
Oh top had al gedroogde pruimen gehaald ja maar nog niks mee gedaan! Thanks

2 maanden geleden

Zo irritant he.. bij mij begint het nu ook. Mijn redding tijdens de vorige zwangerschap: lactulose. Gewoon te halen bij de apotheek en soms ook drogist. Misschien kun je dit met de huisarts bespreken? Is beter te doen dan die zakjes, en voor mij werkte het beter. Ps. Na de bevalling was de obstipatie weer verdwenen😀

2 maanden geleden

Ik heb daar altijd last van. Nu was het al een paar maanden weg en nu ik zwanger ben heb ik er weer last van. Heb bijna 3 dagen geen ontlasting en mega pijn

2 maanden geleden

Reactie op Schmett

Helaas hier ook obstipatie. Neem daar altijd al zakjes voor van de huisarts ...
Hey! Ik heb hetzelfde mag ik vragen wat jou andere klachten zijn? Is dat o.a ook hele hevige buik krampen?

2 maanden geleden

Ik had hier ook last van. Ik heb lactulose siroop gekocht bij Kruidvat. Na een dag of 3 dat ik deze gebruik had kwam de boel weer op gang (daarvoor dacht ik dus dat het niet hielp maar uiteindelijk dus wel. Kwestie van heel even een paar dagen volhouden). Daarnaast hielp het ook wel om mijn buik te masseren als ik ‘s avonds in bed lag (of als ik ‘‘s nachts wakker werd van de buikpijn).

2 maanden geleden

Ontzettend naar, en kun je ook misselijker van worden omdat je ‘vol’ zit… maar een klysma kun je zo bij de kruitvat halen meis; Microlax: https://www.kruidvat.nl/microlax-oplossing-voor-rectaal-gebruik/p/1206360 En evt Dulcolax (werkt ook heel goed, ‘s avonds voor het slapen gaan innemen): https://www.kruidvat.nl/dulcolax-5mg-tabletten/p/1652190

2 maanden geleden

Reactie op Groenling5

Ik had hier ook last van. Ik heb lactulose siroop gekocht bij Kruidvat. Na ...
Wat een goede tip, ik ga dit meteen even zoeken. Het is niet zo dat je dan helemaal leeg loopt toch? Nu op vakantie en wil niet op het strand ineens een leegloop krijgen😂

2 maanden geleden

Reactie op hswb123

Wat een goede tip, ik ga dit meteen even zoeken. Het is niet zo dat je dan ...
Bij mij is dat niet gebeurd. Maar ik ben dan ook wel meteen gestopt met de lactulose siroop vanaf het moment dat ik weer naar de wc kon. Kan me voorstellen dat als je er te lang mee door gaat je misschien wel ineens helemaal leeg loopt.