30 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook mega erge obstipatie. Eerst 1 week niet gekunnen. Zat in die tussentijd al aan de movicol. Daarna magnesium kauwtabletten extra erbij. Maar werkte nog steeds niet. Toen zetpil dulcolax, kwam het wel een beetje eruit. Vervolgens microlax. Maar het gevoel dat het nog niet goed zat. Hele hevige buikpijn aanvallen. Overlegt met het ziekenhuis en heb nu 2x darmspoeling gedaan. Ben nu op vakantie en wil nu nog niet vlotten. Heel frustrerend, maar vooral die hevige pijn mag wel eens weggaan. Dus momenteel iedere dag 3x movicol en 6 magnesium tabletjes. Hopelijk gaat het toch weer werken haha

2 maanden geleden

Reactie op ALMx

Hey! Ik heb hetzelfde mag ik vragen wat jou andere klachten zijn? Is dat o. ...
Door de harde ontlasting heb ik al jaren op en af last van fissuren. Ondanks dat hij nu niet volledig weg is heb ik er wel minder last van nu, zolang ik mijn ontlasting maar goed soepel tot dun houd. Ik vind het echter nog steeds lastig om daar goed op te anticiperen. Nu met de zwangerschap neem ik liever te veel dan te weinig movicolon. De klachten van fissuur die ik een paar jaar geleden had wil ik niet meer, zeker niet in de zwangerschap.

2 maanden geleden

Zijn er nog dames die heftige steken rechts onder richting de lies hebben? Ik bedoel geen lichte krampjes! Kan dit komen door obstipatie?

2 maanden geleden

Tip van een vriendin, heeft mij al goed geholpen! Bij de appie verkopen ze sapjes kiwi-sinaasappel. Dat op een lege maag en het helpt enorm!

2 maanden geleden

Ik gebruikte iedere menstruatie altijd al movicolon omdat ik daardoor verstopt raakte. In de zwangerschap was dit ook zo. Ik had helaas nog maar 5 zakjes toen ik op vakantie ging niet goed opgelet. Dus ik ben goed nectarine 2 stuks per dag of perziken of abrikozen 2 stuks per dag gaan eten. Of een stuk of 4 pruimen. En ik kan nu echt een stuk beter naar de toilet, terwijl ik hier echt mijn best moet doen vezels te eten want heb niet heel opties in donker brood.

2 maanden geleden

Reactie op ALMx

Zijn er nog dames die heftige steken rechts onder richting de lies hebben? ...
Hi Alm, dat klinkt meer als bandenpijn.

2 maanden geleden

Reactie op LiHer

Hi Alm, dat klinkt meer als bandenpijn.
Zou dat al bij 5+5 zijn? Lees vaak dat dat in een lader stadium pas is

2 maanden geleden

Reactie op Schmett

Door de harde ontlasting heb ik al jaren op en af last van fissuren. Ondank ...
Dit heb ik paar jaar terug zo heftig gehad na mijn bevalling dat ik botox injectie moest krijgen anders zou het nooit genezen heb een trauma overgehouden en nu weer paar weekjes zwanger….

2 maanden geleden

Reactie op atjeh

Dit heb ik paar jaar terug zo heftig gehad na mijn bevalling dat ik botox i ...
Onee daar ben ik dus weer bang voor. Heb al 2x Botox gehad. Ergens wel fijn om te lezen dat iemand anders ook weet wat voor een hel dat is. Goed soepel houden en hopen dat het goed mag blijven gaan. 🤞

2 maanden geleden

Reactie op ALMx

Zou dat al bij 5+5 zijn? Lees vaak dat dat in een lader stadium pas is
Ik heb hier in week 4, 5 en 6 al last van gehad